Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Sposób na awarię krążka zwrotnego
Co zrobić, kiedy napęd pasowy przestaje pracować wskutek uszkodzonego krążka zwrotnego, a powierzchnia bieżna z tworzywa sztucznego wykazuje oznaki przegrzania?


Poniższy opis dotyczy zestawu CT 1105 K1 (silniki JTD 1,9: Opel, Alfa Romeo, Fiat i Saab).

Problem
Napęd pasowy przestaje pracować wskutek uszkodzonego krążka zwrotnego. Powierzchnia bieżna z tworzywa sztucznego wykazuje oznaki przegrzania (nadtopienie).

Przyczyna
Na skutek zablokowania pompy wodnej oraz tarcia ślizgowego pas zębaty przegrzewa się na powierzchni grzbietowej, traci naprężenie i zaczyna przeskakiwać.

Rozwiązanie
Należy zawsze sprawdzać pompę wodną, czy jej stan nie budzi zastrzeżeń. Wymiana pompy powinna być zawsze przeprowadzana równocześnie z każdą wymianą pasa.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony