ReklamaB1 - breck 04.06-30.06 Kamila

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  07.02.2017, ~ Bartłomiej Ryś   

Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Strona 1 z 6

Czy prowadząc warsztat samochodowy lub punkt montażu instalacji gazowych powinniśmy zdecydować się na zakup hamowni? Firma V-Tech Dynamometers przekonuje, że jak najbardziej. To najlepszy sposób, aby dokładnie zweryfikować czy wszystkie elementy i modyfikacje pracują prawidłowo. Pozwoli to do maksimum zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii. Ale jakie urządzenie wybrać?

Przed zakupem urządzenia za kilkanaście tysięcy złotych trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: czego właściwie potrzebujemy? Wszystko zależy od tego, jaki typ działalności prowadzimy. Warsztat samochodowy nie ma dużych wymagań - zazwyczaj skupia się na kontroli stanu jednostki napędowej przed i po wykonanej naprawie. Eksperci V-Tech Dynamometers zalecają do tego celu typ inercyjny w wersji 2WD (model VT-2) lub 4WD (model VT-4), ewentualnie doposażoną w czujniki składu mieszanki (AFR) i ciśnienia doładowania dla weryfikacji poprawnej pracy instalowanych modyfikacji i zmniejszenia ryzyka awarii.

Co z punktami montażu instalacji gazowych?

Sugerowana jest hamownia obciążeniowa VT-2/B1 lub VT-4/B2, pozwalające prowadzić próby drogowe na stacjonarnym stanowisku pomiarowym i strojenie instalacji w czasie rzeczywistym. Do weryfikacji sprawności instalacji pomocna okazać się może również VT-2 – jednoosiowa hamownia inercyjna. Docelowo trzeba jednak zaplanować posiadanie hamowni mogącej symulować realne obciążenia oraz „utrzymać” auto przy stałych obrotach.

Najbardziej wydajną opcją powinny zainteresować się jednostki badawcze i naukowe.

Hamownie VT-2/B2 oraz VT-4/B4 wyposażone są w aż dwa hamulce elektrowirowe na oś. Dysponując tak wysokim momentem obrotowym, możliwe jest przeprowadzanie długotrwałych wytrzymałościowych testów obciążeniowych, symulacji drogowych, czy cykli jazdy.

POMIAR MOCY: Pomiar inercyjny, w trybie obciążeniowym, z równowagą sił

W zależności od naszego celu i sposobu używania hamowni podwoziowych, można zasadniczo wskazać trzy rozwiązania - pomiar inercyjny (podczas przyśpieszania), pomiar w trybie obciążeniowym (podczas przyśpieszania), pomiar z równowagą sił (hamowany). Hamownie, które pozostają w ofercie V-Tech Dynamometeres mogą pracować we wszystkich trzech konfiguracjach - zależy to tylko od ich opcji i wyposażenia.

Pomiar inercyjny (metoda pomiaru możliwa na hamowniach inercyjnej i obciążeniowej)

Pomiar inercyjny polega na rozpędzaniu auta na hamowni, a następnie, po wysprzęgleniu, na oczekiwaniu, aż auto zatrzyma się, bez użycia hamulca. Obciążeniem silnika są: masa rolek i opory toczenia oraz opory mechanizmu napędowego. Czas pomiaru to ok. 10-30 sekund pełnego obciążenia i kilka minut – swobodnego toczenia się po hamowni aż do zatrzymania. Moc i moment mierzone są, jako funkcje przyśpieszenia samochodu na rolkach (moc, moment na kołach) oraz jego zwalniania (moc i moment strat). Ich suma tworzy wynik reprezentujący moc i moment silnika.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z
Samochodowa hamownia podwoziowa - poradnik od A do Z

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony