Jakie kompetencje, jaka wiedza jest nieodzowna, a kiedy nabyte umiejętności mogą okazać się cenniejsze niż formalne wykształcenie, by spełniać oczekiwania pracodawców branży motoryzacyjnej w Polsce? W Krakowie miała miejsce prezentacja projektu wpisującego się w Zintegrowany System Kwalifikacji.
Organizatorem spotkania było konsorcjum Eurokreator T&C sp. z o.o. oraz PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej: PwC Polska sp. z o.o.), realizujące na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych projekt Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla sektora motoryzacji w Polsce (w skrócie: SRK MOTO).
Prezentacja efektu prac rozlicznych specjalistów miała miejsce w sali iLab PLUS (30 stycznia, Eurokreator, ul. Przemysłowa 13/1U, Kraków). W seminarium uczestniczyli m.in. eksperci z branży motoryzacyjnej, przedstawiciele klastrów skupiających producentów części motoryzacyjnych, stowarzyszeń branżowych, właściciele warsztatów samochodowych oraz reprezentanci Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Motoryzacji i Elektromobilności.
SRK MOTO to narzędzie, które pomoże w zidentyfikowaniu luk kompetencyjnych w branży automotive. Dzięki odniesieniu do Polskiej Ramy Kwalifikacji, pozwala połączyć polskie doświadczenia z rozwiązaniami europejskimi. Systemy podobne do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, pozwalające na porównywanie kwalifikacji pomiędzy sobą, powstały aż w 190 krajach. Sektorowe ramy wytyczają kierunek, jeśli chodzi o specyficzne branżowe kwalifikacje. Ambicją twórców i środowisk konsultujących projekt ramy jest też to, by SRK MOTO zyskała docelowo status rozporządzenia ministerialnego.
Komentarze (0)