Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Sikkens

– klucz do sukcesu dziś i jutro

Pozostało tylko dziesięć miesięcy do wejścia rozporządzenia o konieczności stosowania w lakierniach produktów niskoemisyjnych.

Szacujemy, że w Polsce 70 proc. z 10 tys. lakierni nadal stosuje produkty klasyczne, kierując się głównie kryterium ceny. Statystyczny warsztat blacharsko-lakierniczy wykonuje naprawy około 40 pojazdów miesięcznie. Wykorzystuje do tego celu 50 proc. swojego potencjału ludzkiego i sprzętowego. Przełom w technologii lakierowania wdrażany sukcesywnie w latach 2007 - 2008 sprawi, że najsłabsze warsztaty staną przed wyzwaniem poważnych inwestycji, niezbędnych by przetrwać na rynku. Procesowi przejścia na zalecane obowiązującym już rozporządzeniem Ministerstwa Gospodarki produkty niskoemisyjne nie pomaga szeroko stosowany u nas system rozliczeń gotówkowych.

Często właściciel auta szuka najtańszej oferty naprawy licząc, że część pieniędzy z rozliczenia pozostanie w kieszeni. Lakiernie dla zatrzymania klienta oszczędzają na wszystkim. Po 1 stycznia 2007 r. stopniowo zaczną wygasać zapasy produktów niespełniających limitów emisji. Przewagę będą miały warsztaty, które opanowały nową technologię oraz wykorzystując jej większą wydajność i krótszy czas naprawy, znajdą uznanie u klientów i zlecających pracę ubezpieczycieli, flot czy firm leasingowych. Większą rolę zacznie odgrywać rekomendacja techniczna producenta lakierów oraz przynależność do certyfikowanych grup. Sikkens od 4 lat buduje grupę warsztatów w programie 5-letniej gwarancji oraz elity skupionej pod uznanym w Europie i USA logo Acoat selected. Szczegóły obu programów można poznać, kontaktując się z przedstawicielami handlowymi (więcej na www.sikkens.pl). Program 5-letniej gwarancji zrzesza obecnie 160 autoryzowanych i niezależnych lakierni. Elitarny program Acoat selected liczy w Polsce 33 partnerów. Klucz do sukcesu dla ubezpieczyciela na dłuższą metę to zadowolony klient zarówno w momencie podpisywania polisy, jak i w stresującym procesie od powstania szkody, do jej niewidocznej naprawy. Profesjonalne zorganizowanie takiej sieci wymaga współpracy warsztatów, ubezpieczycieli oraz dostawców materiałów i technologii.
W perspektywie kilku najbliższych lat przewidujemy, że stawka roboczogodziny zacznie stopniowo rosnąć. Jednym z czynników mających na to wpływ będzie zmniejszająca się liczba małych lakierni, których praca zostanie przejęta przez rosnące i rozbudowywujące się lakiernie nieautoryzowane i autoryzowane, o miesięcznej liczbie napraw zbliżającej się nawet do 200. Takie przedsięwzięcia wymagają innego podejścia do organizacji i zarządzania. Sikkens poprzez grupę Acoat tworzy platformę rozwoju, dzieląc się doświadczeniem producenta i doświadczeniami partnerów programu. Profesjonalnie i rentownie prowadzony proces rozliczania szkód z ubezpieczycielem zachęci do powrotu w większej części do rozliczeń bezgotówkowych. Rozwiązanie, które zwiększy poziom zadowolenia i przywiązania klienta do ubezpieczyciela, którego wybrał. Sikkens ma jasną strategię budowania pozycji współpracujących z nim warsztatów. Zainteresowanych zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www.sikkens.pl.
W kolejnym numerze “Nowoczesnego Warsztatu” postaramy się udzielić odpowiedzi na pytanie: Ile w praktyce będzie kosztowało warsztat przejście na nową technologię?



Krzysztof Podhorodecki
dyrektor ds. Marketingu
Europa Środkowa
Akzo Nobel Car
Refinishes Polska Sp. z o.o.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony