Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

SATA air tester

Wady przy aplikacji lakieru nie są jedynie drobnym problemem – wywołują one wysokie koszty ponownego lakierowania, szkodzą zaplanowanemu przebiegowi pracy w firmie i tym samym prowadzą do niezadowolenia klienta. Jednak co doprowadziło do powstawania wad lakierniczych w pierwszej kolejności, stanowiąc przyczynę dla drogich i czasochłonnych poprawek? Bardzo często problem może zostać zidentyfikowany poprzez proces weryfikacji kolejnych etapów, takich jak etap dostarczania skompresowanego powietrza, etapy przygotowania oraz rodzaj materiałów i pistoletów lakierniczych wykorzystywanych w danym miejscu. Z drugiej strony, te testy wywołują znaczne straty z tytułu czasu roboczego, a wyniki takich działań częstokroć okazują się bezowocne. Użytecznym narzędziem w połączeniu z powyższymi działaniami jest produkt SATA air tester, który przedstawia wyniki w bardzo krótkim czasie, jeśli problem dotyczy skompresowanego powietrza. Z produktem SATA air tester jakość skompresowanego powietrza może być z łatwością sprawdzona.
W ciągu kilku sekund obecność szkodliwych substancji, takich jak kondensat, olej i inne cząsteczki w skompresowanym powietrzu, jest weryfikowana w wygodny, bezpieczny i mało kosztowny sposób.



Przez kilka sekund powietrze jest aplikowane z pistoletu lakierniczego lub za pomocą pistoletu do przedmuchiwania na specjalnie pokrytą powierzchnię urządzenia SATA air tester. Jeśli skompresowane powietrze zawiera szkodliwe substancje, pozostałości będą widoczne na tejże powierzchni. Taki pomiar wskazuje czy należy podjąć odpowiednie kroki w celu optymalizacji jakości skompresowanego powietrza. Jeśli nie ma widocznych pozostałości po sprawdzeniu powietrza, wtedy należy odwołać się do innych etapów w sferze procesu lakierowania. Ponadto, użytkowanie produktu SATA air tester jest celowe nie tylko przy wadach aplikacji materiałów. Powszechnie wiadomo, że jakość skompresowanego powietrza odgrywa decydującą rolę we wszystkich procesach aplikacji – wady lakiernicze są wynikiem niewystarczającej czystości skompresowanego powietrza. Zawartość szkodliwych substancji może wynikać z pracy kompresora, systemu doprowadzania powietrza, jak również z niewystarczającej ochrony systemu filtracji powietrza. W zespół z mottem “Prewencja jest lepsza niż lekarstwo”, regularne pomiary jakości skompresowanego powietrza urządzeniem SATA air tester na pewno okażą się opłacalne.

W sprawie jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt:

“Teilmex” Ryszard Pietrzyk tel. (0 32) 231 75 82 e-mail: zbigniew.pietrzyk@teilmex.pl
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony