Co zrobić, kiedy napęd pasowy przestaje pracować wskutek uszkodzonego krążka zwrotnego, a powierzchnia bieżna z tworzywa sztucznego wykazuje oznaki przegrzania?
Poniższy opis dotyczy zestawu CT 1105 K1 (silniki JTD 1,9: Opel, Alfa Romeo, Fiat i Saab).
Problem
Napęd pasowy przestaje pracować wskutek uszkodzonego krążka zwrotnego. Powierzchnia bieżna z tworzywa sztucznego wykazuje oznaki przegrzania (nadtopienie).
Przyczyna
Na skutek zablokowania pompy wodnej oraz tarcia ślizgowego pas zębaty przegrzewa się na powierzchni grzbietowej, traci naprężenie i zaczyna przeskakiwać.
Rozwiązanie
Należy zawsze sprawdzać pompę wodną, czy jej stan nie budzi zastrzeżeń. Wymiana pompy powinna być zawsze przeprowadzana równocześnie z każdą wymianą pasa.
Poniższy opis dotyczy zestawu CT 1105 K1 (silniki JTD 1,9: Opel, Alfa Romeo, Fiat i Saab).
Problem
Napęd pasowy przestaje pracować wskutek uszkodzonego krążka zwrotnego. Powierzchnia bieżna z tworzywa sztucznego wykazuje oznaki przegrzania (nadtopienie).
Przyczyna
Na skutek zablokowania pompy wodnej oraz tarcia ślizgowego pas zębaty przegrzewa się na powierzchni grzbietowej, traci naprężenie i zaczyna przeskakiwać.
Rozwiązanie
Należy zawsze sprawdzać pompę wodną, czy jej stan nie budzi zastrzeżeń. Wymiana pompy powinna być zawsze przeprowadzana równocześnie z każdą wymianą pasa.
Komentarze (0)