Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Sieć Serwisów Nissens
Polscy profesjonaliści samochodowych układów termicznych (2)

Sieć Autoryzowanych Serwisów Nissens to najlepsze polskie warsztaty w dziedzinie diagnozy, obsługi i naprawy samochodowych układów termicznych. Skupione pod flagą jednego z największych na świecie producentów chłodnic – Nissens Kolerfabrik A/S, oferują usługi i produkty najwyższej jakości z ogólnopolską gwarancją.

ZNCh Grapow
Zakład Naprawy Chłodnic Grapow to firma z prawie 80-letnią tradycją. Dziadek obecnego właściciela, pan Henryk Grapow, rozpoczął działalność w branży motoryzacyjnej w 1927 r., przekazując później warsztat synowi Wiesławowi. W ten sposób, przechodząc z ojca na syna, warsztat przetrwał do dziś, stale rozwijając się. Dziś zakład Naprawy Chłodnic, prowadzony i zarządzany przez p. Michała Grapowa, należy do jednych z najnowocześniejszych w Polsce placówek zajmujących się kompleksową obsługą układów termicznych. Od kilku lat firma mieści się w nowej siedzibie przy ulicy Śląskiej. Choć z poprzednim miejscem wiąże się początek istnienia tej rodzinnej firmy, to nowy obiekt stanowi ogromny postęp w jej rozwoju. Nowocześnie wyposażone biuro i trzystanowiskowy warsztat odpowiadają standardom europejskiego serwisu. Receptą p. Michała Grapowa na dobrze prosperujący serwis termiczny jest więc nie tylko kompleksowa oferta, lecz jak podkreśla – liczą się przede wszystkim narzędzia, które umożliwiają jej realizację. Takie podejście jest wyjściem naprzeciw rosnącym potrzebom rynku, a więc klientów. Klienta nie interesuje już tylko kupno nowego podzespołu, np. w układzie klimatyzacji. Liczy się jakość produktu, jego montaż i powiązana z nią usługa diagnozy całego układu. W dobie powszechnej komputeryzacji coraz więcej aut sterowanych jest przez elektronikę. Dla niektórych warsztatów to utrudnienie, a dla warsztatu p. Grapowa jest to pole do poszerzania swoich umiejętności. Specjalistyczne oprogramowanie warsztatowych komputerów i wiedza pozwala właścicielowi na szeroki zakres obsługi elektroniki aut – od sterowania układem klimatyzacji, po specjalistyczne systemy zarządzające silnikiem. Oczywiście trzonem oferty pozostają nadal samochodowe układy termiczne. Każdy klient może liczyć na pełną obsługę układu termicznego, prawdziwe “od A do Z”. Wiele lat doświadczeń pozwoliło wypracować firmie solidną markę. Poza układami chłodzenia typowych aut ciężarowych i osobowych, warsztat ma w swojej historii wiele ciekawych zleceń. – Regenerowaliśmy lub dorabialiśmy chłodnice między innymi do zabytkowych aut, takich jak wojskowy transporter opancerzony, kilka wiekowych Citroenów, nieco nowszych, jak Aston Martin czy Bentley. Odpowiednie przygotowanie i sprzęt pozwalają nam na profesjonalną obsługę układów termicznych maszyn i urządzeń przemysłowych. Stawiamy na najwyższą jakość usług oraz przyjazne traktowanie klienta! – powiedział Michał Grapow. Zlecenie naprawy i wizyta w takim warsztacie to z pewnością spokój i przyjemność.

Zakład Naprawy Chłodnic Grapow
ul. Śląska 42, 93-257 Łódź
tel. (042) 674 37 73, www.grapow.com.pl

