Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Stacja Paliw 2007

Warsztat na stacji paliw – targi dla profesjonalistów

9 maja br. hale targowe po raz 14. zapełnią się gośćmi i wystawcami Międzynarodowych Targów Stacja Paliw 2007. Po raz kolejny integralną częścią wystawy będzie “Warsztat na stacji paliw”. Ludziom z branży nie trzeba przypominać, że stacja paliw staje się coraz częściej punktem kompleksowej obsługi samochodów.

Ważną informacją dla potencjalnych wystawców, którzy jeszcze nie zaplanowali swego udziału w wystawie jest to, że przy okazji modernizacji stacji wielu właścicieli poszukuje dodatkowych możliwości zarabiania pieniędzy, a jednym z nich jest np. punkt wulkanizacji, wymiany oleju lub drobnych napraw niewymagających autoryzowanego serwisu. Szykują się więc bardzo trudne targi zarówno dla wystawców, jak i odwiedzających. Dla wystawców najtrudniejszym zadaniem będzie zapewne przygotowanie takiej oferty, która będzie w stanie zainteresować właścicieli stacji paliw właśnie pod kątem przygotowania punktu warsztatowego. Argumentem przemawiającym za takim wyborem jest fakt, że przy okazji modernizacji obiektu, kupna gotowej stacji bądź budowy nowej warto rozważyć dodatkowe inwestycje w tego typu działalność. Postaramy się przekazać Państwu kilka porad jak przygotować się do tak specyficznej imprezy, jaką są Targi Stacja Paliw.


Grunt to dobra oferta
Przedstawiciele firm wystawiających się od lat wiedzą, a ci z Państwa, którzy po raz pierwszy dołączyli do tego grona zapewne już słyszeli, że Stacja Paliw to typowe targi specjalistyczne. Z tą małą różnicą, że odwiedzający je goście to grupa ludzi, którzy po pierwsze znają się bardzo dobrze od strony technicznej na prowadzeniu stacji paliw, a w dużej mierze sami zarządzają swoimi pieniędzmi, i lubią podejmować samodzielnie decyzję. Już ten fakt mówi nam, że tak naprawdę kontakt “face to face” ma tutaj niebagatelne znaczenie, ponieważ odbywa się on z osobą, która tak naprawdę decyduje o wyborze towaru i kontrahenta. Dlatego, oprócz typowej oferty reklamowej – ulotek, folderów, gadżetów – musimy przygotować bardzo dobre materiały merytoryczne dla wymagających odwiedzających, którzy w przypadku targów Stacja Paliw stanowią większość. Nie zapominajmy, że nasza oferta targowa to tylko dopełnienie całej przemyślanej kampanii reklamowej, połączonej z reklamą prasową, internetową, ukierunkowanym mailingiem, prezentacjami produktów i zaproszeniami imiennymi do odwiedzenia naszego stoiska.


Dobry pracownik = owocne targi
Nic tak nie przyciąga odwiedzających jak piękne stoisko, fajne gadżety i piękne hostessy. Jednak najważniejsze jest to, aby potencjalny klient zaproszony do odwiedzenia stoiska pozostał na nim dłużej i zainteresował się na tyle ofertą naszej firmy, aby po targach nawiązał lub kontynuował z nami współpracę. Odpowiedzialny za to najczęściej jest pracownik znający branżę, posiadający odpowiednią wiedzę merytoryczną i łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Tak naprawdę to od niego zależy, czy targi przyniosą dobre rezultaty. Kompetentny i dobrze przygotowany pracownik, nawet bardziej niż piękne stoisko i hostessy, przyczyni się do wyróżnienia naszej oferty na tle innych oraz wywrze wpływ na podejmowane przez potencjalnego klienta decyzje. O potrzebie odpowiednio wcześniejszego przygotowania i zmotywowania pracownika, oddelegowanego do reprezentowania firmy podczas wystawy, nie będziemy przypominać. Dopełnieniem dobrego wizerunku naszej firmy na targach będzie pojawienie się na stoisku właściciela bądź prezesa firmy. A jeśli będzie to osoba znana w branży i od lat bywająca na wystawie – będzie to dodatkowym atutem. Stworzy to dobry wizerunek wśród gości, którzy cyklicznie pojawiają się na targach, a i dla pracowników będzie dodatkowym bodźcem do dobrego reprezentowania firmy.


Targi to tylko połowa sukcesu
Targi nie kończą się w momencie rozebrania stoiska i zamknięcia hal wystawienniczych. Najważniejsze jest, aby praca wykonana podczas targów została dobrze spożytkowana przez odpowiednie działy firmy po targach, a czas jaki zajmie nam spożytkowanie efektów targów jest w tym wypadku najważniejszy. W tym miejscu warto podkreślić, że potencjalny klient został “zaatakowany” na targach przez różne firmy i ich oferty, a największe szanse ma ta, która informacje zdobyte od niego będzie w stanie najszybciej przeanalizować i przygotować pod jego kątem odpowiednią ofertę. Z doświadczenia radzimy podzielić pracę po targach na następujące etapy:
- analizę naszego pobytu na targach;
- przekazanie do działu handlowego kontaktów zdobytych na targach, z naciskiem na zainteresowania odwiedzającego;
- wykorzystując mailing do gości targowych – podziękowanie gościom za odwiedzenie stoiska i zapytać o możliwość dalszego kontaktu mailowego (wysyłki ofert, newsletterów itp.);
- przekazanie ważnych informacji o naszym pobycie na targach – np. nagrody, wyróżnienia, premiery urządzeń itp. – prasie branżowej i internetowym portalom branżowym, by zapewnić firmie odpowiedni rozgłos;
- zastanowienie się nad zarezerwowaniem miejsca na kolejną edycję targów.


Targi – inwestycja z gwarantowanym zwrotem
Targi znane są jako źródło wysokich kosztów, jednak przy odpowiednim przygotowaniu oferty zyski z uczestnictwa przewyższają je kilkakrotnie. Z wieloletnich doświadczeń związanych z uczestnictwem i organizacją targów możemy stwierdzić, że prawie 75 proc. gości targów branżowych odwiedza je w określonym celu i ze z góry ustalonym budżetem oraz planem inwestycyjnym, a prawie połowa potencjalnych transakcji omówionych na targach nie wymaga dalszych wysiłków ze strony sprzedającego, aby zakończyć je pomyślnie. W świetle powyższego koszt transakcji rozpoczętych podczas targów jest zdecydowanie niższy od tradycyjnego wyszukiwania potencjalnych partnerów handlowych i późniejszych u nich wizyt. Przedstawiliśmy kilka podstawowych porad, wynikających z naszego doświadczenia w organizacji i wystawianiu się na targach. To od Państwa zależy, jak je wykorzystać i jak odpowiednio zmodyfikować je dla potrzeb swojej firmy. Mamy nadzieję, że pomogą one Państwu podjąć decyzję w uznaniu Targów Stacja Paliw za ważny element w umacnianiu wizerunku Państwa firmy lub podboju branży paliwowej.

(MP)

Wstęp na targi oraz katalog wystawców jest bezpłatny

Organizator:
Polska Izba Paliw Płynnych,
ul. Słomińskiego 19 lok. 521,
00-195 Warszawa
tel./fax (022) 637 50 77
e-mail: targi@paliwa.pl
www.paliwa.pl
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony