Części i regeneracja

ponad rok temu  24.12.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zmniejszający tarcie i wysoko wydajny system wskazuje, że produkowane obecnie układy ze wspomaganiem elektrycznym mogą znaleźć swe zastosowanie także w najnowocześniejszych pojazdach koncepcyjnych światowych producentów.
Peugeot EX1 wyposażony jest w cztery silniki elektryczne, które łącznie produkują moc aż 340 koni mechanicznych i moment obrotowy o wartości 240 niutonometrów. Sprawia to, że maksymalna prędkość EX1 wynosi 260 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 3,58 s. Ponadto, w przeciwieństwie do większości samochodów sportowych, francuski concept car wyposażony jest w dwa drążki kierownicze zastępujące standardową kierownicę. Rozwiązanie to podobne jest do systemów sterowania stosowanych w kokpitach lotniczych.

[img_full]7937|9654[/img_full]


Sercem układu kierowniczego EX1 jest najnowsza wersja rozwijanego od 10 lat przez Nexteer Automotive systemu EPS (Electric Power Steering) – wspomaganego elektrycznie układu, który poprawia zwrotność francuskiego concept car’a, gwarantuje niskie zużycie energii i tym samym zapewnia jego daleki zasięg – cechy szczególnie istotne w samochodach elektrycznych o charakterze sportowym. Ponadto, niskie poziomy tarcia układu single-pinion zdecydowanie poprawiają wyczucie drogi przez kierowcę. Dzięki prowadzonemu samodzielnie rozwojowi zaawansowanych bezstykowych czujników, bezszczotkowych silników oraz układów sterujących, elektryczne układy kierownicze firmy Nexteer charakteryzują się lepszym, bardziej bezpośrednim wyczuciem drogi, a siła potrzebna do obracania kierownicy narasta bardziej proporcjonalnie wraz ze skręcaniem kół.

- Fakt, że Nexteer Automotive stworzył uniwersalną technologię EPS, która pozwala zredukować emisję CO2 dla produkowanych obecnie modeli samochodów, wskazuje, że elektryfikacja w dziedzinie motoryzacji to nie jedynie pieśń przyszłości, a rzeczywistość – mówi Laurent Bresson, dyrektor globalnej sprzedaży i marketingu oraz dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie.

GALERIA ZDJĘĆ

Single-pinion EPS Nexteer Automotive
Single-pinion EPS Nexteer Automotive

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony