Diagnostyka

ponad rok temu  19.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Schemat elektryczny Mercedes-Benz klasy B – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom

Dzięki uprzejmości firmy Texa Poland Sp. z o.o. publikujemy kolejne schematy. Liczymy, że w jeszcze większym stopniu ułatwią one Państwu naprawę pojazdów.

Legenda elementów – wtrysk
 
Mercedes-Benz B-Klasse (246) 160CDI BlueEFFICIENCY. Silnik OM 607.951/ K9K (246.211) 66kW. CRR1 Euro5 >11/2014 z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów
 
 B1 Akumulator zapłonowy
 E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
 E112 Moduł regulacji pompy paliwa
 E21 Centralka elektroniczna Airbag
 E260 Moduł nagrzewnicy paliwa
 E3 Komputer pokładowy
 E31 Centralka elektroniczna dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG
 E361 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych
 E82 Centralka elektroniczna przekładni
 E97 Moduł świec żarowych, wstępne nagrzewanie
 E98 Wtyczka modułu kluczyka elektronicznego
 F1 Bezpiecznik 300 A
 F2 Liczba amperów bezpiecznika jest nieokreślona
 F206 Bezpiecznik 5 A
 F207 Bezpiecznik 5 A
 F208 Bezpiecznik 7,5 A
 F212 Bezpiecznik 15 A 
 F213 Bezpiecznik 15 A
 F215 Bezpiecznik 20 A
 F234 Bezpiecznik 5 A
 F235 Bezpiecznik 7,5 A
 F236 Bezpiecznik 40 A
 F240A Bezpiecznik 25 A
 F4 Bezpiecznik 40 A
 F5 Bezpiecznik 80 A
 F6 Bezpiecznik 70 A 
 F63 Bezpiecznik 25 A
 F7 Bezpiecznik 125 A
 F8 Bezpiecznik 100 A
 F83 Bezpiecznik 7,5 A
 F92 Bezpiecznik 5 A
 G1 Alternator
 H10 Świece żarowe
 H23 Zespół ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych
 I155 Regulator ciśnienia oleju
 I170 Przekaźnik rozłączenia akumulatora
 I434 Regulator wody w paliwie z podgrzewaczem paliwa
 J251 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 1
 J252 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 2
 J253 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 3
 J254 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 4
 M1 Rozrusznik
 M101 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
 M12 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem
 M31-1 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
 M31-2 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
 M6 Moduł silniczka oraz wentylator chłodzenia silnika i klimatyzatora
 P1 Pompa paliwa
 R15-1 Przekaźnik przyłącza 15
 R15-2 Przekaźnik przyłącza 15
 R50 Przekaźnik przyłącza 50
 R82 Przekaźnik odłączenia akumulatora
 R87-1 Przekaźnik główny
 R87-2 Przekaźnik główny
 S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
 S16 Czujnik niskiego ciśnienia paliwa
 S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
 S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
 S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
 S24 Czujnik indukcyjny obrotów silnika
 S33 Czujnik poziomu oleju
 S34 Czujnik pedału gazu elektronicznego
 S489 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin
 S50 Czujnik ciśnienia doładowania i temperatury
 S52 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem
 S60 Czujnik temperatury paliwa
 S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
 S65 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną
 S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
 S80 Szerokopasmowa sonda lambda
 S88 Inteligentny czujnik akumulatora
 V21 Elektrozawór regulacyjny wysokiego ciśnienia przepływu paliwa
 V32 Elektrozawór regulacyjny zmiennej geometrii turbiny
 V339 Elektrozawór zasuwowy chłodnicy
 X1 Złącze diagnostyczne

Pin Funkcja

 A01 Nieokablowany
 A02 Nieokablowany
 A03 Nieokablowany
 A04 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A05 Nieokablowany
 A06 Nieokablowany
 A07 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A08 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A09 Nieokablowany
 A10 Nieokablowany
 A11 Nieokablowany
 A12 Nieokablowany
 A13 Nieokablowany
 A14 Nieokablowany
 A15 Nieokablowany
 A16 Nieokablowany
 A17 Nieokablowany
 A18 Nieokablowany
 A19 Nieokablowany
 A20 Nieokablowany
 A21 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
 A22 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
 A23 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – sygnał
 A24 Nieokablowany
 A25 Nieokablowany
 A26 Nieokablowany
 A27 Nieokablowany
 A28 Nieokablowany
 A29 Nieokablowany
 A30 Nieokablowany
 A31 Centralka elektroniczna zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
 A32 Nieokablowany
 A33 Nieokablowany
 A34 Nieokablowany
 A35 Nieokablowany
 A36 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – sygnał
 A37 Nieokablowany
 A38 Elektroniczny czujnik pedału przy spieszenia – uziemienie
 A39 Nieokablowany
 A40 Nieokablowany
 A41 Nieokablowany
 A42 Nieokablowany
 A43 Nieokablowany
 A44 Nieokablowany
 A45 Nieokablowany
 A46 Centralka elektroniczna sterowania silnika – CAN sygnał H
 A47 Nieokablowany
 A48 Nieokablowany
 A49 Nieokablowany
 A50 Nieokablowany
 A51 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
 A52 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A53 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A54 Nieokablowany
 A55 Nieokablowany
 A56 Nieokablowany
 A57 Nieokablowany
 A58 Nieokablowany
 A59 Nieokablowany
 A60 Nieokablowany
 B01 Nieokablowany
 B02 Nieokablowany
 B03 Nieokablowany
 B04 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
 B05 Nieokablowany
 B06 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych – zasilanie +5 V
 B07 Silniczek zaworu przepustnicy EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B08 Zawór kolektora dolotowego, silniczek z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B09 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B10 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B11 Cyfrowy miernik masy powietrza  – zasilanie +12 V
 B12 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – zasilanie +5 V
 B13 Nieokablowany
 B14 Nieokablowany
 B15 Nieokablowany
 B16 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B17 Nieokablowany
 B18 Nieokablowany
 B19 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
 B20 Cyfrowy miernik masy powietrza – uziemienie
 B21 Czujnik rozrządu Halla – masa
 B22 Nieokablowany
 B23 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych – masa
 B24 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – uziemienie
 B25 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
 B26 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
 B27 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
 B28 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – uziemienie
 B29 Nieokablowany
 B30 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
 B31 Nieokablowany
 B32 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B33 Nieokablowany
 B34 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – sygnał
 B35 Nieokablowany
 B36 Nieokablowany
 B37 Indukcyjny czujnik liczby obrotów – uziemienie
 B38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
 B38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
 B39 Moduł sterowania pompą paliwa – sygnał
 B40 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – sygnał
 B41 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – masa
 B42 Silniczek przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sygnał
 B43 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
 B44 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
 B45 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – sygnał
 B46 Cyfrowy miernik mas powietrza – sygnał temperatury
 B47 Szerokopasmowa sonda lambda – włączanie
 B48 Nieokablowany
 B49 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
 B50 Nieokablowany
 B51 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – sygnał
 B52 Nieokablowany
 B53 Nieokablowany
 B54 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
 B55 Nieokablowany
 B56 Elektrozawór regulacji turbiny geometrii zmiennej – sterownik PWM
 B57 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – masa
 B58 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
 B59 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – sygnał
 B60 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych – sygnał
 B61 Nieokablowany
 B62 Nieokablowany
 B63 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM 
 B64 Nieokablowany
 C01 Nieokablowany
 C02 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – zasilanie +5 V
 C03 Nieokablowany
 C04 Moduł świec żarowych, wstępne ogrzewanie – nie zdefiniowano
 C05 Wtyczka elektronicznego urządzenia sterującego poduszki powietrznej – sygnał
 C06 Nieokablowany
 C07 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – nieokreślone
 C08 Nieokablowany
 C09 Nieokablowany
 C10 Szerokopasmowa sonda lambda – bieżący sygnał
 C11 Nieokablowany
 C12 Nieokablowany
 C13 Nieokablowany
 C14 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C15 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 3 – sterownik górny
 C16 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 3 – sterownik dolny
 C17 Czujnik temperatury paliwa – masa
 C18 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – masa
 C19 Czujnik poziomu oleju – masa
 C20 Nieokablowany
 C21 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – masa
 C22 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin – uziemienie
 C23 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
 C24 Nieokablowany
 C25 Szerokopasmowa sonda lambda – bieżący sygnał
 C26 Nieokablowany
 C27 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
 C28 Nieokablowany
 C29 Nieokablowany
 C30 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C31 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 1 – sterownik górny
 C32 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 1 – sterownik dolny
 C33 Nieokablowany
 C34 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
 C35 Nieokablowany
 C36 Moduł ogrzewania regeneracji filtra cząstek stałych – nieokreślone
 C37 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – sygnał
 C38 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin – sygnał
 C39 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – masa
 C40 Nieokablowany
 C41 Szerokopasmowa sonda lambda – stabilne zasilanie
 C42 Nieokablowany
 C43 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
 C44 Nieokablowany
 C45 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C46 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C47 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 2 – sterownik górny
 C48 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 2 – sterownik dolny
 C49 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – sygnał
 C50 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – sygnał temperatury
 C51 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
 C52 Czujnik poziomu oleju – sygnał
 C53 Nieokablowany
 C54 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
 C55 Nieokablowany
 C56 Szerokopasmowa sonda lambda – wirtualna masa +2,5 V
 C57 Nieokablowany
 C58 Nieokablowany
 C59 Nieokablowany
 C60 Nieokablowany
 C61 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C62 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C63 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 4 – sterownik górny
 C64 Piezoelektryczny wtryskiwacz wspólnej szyny cylindra 4 – sterownik dolny

GALERIA ZDJĘĆ

Schemat elektryczny Mercedes-Benz klasy B – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom
Schemat elektryczny Mercedes-Benz klasy B – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom
Schemat elektryczny Mercedes-Benz klasy B – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony