Dzięki uprzejmości firmy Texa Poland Sp. z o.o. publikujemy kolejne schematy. Liczymy, że w jeszcze większym stopniu ułatwią one Państwu naprawę pojazdów.
Legenda elementów
Samochody osobowe/FIAT/500L [12>] (330)/1.6 MJ 16v 120/Jednobryłowy/940 C 1.000 (88 kW)/[—/15>]
Bosch/EDC/17/-/-
B1 Akumulator zapłonowy
E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
E10 Centralka elektroniczna ABS
E3 Centralka elektroniczna komputera pokładowego
E307 Centralka elektroniczna hamulca bezkolizyjnego
E400 Komputer pokładowy skrzynka ECU, bezpieczniki i przekaźniki
E83 Centralka elektroniczna wspomagania kierownicy
E97 Moduł świec żarowych, wstępne nagrzewanie
F01 Bezpiecznik 70 A
F02 Bezpiecznik 60 A
F03 Bezpiecznik 20 A
F06 Bezpiecznik 30 A
F07 Bezpiecznik 40 A
F11 Bezpiecznik 15 A
F16 Bezpiecznik 7,5 A
F17 Bezpiecznik 10 A
F18 Bezpiecznik 30 A
F19 Bezpiecznik 7,5 A
F21 Bezpiecznik 15 A
F22 Bezpiecznik 15 A
F30 Bezpiecznik 10 A
F37 Bezpiecznik 7,5 A
F51 Bezpiecznik 5 A
F81 Bezpiecznik 60 A
F82 Bezpiecznik 40 A
G1 Alternator
H10 Świece żarowe
H62 Nagrzewanie oleju w bloku silnika
I1 Wyłącznik zapłonu
I155-1 Regulator ciśnienia oleju
I155-2 Regulator ciśnienia oleju
I2 Wyłącznik pedału hamulca
I410 Przełącznik ciśnienia wspomagania układu hamulcowego
I6 Elektroniczny przycisk załączania hamulca
1644 Wyłącznik biegu wstecznego
J201 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 1
J202 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 2
J203 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 3
J204 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 4
M1 Rozrusznik
M14 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego powietrza z cyfrowym czujnikiem położenia
M3 Silnik wentylatora chłodzenia silnika i klimatyzacji
N1 Elektromagnes załączający sprzęgło sprężarki
P3 Pompa paliwowa z czujnikiem poziomu
PS Podłączenia kreskowane mogą nie być obecne
R15 Przekaźnik przyłącza 15
R36 Przekaźnik załączający sprzęgło sprężarki
R45 Przekaźnik rozrusznika
R47 Przekaźnik pompy paliwa
R64 Przekaźnik nagrzewnicy paliwa
R65 Przekaźnik nagrzewnicy oleju w skrzyni biegów
R80 Przekaźnik wysokiej prędkości silniczka wentylatora chłodzącego klimatyzacji
R81 Przekaźnik niskiej prędkości silnika wentylatora chłodzącego klimatyzacji
R87 Przekaźnik główny
S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
S167 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego
S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
S24 Czujnik indukcyjny obrotów/min
S289 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą
S40 Sygnał pozycji neutralnej
S50 Czujnik ciśnienia doładowania i temperatury
S6 Podwójny potencjometr pedału przyspieszenia
S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
S80 Sonda lambda szerokopasmowa
V12 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji
V21 Elektrozawór regulacyjny wysokiego ciśnienia przepływu paliwa
V32 Elektrozawór regulacyjny zmiennej geometrii turbiny
V50 Elektrozawór obejściowy chłodzenia EGR
V648 Elektrozawór pompy oleju
XII Gniazdo diagnostyczne silnika
Z4 Opornik wentylatora chłodzenia silnika
Pin Funkcja
A01 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A02 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A03 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A04 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A05 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A06 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
A07 Sonda lambda szerokopasmowa – włączanie
A08 Nieokablowany
A09 Nieokablowany
A10 Nieokablowany
A11 Nieokablowany
A12 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – zasilanie +5 V
A13 Nieokablowany
A14 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – zasilanie +5 V
A15 Elektroniczny przycisk załączenia hamulca – sygnał
A16 Podwójny potencjometr pedału gazu – zasilanie +5 V
A17 Podwójny potencjometr pedału gazu – zasilanie +5 V
A18 Czujnik pozycji neutralnej – zasilanie +5 V
A19 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
A20 Cyfrowy miernik masy powietrza – masa
A21 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
A22 Nieokablowany
A23 Nieokablowany
A24 Centralka elektroniczna sterowania silnika – CAN sygnał H
A25 Centralka elektroniczna sterowania silnika – sygnał CAN L
A26 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
A27 Nieokablowany
A28 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
A29 Nieokablowany
A30 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą – sygnał
A31 Nieokablowany
A32 Nieokablowany
A33 Nieokablowany
A34 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – masa
A35 Nieokablowany
A36 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – masa
A37 Przełącznik pedału sprzęgła elektronicznego – masa
A38 Podwójny potencjometr pedału gazu – masa
A39 Podwójny potencjometr pedału gazu – masa
A40 Nieokablowany
A41 Czujnik pozycji neutralnej – masa
A42 Czujnik pozycji neutralnej – sygnał
A43 Nieokablowany