Radiator Dróżdż
Historia firmy sięga końca lat 70. Choć obecny właściciel, p. Piotr Dróżdż, rozpoczął działalność w 1991 roku, to podkreśla, że prawdziwe początki i przecieranie ścieżek w dziedzinie samochodowych układów termicznych, to zasługa jego ojca. Przez pierwsze lata zakład zajmował się wyłącznie naprawami chłodnic. Jednak w niedługim czasie oferta jego usług uległa znacznemu poszerzeniu. Na polskich drogach pojawiało się coraz więcej zachodnich aut. Zdobycie do nich części, w tym i chłodnic, graniczyło z cudem. W takiej PRL-owskiej rzeczywistości zakład przemienił się w manufakturę, która dorabiała chłodnice na podstawie dostarczanego wzorca. Jak wspomina p. Piotr, było to trudne, czasochłonne zajęcie, wymagające precyzji. Jednak dziś, z perspektywy czasu, dające niezwykle cenne doświadczenie i umiejętności. Piotr Drożdż bez takiego przygotowania nie wyobraża sobie obecnie prowadzenia działalności w tej branży. Niewątpliwie doświadczenie i umiejętności przekładają się na sukces firmy, która od wielu lat cieszy się niezmiennie dobrą renomą wśród wielu przedsiębiorstw, firm i klientów indywidualnych. Koniec lat 90. przyniósł sporo zmian. W ofertach zagranicznych firm pojawił się duży wybór chłodnic oraz co ważne, rdzeni do ich regeneracji. Nieustanny rozwój przemysłu samochodowego spowodował, że firma Radiator podąża nieustannie w ślad za nowymi technologiami. Coraz powszechniejsze zastosowanie aluminium do budowy chłodnic wymusiło opanowanie technologii ich regeneracji i naprawy. Dziś firma dokonuje z powodzeniem napraw wszelkich chłodnic cieczy, oleju czy powietrza wykonanych właśnie z tego surowca, znajdujących szerokie zastosowanie w pojazdach samochodowych, ale też w maszynach budowlanych i przemysłowych. Od kilku lat firma zajmuje się też kompleksowo układami klimatyzacji. Warsztat dokonuje naprawy, konserwacji i diagnozy tych układów, ale montuje także kompletne systemy klimatyzacji do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Choć firma nastawiona jest głównie na współpracę z odbiorcami regionalnymi, to może pochwalić się stałym kontaktem z wieloma klientami z całej Polski. Mottem firmy jest rzetelność i solidność wykonywanych napraw. Zdaniem p. Piotra, to najlepsza forma reklamy, ponieważ klienta nic nie przyciąga bardziej niż zadowolenie z dobrze wykonanej usługi.

Radiator, Piotr Dróżdż
ul. Sanicka 131, 97-500 Radomsko
tel. (044) 682 43 63, www.radiator.net.pl

Melzet
Wrocławska firma Melzet to przedsiębiorstwo rodzinne, założone i prowadzone przez Waldemara Lipkę oraz Igora Muratowa. Na rynku usług motoryzacyjnych istnieje od 1993 roku, czyli już dwunasty rok. Warsztat nie od razu specjalizował się w zakresie samochodowych układów termicznych. Jednak, jak wspominają właściciele, rosnący popyt na tego rodzaju usługi okazał się dobrym kierunkiem rozwoju firmy. Po niespełna po dwóch latach od założenia firmy podstawowym kierunkiem działalności Melzetu stała się kompleksowa obsługa samochodowych układów termicznych, czyli naprawa, regeneracja i sprzedaż chłodnic. Na terenie Wrocławia warsztat posiada dwa oddziały. Przy ulicy Sołtysowickiej 1A Melzet oferuje kompleksową obsługę aut ciężarowych oraz maszyn przemysłowych i budowlanych. Prowadzony jest przez Waldemara Lipkę i jego syna Wociecha. Oferuje typowe usługi regeneracji i wymiany wszystkich rodzajów chłodnic: cieczy, oleju i powietrza wraz z serwisem całego układu termicznego. Dodatkową ofertę stanowią usługi spawania plastiku wraz z naprawą elementów karoseryjnych aut ciężarowych.
Drugi oddział Melzetu znajduje się przy ulicy Grabiszyńskiej 268 i prowadzony jest przez Igora Muratowa. Oferta tego punktu skierowana jest przede wszystkim do układów termicznych aut osobowych i dostawczych. Możemy zakupić tu niemal każdą chłodnicę, w tym elementy układów klimatyzacji, takie jak skraplacz, parownik czy osuszacz. Dodatkowo firma wykonuje podstawowe czynności serwisowe układu chłodzenia, takie jak uzupełnianie płynu, wymiana chłodnicy itd. Wśród oferowanych części znajdziemy też węże układu i przewody do klimatyzacji. Do niewątpliwych ciekawostek należy fakt, że Melzet od lat obsługuje układy termiczne aut sportowych. Wśród wielu zawodowych rajdowców, dla których firma współpracowała przy tunningu aut i wzmacnianiu czy rozbudowywaniu układu chłodzenia, znajdują się takie nazwiska jak Tomasz Kuchar czy Paweł Dydko. Doświadczenie w tak ekstremalnej dziedzinie motoryzacji to ogromny atut. Samochody przeznaczone do niezwykłych osiągów mogą być obsługiwane wyłącznie przez wysokiej klasy specjalistów. Nie dziwi więc fakt, że Melzet regularnie obsługuje inne pojazdy wyczynowe. Wśród stałych klientów firmy pojawia się sporo zawodowców i amatorów sportów off road, gdzie terenowe auta własnej konstrukcji to prawie codzienność. Poza wysoką jakością usług mocnym punktem oferty warsztatu jest szybkość napraw. Jak zapewniają właściciele, regeneracja chłodnicy nie przekracza 24 godzin.


P.W. Melzet S.C.
Wrocław
ul. Sołtysowicka 1A,
tel. (071) 325 18 13
ul. Grabiszyńska 268,
tel. (071) 339 00 38


Separacja wody w silnikach diesla

Ponad 50% wzrost wydajności przy takiej samej powierzchni zabudowy – koncern MANN+HUMMEL przedstawił na 7 Międzynarodowej Konferencji Filtracji w Zurichu nowy dwustopniowy separator wody do oleju napędowego.

MANN+HUMMEL opracował nową koncepcję wysoko wydajnego filtra wstępnego paliwa dla silników diesla. Opiera się ona na medium filtracyjnym (pochłaniającym wodę) działającym jako separator emulsji i powoduje, że separacja wody na takiej samej powierzchni zabudowy i w tym samym okresie użytkowania wzrasta o 50%. Nowy dwustopniowy filtr będzie montowany najpierw w samochodach użytkowych, a następnie w osobowych. Start seryjnej produkcji przewidziany jest na pierwszy kwartał 2006 roku.
Nowoczesne systemy wtrysku dla silników diesla stawiają przed filtracją paliwa coraz wyższe wymagania i to zarówno co do dokładności filtracji, jak również co do separacji wody. Dlatego też wielostopniowe koncepcje filtracji, polegające na montażu przed filtrem właściwym filtra wstępnego nabierają coraz większego znaczenia. Dla ochrony silników wymagane są możliwie najlepsze separatory wody o stałym i wysokim stopniu działania. Nowo wprowadzony system filtracji wstępnej PreLine® MANN+HUMMEL dla samochodów ciężarowych zwiększa wydajność filtracji, wydłuża okres użytkowania filtra głównego oraz chroni pompę zasilającą. Prezentowany podczas konferencji IFC kolejny etap rozwoju filtracji wstępnej oferuje za pomocą nowego medium filtracyjnego jeszcze większy wzrost wydajności w procesie separacji wody. W pierwszym etapie na zasadzie koalescencji drobne krople wody w paliwie łaczą się w większe. W drugim etapie – zostają one odseparowane na zewnętrznej powierzchni specjalnego, dwuwarstwowego medium filtracyjnego pochłaniającego wodę. Ta ulepszona metoda separacji kropli wody została sprawdzona w MANN+HUMMEL poprzez integrację specjalistycznej techniki pomiarowej z istniejącymi stanowiskami badawczymi. Za pomocą specjalnej optycznej techniki pomiarowej podczas prac rozwojowych mierzony był dokładnie w czasie wpływ różnorodnych wielkości kropli (zależnie od pompy zasilającej i systemu wtrysku) na efekt koalescencji i separacji wody przy uwzględnieniu różnych pochłaniającyh i odprowadzających wodę mediów filtracyjnych. Zoptymalizowany dwustopniowy system koalescencji i medium filtracyjnego jest właśnie wynikiem dokonanych pomiarów.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony