Części i regeneracja

ponad rok temu  23.10.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Serwis drążków kierowniczych

Oferta Rooks rozrosła się o innowacyjne narzędzia do obsługi drążków kierowniczych: klucz do drążków kierowniczych oraz blokadę serwisową do przekładni kierowniczej.

Konstrukcja klucza do drążków kierowniczych 35-43 mm (OK-02.0441 – 418 zł netto) spełnia wymagania związane z obsługą współczesnych samochodów, w których jest coraz mniej miejsca na zastosowanie zwykłych narzędzi. Wyposażony jest w specjalną głowicę z trzema punktami podparcia przegubu drążka kierowniczego. Uchwyt następuje za pośrednictwem wałków pracujących w wyprofilowanej bieżni umożliwiającej samozaciskanie klucza na drążku. Idealne przenoszenie momentu obrotowego i kontrola momentu dokręcania nowych drążków to zasługa rurowej konstrukcji narzędzia.
Klucz ma 260 mm długości. Drążek przechodzi przez otwór serwisowy w rurze klucza, co umożliwia pracę w najbardziej niedostępnych miejscach. Do zalet narzędzia należą ponadto: obsługa drążków we wszystkich samochodach (osobowe małe i duże, dostawcze oraz auta z trudnym dostępem), bezpieczna praca (bez powodowania mikrozgnieceń przegubu drążka) oraz pełna kontrola nad momentem dokręcania. Produkt idealnie współpracuje z kluczem dynamometrycznym.


We współczesnych przekładniach kierowniczych brakuje miejsca na zablokowanie listwy zębatej podczas odkręcania drążków kierowniczych. Listwę w przekładni trzeba dokładnie chwycić i skontrować, aby nie doszło do uszkodzenia, wyłamania lub obrócenia listwy. Do tego celu służy specjalna blokada serwisowa do przekładni kierowniczej (OK-02.0442 – 192 zł netto), której stosowanie zaleca się we wszystkich współczesnych samochodach. Blokada wykonana jest ze specjalnego stopu. Ma gniazda 1/2”, w które wkłada się pokrętło, aby skontrować listwę podczas odkręcania drążka. Wyposażona jest również w specjalną pryzmę z tworzywa sztucznego do osłony listwy oraz śrubę dokręcaną z momentem 50 Nm do zębów na listwie.

Źródło: rooks.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony