Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Skuteczna diagnoza większości marek
– Autoboss V30 dla mechaników. Na rynku jest wiele urządzeń oferujących diagnozowanie różnych marek samochodów. Niestety, w większości urządzenia te pozwalają na zaawansowaną diagnostykę tylko samochodów europejskich, inne znów japońskich czy amerykańskich. Jest jednak tester, który pozwala na zaawansowaną diagnostykę większości marek całego świata, a jest nim Autoboss V30.

Sprzęt został opracowany przez korporację SPX – globalnego potentata (właściciel marek Tecnotest, Robinair, Actron, Rotunda i 50 innych) na rynku wyposażenia warsztatowego oraz diagnostyki komputerowej, twórcy takich urządzeń serwisowych fabrycznych, jak: IDS, Renault - CLIP czy Opel TECH 2, GM MDI. Firma Dax-Pol jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę urządzeń diagnostycznych AUTOBOSS SPX, w tym Autoboss V30. AUTOBOSS V30 to samodzielne urządzenie niewymagające zewnętrznego komputera ani dodatkowego oprogramowania jak również żadnych opłat abonamentowych. Zestaw zawiera również komplet złączy diagnostycznych, dla nowych i starszych pojazdów dostępnych na rynku. V30, jako jedno z niewielu urządzeń, świetnie radzi sobie z diagnostyką samochodów ze wszystkich kontynentów, w tym: samochodów amerykańskich (np. Dodge, Chrysler, Jeep, GM, Ford), europejskich (m.in. grupa VW, PSA, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Porsche, Mercedes, BMW, Volvo, Land Rover), azjatyckich (m.in. Kia, Acura, Lexus, Daewoo, SsangYoung, Hyundai, Mitshubishi, Honda) oraz – co w naszym kraju jest raczej ciekawostką – chińskich (m.in. Lifan, Futian, Change, Chana) i wszystkich spoza listy, ale zgodnych ze standardami OBD, w tym ISO, KWP, VPW, PMW, CAN (szczegółowe informacje na stronie www.auto-boss.net).


Autoboss V30, co jest bardzo ważne, nie jest objęty przymusowym abonamentem ani opłatami za niewykupione aktualizacje, co dla wielu użytkowników może okazać się istotną zaletą. Dostępne aktualizacje wykonuje się przez internet. Dużym plusem urządzenia jest jego obsługa w języku polskim, co znacznie ułatwia diagnostykę pojazdu. Dodajmy także, że w związku z ciągłym rozwojem AUTOBOSS V30, aktualizacje pojawiają się nawet kilka razy w miesiącu. Ciekawą funkcją urządzenia jest możliwość wpisania danych adresowych warsztatu do ustawień drukarki, po czym – na każdym wydruku kodów błędu, parametrów czy wykresów – pojawi się adres warsztatu wraz z dniem i godziną diagnozy.

Istotnym elementem przy zakupie testera jest pomoc techniczna. Na ten element firma Dax-Pol kładzie szczególny nacisk, oferując bezpłatną pomoc techniczną w godzinach 8-18. Kolejną zaletą jest nowo powstałe forum dla użytkowników Autoboss V30 w Polsce. Obsługa urządzenia jest bardzo łatwa, ponieważ Autoboss wyposażony jest w ekran dotykowy o wymiarach 5,6” (rozdzielczość 640 x 480) z dużymi, czytelnymi przyciskami. Z uwagi na wbudowany ekran, odpada również konieczność korzystania z laptopa. Podstawowe funkcje typowo diagnostyczne, jak informacja o sterowniku, odczyt kodów błędu, kasowanie kodów błędu, odczyt parametrów rzeczywistych czy aktywacje podzespołów (aktywatory), występują praktycznie w każdym testowanym pojeździe. Co ważne, urządzenie działa bardzo sprawnie i łączy się z dowolnym sterownikiem, a trwa to maksymalnie kilka sekund.

Oprócz diagnostyki, Autoboss V30 oferuje bardzo wiele istotnych funkcji specjalnych, umożliwiających między innymi: zmianę dawek paliwa, kalibrację kąta skrętu ESP, kodowanie immobilizera, cofanie tylnych zacisków, wypalanie – regeneracja filtra cząstek stałych FAP, DPF (95% pojazdów posiadających takie filtry, jak: VW, BMW, Peugeot, Citroën, Ford, Opel itd.), kalibrację komputera (np. BSI), kalibrację wskaźników deski rozdzielczej, odczyt parametrów rzeczywistych w teście dynamicznym na drodze również w formie graficznej, kodowanie wtryskiwaczy w systemach Common Rail (m.in. Ford, Fiat, Alfa Romeo, Renault czy BMW), testy elementów wykonawczych (ABS, przekaźniki, wentylatory, sygnalizacja deski, wskaźniki, czujniki itp), kodowanie airbagu, kluczyków, reset ustawień automatycznej skrzyni biegów czy układów automatycznej klimatyzacji. Ponadto, testerem można podłączać się ze sterownikami elektronicznymi systemów AC, zamków centralnych, automatycznych skrzyń biegów, pneumatycznych zawieszeń i wielu innych. Jeśli operator urządzenia potrafi pracować na blokach grupy VAG, może obsługiwać te samochody praktycznie na poziomie serwisowym – wliczając w to odczyt kodów PIN z immoblizera, odblokowanie zacisków hamulcowych, zmianę języka oraz mil/km, korektę kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa w silnikach Diesla czy dawki na wtrysk.

Ważną zaletą urządzenia jest 2-letni okres gwarancyjny, świadczony przez polskiego dystrybutora, co wiąże się z naprawą w terminie maksymalnie kilku dni bez konieczności wysyłki urządzenia za granicę. Urządzenie można zakupić bezpośrednio u dystrybutora DAX-POL oraz, co ważne, od niedawna w każdym oddziale Fota S.A. W zestawie znajduje się kompletny zestaw wtyczek: GM-12 pin, Fiat-3, OBD II/CAN 16-pin, Benz-38 pin, Benz-4 pin (4 końcówki, dzięki którym możemy zdiagnozować praktycznie każdy starszy pojazd – plus, minus, linia K i L), Benz-14 pin (sprinter), BMW-20 pin, VW/AUDI 2+2 pin, Hyundai/Mitsubishi 12+16 pin, Toyota-17 pin, Toyota-22 pin, Nissan-14 pin, Honda-3 pin, Kia-20 pin, Mazda-17 pin, Chrysler CCD-16 pin.

Dane techniczne urządzenia:
- Producent: SPX
- System: Windows CE 5.0
- Procesor: ARMG 2410 A, 200 Mhz
- RAM: 64 MB
- Dodatkowa pamięć: SD 2 GB
- Ekran dotykowy: 5, 6” VGA (640/480)
- Zasilanie: 12VDC (OBDII, OBDI, adapter zapalniczki, zasilacz 220 V, klipsy)
- Porty: Serial, COM, USB
- Waga zestawu z kompletem okablowania, wtyczek i walizką: 12,5 kg

Materiał firmy Dax-Pol

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony