Paliwa i oleje

5 miesięcy temu  10.07.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Smary Shell Gadus

Do kluczowych zagadnień, które mają wpływ na skuteczność obsługi pojazdu ciężarowego, zaliczyć należy wybór i użycie odpowiedniego smaru do łożysk. W warunkach kiedy pokonują tysiące kilometrów, narażone na ekstremalne temperatury i ogromne obciążenia, zatarcie łożyska może unieruchomić cały zestaw, generując opóźnienie dostawy i dodatkowe koszty.

Jak nie dopuścić do takich sytuacji? Idealnym rozwiązaniem jest stosowanie smaru, który może pracować w bardzo szerokim zakresie temperatur, zapewniając bezpieczeństwo oraz zgodność z normami producentów pojazdów. Aprobata uznanego producenta potwierdza wybór odpowiedniego środka smarnego i jakość produktu, a także daje najlepszą gwarancję trwałości. Takim smarem jest Shell Gadus S2 V145KP 2 przeznaczony do zastosowania w łożyskach i podwoziach samochodów ciężarowych, który będzie skutecznie pracował w szerokim zakresie temperatur: od -35ºC do 120ºC.

Shell Gadus S2 V145KP 2 wyróżnia się niższym kosztem eksploatacji, co jest związane bezpośrednio z wydajnością smaru. Dodatki przeciwzatarciowe, wysoka odporność na wymywanie i wibracje pozwalają ograniczyć wymiany w danym okresie w porównaniu do standardowych rozwiązań litowych. Ten wielofunkcyjny smar umożliwia też zmniejszenie liczby użytkowanych produktów – nadaje się bowiem zarówno do smarowania łożysk, jak i podwozi.

Alternatywą może być uniwersalny smar odporny na wysokie temperatury, jak choćby Shell Gadus S3 V220C 2 – stosowany w pojazdach ciężarowych, m.in. w łożyskach kół, układach podwozia i elementach zawieszenia. To smar litowy kompleksowy z dodatkami przeciwzużyciowymi (EP), które zapewniają ochronę w warunkach dużego obciążenia oraz przy ograniczonym filmie smarnym. Produkt cechuje się wysoką stabilnością temperaturową – jego maksymalna temperatura użytkowa sięga 140°C. Wartość ta spełnia wymagania producentów osi, w których tego typu smar jest niezbędny z powodu wysokiej temperatury generowanej przez układ hamulcowy.

Dzięki dodatkom antykorozyjnym Gadus S3 V220C 2 skutecznie zabezpiecza powierzchnie robocze. Wyróżnia się również znakomitą przyczepnością. Odporność na wymywanie wodą daje dodatkowe poczucie pewności – nawet podczas jazdy w deszczu czy przez kałuże. To właśnie tego typu rozwiązania pozwalają przejechać cały sezon bez nieplanowanych przestojów.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony