Legenda elementów
Opis schematu wtrysk benzyny, BMW X3 (E83) 2.5i 141kW, Siemens MS 45.0
001 Centralka elektroniczna sterowania silnika
002 Podłączenie do alternatora
003 Czujnik spalania stukowego nr 01
004 Czujnik spalania stukowego nr 02
005 Czujnik położenia pedału gazu
006 Przekaźnik wtryskiwaczy
007 Wtryskiwacze
008 Regulator ciśnienia oleju
009 Wtyczka przekaźnika klimatyzacji
010 Wtyczka stycznika pedału hamulca
011 Wtyczka styku obrotowego kierownicy
012 Złącze diagnostyczne
013 Wtyczka centralki elektronicznej skrzyni biegów
014 Wtyczka wyłącznika dynamicznego stabilności
015 Wtyczka centralki elektronicznej immobilizera
016 Szyny danych CAN
017 Czujnik temperatury oleju silnika
018 Czujnik temperatury silnika nr 01
019 Czujnik temperatury silnika nr 02
020 Czujnik pozycji przepustnicy
021 Silniczek przepustnicy z napędem
022 Wtyczka stycznika pedału sprzęgła (tylko dla wersji bez skrzyni automatycznej)
023 Wtyczka elektrowentylatora
024 Silniczek pompy powietrza wtórnego
025 Przekaźnik pompy powietrza wtórnego
026 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika
027 Silniczek chłodzenia centralki
028 Przekaźnik pompy paliwa
029 Elektrozawór recyrkulacji spalin (EGR)
030 Miernik masy powietrza
031 Akumulator zapłonowy
032 Wyłącznik zapłonu
033 Przekaźnik główny
034 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane
035 Czujnik Halla nr 01
036 Czujnik Halla nr 02
037 Czujnik obrotów silnika
038 Miernik masy powietrza
039 Elektrozawór oparów benzyny (pochłaniacz)
040 Elektrozawór regulacyjny biegu jałowego
041 Elektrozawór vanos strona dolotowa
042 Elektrozawór vanos strona wydechowa
043 Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego
044 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów 1
045 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów 2
046 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów 1
047 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów 2
048 Czujnik poziomu oleju silnika
049 Silniczek pompy paliwa
050 Termostat sterowania chłodzenia silnika
F001 Bezpiecznik F005 30 A
F002 Bezpiecznik F003 20 A
F003 Bezpiecznik F036 50 A
F004 Bezpiecznik F054 20 A
F005 Bezpiecznik F102 80 A
F006 Bezpiecznik F001 30 A
F007 Bezpiecznik F029 5 A
F008 Bezpiecznik F002 30 A
F009 Bezpiecznik F004 10 A
F010 Bezpiecznik F030 7,5 A
PIN FUNKCJA
A01 Przekaźnik wtryskiwaczy – aktywacja potencjałem ujemnym
A02 Nieokablowany
A03 Wtyczka centralki elektronicznej skrzyni biegów – sygnał diagnostyki
A04 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 01
A05 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 02
A06 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 03
A07 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z akumulatora
A08 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z przekaźnika głównego
A09 Nieokablowany
B01 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – aktywacja potencjałem ujemnym
B02 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – aktywacja potencjałem ujemnym
B03 Nieokablowany
B04 Nieokablowany
B05 Nieokablowany
B06 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – aktywacja potencjałem ujemnym
B07 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – masa wzorcowa
B08 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – masa wzorcowa
B09 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – masa wzorcowa
B10 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – masa wzorcowa
B11 Nieokablowany
B12 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – aktywacja potencjałem ujemnym
B13 Nieokablowany
B14 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – sygnał
B15 Nieokablowany
B16 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – sygnał
B17 Nieokablowany
B18 Nieokablowany
B19 Nieokablowany
B20 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – sygnał
B21 Nieokablowany
B22 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – sygnał
B23 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
B24 Nieokablowany
C01 Miernik masy powietrza – sygnał
C02 Nieokablowany
C03 Czujnik obrotów silnika – sygnał przy uruchomionym silniku
C03 Czujnik obrotów silnika – sygnał podczas rozruchu silnika
C04 Miernik masy powietrza – zasilanie z centralki elektronicznej sterowania silnika
C05 Czujnik położenia przepustnicy – zasilanie
C06 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 02
C07 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 04
C08 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 06
