– Jesteśmy dumni z wieloletniego partnerstwa z Inter Cars – mówiła w Warszawie Heike van de Kerkhof, wiceprezes Castrol w Europie. Na zdjęciu w towarzystwie przecinającego wstęgo Macieja Oleksowicza, prezesa Inter Cars, oraz Krzysztofa Karpowicza, właścic
Jednym z wiodących trendów polskiej branży warsztatowej jest usługa „do it for me”, czyli kompleksowy serwis auta – wszystko co potrzeba w jednym miejscu, w jednym czasie. Rola kierowcy sprowadza się do podstawienia i odebrania pojazdu. Według danych GiPA w ciągu ostatnich 8 lat liczba tego typu zleceń w polskich warsztatach wzrosła o 60%. Odpowiedzią na ten trend ma być sieć warsztatów Q Service Castrol. Ma tu być szybko i wygodnie dla klienta. Oczywiście w najwyższej jakości.
Działająca od 20 lat sieć serwisów samochodowych Q-Service, należąca do Inter Cars SA, zyskała dużego partnera, największego na świecie producenta środków smarnych. Umowy podpisano w ubiegłym roku, a tuż przed tegorocznymi wakacjami na wspólnej konferencji zaprezentowano szczegóły współpracy i plany rozwoju. Warto dodać, że Inter Cars pod różnymi sieciami zrzesza dziś 1000 warsztatów w kraju! Wszystkie, także te niezrzeszone, zaprasza do odświeżonej sieci.
– Dla mnie współpraca z Castrolem to nie tylko praca zawodowa. To także wspomnienia, bo kiedy ścigałem się w rajdach, ich logo było na moim samochodzie, to wręcz idealne ukoronowanie naszego partnerstwa – mówił nam Maciej Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars SA. – Pojawił się pomysł, by marka Castrol, rozpoznawalna niesłychanie dobrze, wsparła niezależne warsztaty swoim logo i know-how.
– Do końca roku planujemy utworzyć 200 punktów w Polsce – mówił w rozmowie z nami Leszek Radzikowski z Castrola. – Nasz cel to 900 serwisów w 5 lat.
Warsztaty chcą się zrzeszać?
To zasadnicze pytanie, który postawić musi sobie każdy, kto myśli o tworzeniu tego typu sieci. Odpowiedzi dają statystyki GIPA. – 43% właścicieli warsztatów chce się zrzeszać w sieci i ten wynik będzie z roku na rok coraz wyższy. Z kolei te warsztaty, które już należą do sieci, są zadowolone ze swojej obecności w strukturach tego typu organizacji. Pozwala im to skupić się na pracy, czyli naprawie samochodów. My z kolei udostępniamy im narzędzia, które umożliwiają rozwój serwisów i dotarcie do klienta ostatecznego – mówi Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Inter Cars.
Według GIPA, wybierając warsztat, kierowcy kierują się przede wszystkim ceną i zaufaniem.
– Jesteśmy rynkiem wrażliwym na koszty, przy czym nie chodzi o jak najniższą cenę produktów czy usług, ale o racjonalny wydatek. Cenę wskazało 42% respondentów. Co bardzo budujące, 39% kierowców przy wyborze kieruje się zaufaniem do punktu serwisowego. I my to zaufanie zamierzamy zbudować – mówi Tarek Hamed, marketing activation manager Castrol w Europie Centralnej i Wschodniej.
Jaki będzie Q Service Castrol?
– Od 29 lat wspieramy warsztaty samochodowe, ponieważ Inter Cars rozwija się tak mocno, jak mocno rozwijają się nasi klienci – mówił podczas prezentacji Wojciech Twaróg, członek zarządu Inter Cars SA. – Tworzymy innowacyjny koncept warsztatów, który będzie wyznaczał nowe standardy. Dziś najważniejsze są kompleksowość oraz jakość wykonania usługi. Nasz przekaz dla kierowców to „do it for me”, a więc komfort dla konsumenta, wygoda i czas. Takie właśnie podejście cechuje sieć warsztatów Q Service Castrol – zaznacza. Przedstawiciele sieci zapowiadają kampanie reklamowe w nowych i tradycyjnych mediach, których zadanie to wzmocnienie obecności marki Q Service Castrol w świadomości kierowców.
– Tworzymy sieć, która moim zdaniem będzie najlepszą siecią warsztatów w Polsce – dodaje Piotr Sokołowski, dyrektor sprzedaży Castrol w Europie Centralnej i Wschodniej.
Plany zrzeszenia w sieci w ciągu 5 lat aż 900 warsztatów mogą wydawać się bardzo ambitne. Dopytywani na konferencji przedstawiciele obu firm przyznali, że nie będzie formalnego obowiązku przechodzenia do sieci Q Service Castrol dla wszystkich członków sieci Q- Service. Mają ich do tego przekonać liczne korzyści.
Inter Cars podkreśla, że warsztaty zrzeszone w Q Service Castrol otrzymają dostęp do rozwiązań biznesowych wspierających rozwój warsztatu oraz wiedzy i najnowszych technologii. Planowane są również akcje skierowane do klientów potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z usług serwisów sieciowych. Serwisy Q Service Castrol zyskają nowy wygląd – nowoczesne, efektowne oznakowanie oraz jasne i czytelne piktogramy.
Komentarze (0)