Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Serwisowanie przewodów zapłonowych
Nieuchronnie zbliżająca się jesień powinna skłonić zarówno użytkowników samochodów z zapłonem iskrowym, jak i warsztaty serwisujące te pojazdy do uważnego sprawdzenia stanu instalacji zapłonowych.

Nie warto czekać na pierwsze objawy („coś” się dzieje z zapłonem), gdyż usunięcie usterki staje się wtedy bardziej kłopotliwe i w związku z tym kosztowne. Doświadczony mechanik przeprowadza profilaktyczną kontrolę układu zapłonowego szybko i bezbłędnie, ustalając drogą eliminacji, które części powinno się wymienić. Najczęściej konieczność taka dotyczy przewodów zapłonowych i świec. Wymiana tych elementów wskazana jest również wtedy, gdy działają one na pozór bez zarzutu, lecz ze wstępnej rozmowy z klientem wynika, że zamontowano je w samochodzie już „wieki” temu albo wręcz w fabryce, a samochód zdążył od tamtego czasu przejechać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jeśli więc nic się jeszcze nie stało, to znaczy, że stanie się wkrótce, zwłaszcza pod wpływem jesienno-zimowych warunków atmosferycznych. Zwykle już podczas demontażu wiązki przewodów w celu ich dokładniejszej kontroli okazuje się, że jedna z nich albo nawet kilka ma przetartą lub popękaną izolację, ponieważ wcześniej zamontowano je niedbale bądź samoczynnie wysunęły się ze swych zaczepów i ocierały o sąsiadujące z nimi części w komorze silnika. Równie często zdarza się, że osłony izolacyjne końcówek przewodów wykazują znaczne zużycie.

Wspomniane wypadki uszkodzeń dotyczą przede wszystkim przewodów zapłonowych o niskiej wytrzymałości, czyli takich, w których izolacja silikonowa nie odpowiada jakościowym i technicznym wymogom producenta pojazdu. Po pewnym czasie ich izolacja parcieje i kruszy się, a cały kabel staje się bezużyteczny. Sprzyja temu zjawisku zasilanie paliwem gazowym, przy którym przewody zapłonowe muszą spełniać bardziej rygorystyczne warunki techniczne niż w pojazdach zasilanych benzyną. Odpowiadają im w pełni oryginalne przewody zapłonowe marki SENTECH. Produkująca je firma GG Profits włączyła ostatnio do swojej oferty kompletne wiązki przewodów z rdzeniem miedzianym, przeznaczone do autobusów z zapłonem iskrowym zasilanych gazem ziemnym. Ten nowy produkt został opracowany dla jednego z miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych w województwie podkarpackim, eksploatującego gazowe autobusy MAN. Zainstalowane w nich przewody SENTECH zdobyły bardzo pochlebne opinie z powodu swej niezawodności i wpływu na zwiększenie energii iskry zapłonowej. Przy doborze nowych przewodów zapłonowych z katalogu SENTECH należy dokładnie określić markę i model pojazdu, rok produkcji i pojemność silnika.

Aktualny katalog z pełnymi danymi jest zamieszczony na stronie: www.sentech.pl/katalog.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony