Tegoroczna edycja konkursu zgromadziła rekordową liczbę 205 stuningowanych pojazdów użytkowych, w większości z gryfem na masce. Publiczność zlotu ujęła najbardziej czerwona Scania T164 z duńskiej firmy Pouls Bremseservice. Ciągnik ten zakwalifikował się najpierw do Klasy Mistrzów, po czym pokonał takich tuzów tuningu, jak Juha Ristimaa czy Mika Auvinen, wygrywając tegoroczną edycję Nordic Trophy. Wygrana ta była dla kierowcy Scania dużym zaskoczeniem.
- Nie mogę jeszcze uwierzyć, że pokonaliśmy tak wielu konkurentów – mówił tuż po rozdaniu nagród Martin Laurssen. Jego Scania T164 została odrestaurowana i polakierowana czerwonym kolorem, a na całość – przy pomocy airbrusha – naniesiono motywy z historii Scania. Całość wzbogacona została elementami ze stali nierdzewnej oraz nieodłącznymi alufelgami.
O sporym sukcesie może mówić także Jarek Repiński z firmy Repiński Transport, którego Scania R560 „Hot Rod” cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem publiczności. Podczas rozdania nagród Jarek pojawił się na scenie trzykrotnie, odbierając puchar za piąte miejsce na najlepszy ciągnik siodłowy, drugie miejsce za najlepsze wnętrze oraz pierwsze miejsce za najlepszą ciężarówkę spoza Skandynawii.
- Jestem zadowolony z wyników, jednak moim celem jest dostanie się do Klasy Mistrzów i rywalizacja z największymi tunerami w Europie – powiedział Jarek Repiński.
Miesiąc wcześniej Scania „Hot Rod” z powodzeniem walczyła o nagrody podczas zlotu Truck Power Show w Finlandii, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii „Najlepszy ciągnik siodłowy”, trzecie miejsce za najlepsze wnętrze oraz otrzymując puchar Svempy.
Nordic Trophy organizowany jest od 1981 roku przez szwedzką redakcję „TRAILER Magazine”. Ciężarówki uczestników oceniane są w licznych kategoriach branżowych, jak np. najlepsza zabudowa, najlepsza cysterna, itp. Kolejna edycja konkursu odbędzie się w dniach 23-24 sierpnia 2013 r.
Komentarze (0)