C09 Elektrozawór vanos strona wydechowa – aktywacja potencjałem ujemnym
C10 Elektrozawór vanos strona dolotowa – aktywacja potencjałem ujemnym
C11 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 05
C12 Termostat chłodzenia silnika – aktywacja potencjałem ujemnym
C13 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 01
C14 Miernik masy powietrza – masa
C15 Czujnik położenia przepustnicy – masa
C16 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
C17 Nieokablowany
C18 Nieokablowany
C19 Podłączenie do alternatora – sygnał
C20 Nieokablowany
C21 Elektrozawór oparów benzyny (pochłaniacz) – aktywacja potencjałem ujemnym
C22 Elektrozawór regulacji biegu jałowego – aktywacja potencjałem ujemnym nr 02
C23 Elektrozawór regulacji biegu jałowego – aktywacja potencjałem ujemnym nr 01
C24 Nieokablowany
C25 Nieokablowany
C26 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 03
C27 Miernik masy powietrza – sygnał temperatury
C28 Czujnik temperatury silnika nr 02 – sygnał
C29 Czujnik Halla nr 01 – sygnał
C30 Czujnik Halla nr 02 – sygnał
C31 Czujnik położenia przepustnicy – sygnał nr 02
C32 Czujnik położenia przepustnicy – sygnał nr 01
C33 Czujnik spalania stukowego nr 01 – sygnał nr 02
C34 Czujnik spalania stukowego nr 02 – sygnał nr 02
C35 Czujnik temperatury silnika nr 02 – masa
C36 Czujnik Halla nr 01 – masa
C37 Czujnik obrotów silnika – masa
C38 Nieokablowany
C39 Nieokablowany
C40 Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego – aktywacja potencjałem ujemnym
C41 Nieokablowany
C42 Silniczek przepustnicy – sygnał nr 01
C43 Silniczek przepustnicy – sygnał nr 02
C44 Czujnik temperatury oleju silnika – sygnał
C45 Czujnik temperatury oleju silnika - masa
C46 Czujnik spalania stukowego nr 01 – sygnał 01
C47 Czujnik spalania stukowego nr 02 – sygnał 01
C48 Nieokablowany
C49 Czujnik Halla nr 02 – masa
C50 Czujnik poziomu oleju silnika – sygnał
C51 Nieokablowany
C52 Nieokablowany
D01 Nieokablowany
D02 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika – sygnał
D03 Przekaźnik pompy powietrza wtórnego – aktywacja potencjałem ujemnym
D04 Wtyczka elektrowentylatora – sygnał sterowania
D05 Miernik masy powietrza – masa
D06 Nieokablowany
D07 Czujnik położenia pedału gazu – masa nr 02
D08 Czujnik położenia pedału gazu – sygnał nr 02
D09 Czujnik położenia pedału gazu – zasilanie nr 02
D10 Przekaźnik pompy paliwa – aktywacja potencjałem ujemnym
D11 Nieokablowany
D12 Czujnik położenia pedału gazu – masa nr 01
D13 Czujnik położenia pedału gazu – sygnał nr 01
D14 Czujnik położenia pedału gazu – zasilanie nr 01
D15 Miernik masy powietrza – sygnał
D16 Nieokablowany
D17 Złącze diagnostyczne – sygnał
D18 Elektrozawór wydechowy – aktywacja potencjałem ujemnym
D19 Silniczek chłodzenia centralki – aktywacja potencjałem ujemnym
D20 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika – aktywacja potencjałem ujemnym
D21 Nieokablowany
D22 Wtyczka wyłącznika dynamicznego stabilności – sygnał obrotów koła tylnego prawego pin 03
D23 Wtyczka stycznika pedału sprzęgła – sygnał na pin 02
D24 Nieokablowany
D25 Nieokablowany
D26 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie ze stacyjki zapłonowej
D27 Wtyczka styku obrotowego kierownicy – sygnał
D28 Wtyczka stycznika pedału hamulca – sygnał testowy świateł stop
D29 Wtyczka przekaźnika klimatyzacji – sygnał
D30 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika – aktywacja potencjałem ujemnym
D31 Nieokablowany
D32 Złącze diagnostyczne – sygnał linia K
D33 Wtyczka centralki elektronicznej immobilizera – sygnał zabezpieczenia rozruchu pin 04
D34 Nieokablowany
D35 Nieokablowany
D36 Linia szyny danych CAN – sygnał H
D37 Linia szyny danych CAN – sygnał L
D38 Czujnik temperatury silnika nr 01 – masa
D39 Czujnik temperatury silnika nr 01 – sygnał
D40 Nieokablowany
E01 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 05
E02 Nieokablowany
E03 Nieokablowany
E04 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 03
E05 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 05
E06 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 01
E07 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 02
E08 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 04
E09 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 06
A Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 09 pin
B Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 24 pin
C Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 52 pin
D Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 40 pin
E Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 09 pin
Komentarze (0)