Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Sezon na akumulatory motocyklowe
Za oknami słońce – zwiastun kolejnego sezonu motocyklowego, którego inauguracja dla wielu zakończyła się falstartem. Padnięty akumulator to problem, z którym każdego roku mierzy się wielu właścicieli motocykli.

Ponieważ oferta rynkowa akumulatorów motocyklowych jest niezwykle bogata, wybór tego właściwego nie jest prosty. Zachęcamy do lektury naszego przeglądu, w którym przekrój przez swoje oferty prezentują cztery firmy.

16643 left VARTA FUNSTART
W wersji zarówno AGM, jak i FreshPack sprzedawane są akumulatory marki VARTA FUNSTART. FreshPack to rozbudowana gama akumulatorów dla wszystkich znanych marek motocykli, quadów, skuterów wodnych i śnieżnych. Dzięki opakowaniu 2in1 ich montaż i obsługa jest niezwykle prosta. Akumulatory te sprzedawane są razem z pojemnikiem zawierającym dokładnie odmierzoną ilość kwasu – wystarczy napełnić akumulator i można ruszać w drogę. Akumulatory FUNSTART AGM posiadają ekstremalnie wysoką moc rozruchową i są odporne na wycieki, dzięki czemu idealnie sprawdzają się w trudnych warunkach i w ruchu offroadowym. System uszczelnienia akumulatora wykonanego w technologii AGM zawiera jednokierunkowy zawór ciśnieniowy VRLA (Valve Regulated Lead Acid), który otwiera się z chwilą nadmiernego wzrostu ciśnienia nagromadzonych gazów (zjawisko to może nastąpić np. podczas przeładowywania akumulatora ) i bezpiecznie odprowadza powstały gaz na zewnątrz, zapobiegając rozsadzeniu obudowy.

16644 right EXIDE BIKE
Obecną ofertą EXIDE BIKE objęte są trzy gamy akumulatorów motocyklowych.
- FACTORY SEALED – akumulatory produkowane w dwóch technologiach: AGM i GEL, gotowe do użycia zaraz po zakupie, zalane elektrolitem i naładowane fabrycznie. Charakteryzują się wysokim prądem rozruchu oraz dużą odpornością na rozładowanie. Dzięki zastosowaniu technologii AGM – GEL elektrolit uwięziony jest w celach, co pozwala na montaż akumulatora w różnych pozycjach.
- MAINTENANCE FREE – akumulatory produkowane w technologii AGM, sucho ładowane (pojemniki z elektrolitem w zestawie). Gama ta oferuje wysokie prądy rozruchu, jak również umożliwia montaż akumulatora w różnych pozycjach.
- CONVENTIONAL – akumulatory ze standardowym prądem rozruchu, zawierają pojemniki z elektrolitem w zestawie. Akumulator wymaga zalania elektrolitem i naładowania. Ich montaż możliwy jest tylko w pozycji pionowej. Produkt ma wieczko z odgazowaniem.

Dodajmy, że produktami cieszącymi się największą popularnością pośród oferowanych przez firmę są: GEL 12-19, który reprezentuje gamę FACTORY SEALED; YTX4L-BS, YTX7A-BS i YTX5L-BS (należą do gamy MAINTANANCE FREE) oraz YB4L-B, który reprezentuje grupę CON-VENTIONAL.

16645 left LOXA Sp. z o.o.
Wysokiej jakości akumulatory do motocykli i quadów w swojej ofercie ma również firma LONTEX, generalny dystrybutory produktów marki LOXA. Cechują się one długą trwałością i wysoką zdolnością rozruchową o każdej porze roku, a sprzedawane są z dokładnie odmierzoną ilością elektrolitu. Firma LOXA jest również producentem bezobsługowych akumulatorów LOXA Orange – wyprodukowanych w technologii wapniowej, której zastosowanie powoduje minimum ośmiokrotnie niższe odparowanie wody. Cecha ta, połączona z wysoką niezawodnością, sprawia, że produktami tej serii zainteresować powinni się wszyscy ci, którzy cenią sobie komfort i wygodę podczas eksploatacji.

16646 right SZNAJDER CHAMPION
Z zastosowaniem do skuterów, motorowerów i motorów sprzedawane są produkty marki Sznajder Champion – akumulatory rozruchowe wykonane w tradycyjnej technologii (z ciekłym elektrolitem). Jako ich zalety wymieniane są: stabilny prąd rozruchu, standardowe parametry rozruchowe, wysoka pojemność rezerwowa, wydłużona żywotność oraz centralne odpowietrzanie, system Kamina. Dodajmy, że są to akumulatory sucho ładowane (zestaw zawiera zbiornik z elektrolitem). W ofercie firmy znajdują się też akumulatory wykonane w technologii AGM – Sznajder Champion AGM, które zastosowanie mają zarówno w motorach, jak i w skuterach wodnych, skuterach śnieżnych czy quadach. Ich zaletami są: zwiększona odporność na ekstremalne obciążenia, całkowita bezobsługowość, niezawodny start, odporność na wibracje, wydłużona żywotność, wysoka moc rozruchu, szczelność (możliwość mocowania w różnych pozycjach) oraz przystosowanie do sezonowego użytkowania.

Akumulatory AGM
Są bardziej zaawansowane niż akumulatory standardowe i nie wymagają w zasadzie żadnej obsługi – wystarczy je zamontować. Wyprodukowane przy użyciu technologii AGM (Absorbent Glass Mat) akumulatory, dzięki uwięzionemu elektrolitowi, są odporne na wycieki, wstrząsy i wibracje, doskonale sprawdzając się nawet w najcięższych warunkach.
Zastosowana przy produkcji akumulatorów motocyklowych technologia AGM gwarantuje następujące korzyści:
- wyższe napięcie na końcówkach biegunów i dłuższy czas pracy (szczególnie przy rozładowaniu dużym prądem);
- bardzo dużą koncentrację energii;
- akumulatory są całkowicie bezobsługowe, dzięki czemu pozostają zawsze szczelne i suche – nie wymagają więc uzupełniania wody i tzw. konserwacji elektrolitu (pomiarów i wyrównywania zarówno jego gęstości, jak i poziomu);
- do 3 razy dłuższa żywotność w przypadku obciążenia pracą cykliczną;
- niska temperatura eliminuje ryzyko uszkodzenia obudowy wskutek wzrostu objętości elektrolitu (zmniejszone ryzyko tzw. „rozsadzenia” akumulatora);
- włókno szklane umieszczone między płytami akumulatora, które zabezpiecza je przed wstrząsami i wibracjami nawet przy pracy w ekstremalnych warunkach terenowych;
- akumulator może być montowany w dowolnej pozycji;
- lepsze odprowadzanie ciepła powstałego podczas przepływu prądu.

Źródło: www.varta-automotive.com

Zebrał i opracował
Krzysztof Dulny

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony