Kontynuując zagadnienie, uznałem, iż będzie to właściwy moment do przybliżenia kwestii metodycznych i technicznych. Wobec złożoności poszczególnych zagadnień, wymagających niejednokrotnie odwołań do zjawisk fizycznych, chemicznych, a także techniki i eksploatacji pojazdów wybór padł na syntetyczny wariant ich prezentacji. Syntetyczna forma pozwoli po pierwsze na szersze, holistyczne podejście do tematu. Po drugie zaś, szczególnie zainteresowanych wybranym problemem odeśle do innych, szerszych opracowań z literatury lub periodyków. Dla zachowania waloru praktycznego każda z poruszonych kwestii opatrzona zostanie przykładem. Całość przedstawiono w przejrzystej tabeli.
Jak wynika z zaprezentowanych zagadnień, pierwszoplanowa i niezmiernie ważna dla istnienia serwisu jest obsługa klienta. Bagatelizowanie tego elementu skutkować może podważeniem celu biznesowego. Utrzymywanie personelu technicznego okazać się może bezcelowe, gdyż serwis utracił liczbę klientów gwarantujących rentowność. Praktyka pokazuje, iż serwis stacjonarny może pozwolić sobie na wyodrębnienie stanowiska na ten cel. Serwis świadczący usługi mobilne winien być raczej wyspecjalizowany w obu tych dziedzinach, tj. marketingowo i logistycznie oraz technicznie i praktycznie. Wynika to z ograniczeń po stronie składu osobowego oraz możliwości załadunkowych pojazdu przystosowanego do tego celu.
Podsumowując tytuł niniejszego artykułu, uważam, iż materiał zawarty w części pierwszej i drugiej stanowić będzie kompendium niezbędnej wiedzy dla obecnych lub przyszłych właścicieli serwisów. Pozwoli ustrzec się typowych i po wielokroć powielanych błędów w tym modelu biznesowym. Z kolei właścicielom i użytkownikom pojazdów ciężarowych pozwoli na wyrobienie sobie własnej opinii na temat profesjonalizmu lub jego braku w kontakcie z wybranym serwisem.
Jak to często bywa, życie modyfikuje nasze wyobrażenia i doświadczenia. Nie jest wykluczone, iż i w tym zakresie pojawią się inne, godne opisania kwestie. Dzięki uprzejmości „Nowoczesnego Warsztatu”, gdy zgromadzę odpowiednią porcję materiałów, z pewnością podzielę się z Czytelnikami swoimi spostrzeżeniami. Bazą w tym zakresie będą informacje pozyskane w wyniku współpracy z zaprzyjaźnionymi serwisami, w tym wskazanej już w poprzedniej części sieci serwisów mobilnych PNEUMASTER z Myślenic.
Analiza przyczynowo-skutkowa nieprawidłowości w funkcjonowaniu serwisu ciężarowego.
Robert Różalski
LEGUM
Komentarze (0)