Pod marką INA, Schaeffler w znaczący sposób rozszerzył ofertę zestawów z napinaczem oraz pompą wody i stał się liderem w tym segmencie rynku. Dzięki 65 nowym zestawom INA KIT, Schaeffler zapewnia pokrycie 150 milionów pojazdów z 230 numerami referencji. W ten sposób Schaeffler odpowiada na wzrastające zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania podczas wymiany pasków napędu rozrządu. Na chwilę obecną Schaeffler zapewnia najszerszą ofertę ze wszystkich firm na rynku.
W ciągu ostatnich trzech lat zapotrzebowanie rynku na kompleksowe zestawy naprawcze z pompą wody wzrosło ponad trzykrotnie.
- Dzięki stopniowemu rozszerzaniu naszej oferty dostosowujemy się do potrzeb rynku i wzmacniamy pozycję marki INA jako eksperta w zakresie rozwiązań dla silnika - tłumaczy Robert Felger, Senior Vice President Product & Marketing, Schaeffler Automotive Aftermarket.
Ponieważ odstępy między przeglądami technicznymi ulegają ciągłemu wydłużaniu, nie zaleca się wymiany pojedynczych elementów. W przypadku naprawy napędu rozrządu wymieniane są przeważnie wszystkie elementy napędu pasowego razem z pompą wody, tak aby uniknąć kolejnych napraw w krótkim czasie. Dzięki zestawom INA z napinaczem i pompą wody warsztat naprawczy otrzymuje wszystkie niezbędne elementy, łącznie z uszczelkami i śrubami, a także w razie konieczności z termostatem. Dzięki takiemu indywidualnie dobranemu rozwiązaniu, zestaw INA KIT stanowi optymalny wybór dla przeprowadzenia kompleksowej naprawy. Takie rozwiązanie oszczędza czas i minimalizuje koszty pracy.
Pasek zębaty stanowi główny element dzięki któremu napęd rozrządu działa prawidłowo. Razem z rolkami napinającymi i prowadzącymi pasek zębaty zapewnia odpowiedni kąt wymagany do prawidłowej pracy wałka rozrządu, tak by mógł on precyzyjnie sterować pracą zaworów. Nadmierne zużycie któregokolwiek z elementów napędu rozrządu może prowadzić do nieprawidłowej pracy paska zębatego, co w efekcie może spowodować uszkodzenie silnika. Pompa wody rozprowadza płyn chłodzący i zapewnia odpowiednie chłodzenie silnika. Nadmierne zużycie pompy wody może prowadzić do wycieku płynu chłodzącego, co w rezultacie spowoduje przegrzewanie silnika lub nawet awarię napędu rozrządu. Regularna kontrola zużycia paska zębatego oraz pompy wody, a także wymiana wszystkich elementów jednocześnie, chroni właściciela pojazdu przed drogimi naprawami oraz wydłuża czas użytkowania silnika.
Komentarze (0)