A44 Wyłącznik biegu wstecznego – sygnał
A45 Nieokablowany
A46 Nieokablowany
A47 Nieokablowany
A48 Przekaźnik wentylatora niskiej prędkości chłodzenia silnika i klimatyzacji – aktywacja potencjałem ujemnym
A49 Przekaźnik wentylatora wysokiej prędkości chłodzenia silnika i klimatyzacji – aktywacja potencjałem ujemnym
A50 Nieokablowany
A51 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A53 Przekaźnik rozrusznika – aktywacja potencjałem ujemnym
A54 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A55 Nieokablowany
A56 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – sygnał
A57 Nieokablowany
A58 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – sygnał
A59 Elektroniczny przełącznik pedału sprzęgła – zasilanie +5 V
A60 Potencjometr pedału gazu – sygnał
A61 Potencjometr pedału gazu – sygnał
A62 Wyłącznik ciśnienia sterowania wspomagania hamulców – sygnał
A63 Sonda lambda szerokopasmowa – stabilne zasilanie
A64 Sonda lambda szerokopasmowa – bieżący sygnał
A65 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą – masa
A66 Nieokablowany
A67 Moduł nagrzewania wstępnego świec żarowych – załączenie
A68 Nieokablowany
A69 Nieokablowany
A70 Nieokablowany
A71 Nieokablowany
A72 Elektrozawór pompy olejowej – sterowanie PWM
A73 Nieokablowany
A74 Przekaźnik podgrzewacza oleju skrzyni korbowej – aktywacja potencjałem ujemnym
A75 Przekaźnik pompy paliwa – aktywacja potencjałem ujemnym
A76 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
A77 Nieokablowany
A78 Nieokablowany
A79 Nieokablowany
A80 Nieokablowany
A81 Nieokablowany
A82 Nieokablowany
A83 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – masa
A84 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
A85 Sonda lambda szerokopasmowa – wirtualna masa +2,5 V
A86 Sonda lambda szerokopasmowa – bieżący sygnał
A87 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą – sygnał temperatury
A88 Centralka elektroniczna sterowania silnika – sygnał urządzenia
A89 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
A90 Alternator – cyfrowy sygnał linii
A91 Nieokablowany
A92 Nieokablowany
A93 Elektrozawór regulacji zmiennej geometrii turbiny – sterownik PWM
A94 Przekaźnik załączenia sprzęgła sprężarki – aktywacja potencjałem ujemnym
BOI Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik
B02 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik
B03 Nieokablowany
B04 Nieokablowany
B05 Nieokablowany
B06 Nieokablowany
B07 Nieokablowany
B08 Nieokablowany
B09 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji – nie zdefiniowano
B10 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – zasilanie +5 V
B11 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
B12 Nieokablowany
B13 Czujnik z efektem Halla – zasilanie +5 V
B14 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
B15 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM
B16 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik
B17 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik
B18 Nieokablowany
B19 Elektrozawór obejściowy chłodnicy EGR – sterowanie PWM
B20 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego z czujnikiem położenia – sterowanie PWM
B21 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego z cyfrowym czujnika położenia – nie zdefiniowano
B22 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego z cyfrowym czujnika położenia – nie zdefiniowano
B23 Nieokablowany
B24 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji – nie zdefiniowano
B25 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – masa
B26 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – masa
B27 Nieokablowany
B28 Czujnik rozrządu Halla – masa
B31 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik
B32 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik
B33 Nieokablowany
B35 Elektrozawór EGR z czujnikiem cyfrowym pozycji – sterowanie PWM
B36 Nieokablowany
B37 Nieokablowany
B38 Nieokablowany
B39 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji – nie zdefiniowano
B40 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – sygnał
B41 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
B42 Nieokablowany
B43 Nieokablowany
B44 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał
B45 Nieokablowany
B46 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik
B47 Nieokablowany
B48 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik
B49 Nieokablowany
B50 Elektrozawór EGR z czujnikiem cyfrowym pozycji – sterowanie PWM
B51 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
B53 Nieokablowany
B54 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
B55 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – sygnał temperatury
B56 Nieokablowany
B57 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
B58 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
B59 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
B60 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM
C01 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
Komentarze (0)