Instalacje gazowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

STAG – 200

Podstawową ofertę firmy AC Biuro Handlu Zagranicznego stanowią centrale sterujące dawką gazu do instalacji podciśnieniowych o nazwach STAG – 2L (prosty sterownik konfigurowany przełącznikami), STAG – 50, STAG – 100 (pełna konfiguracja z komputera) z wyświetlaniem rezerwy lub ilości gazu w zbiorniku. Dodatkowo produkowane są różne emulatory wtryskiwaczy benzyny od podstawowych o stałej rezystancji do całej grupy z wiązkami do konkretnych marek samochodów o rezystancji programowanej. Od roku 2004 jest testowany najnowszy produkt firmy, którego prezentacja odbyła się na Targach Forum Gazowe w Warszawie. Jest to system synchronicznego wtrysku gazu pod roboczą nazwą STAG – 200.

System STAG – 200 może być montowany do samochodów z silnikami 2 – 6 cylindrów z dowolnym sterowaniem wtryskiwaczy, czyli nie tylko do systemów z wtryskiem sekwencyjnym. Centrala elektroniczna przetwarza sygnały wtrysku benzyny uwzględniając dodatkowe parametry z sensorów ciśnienia gazu i temperatury. Bardzo duży nacisk został postawiony na bezkolizyjne przejście układu z benzyny na zasilanie gazowe i odwrotnie, co w efekcie przełączanie uczyniło niezauważalnym nawet przy zmiennych warunkach atmosferycznych .System automatycznego przejścia z gazu na benzynę przy braku gazu w zbiorniku powoduje bardzo przyjazną obsługą systemu dla kierowcy. Jednym przyciskiem na panelu sterowania w kabinie kierowcy wybierany jest rodzaj pracy: benzyna lub automatyczne przejście na gaz. Dodatkowo na panelu jest wyświetlana ilość gazu w zbiorniku.
Po uzyskaniu przez silnik odpowiedniej temperatury układ automatycznie przełącza zasilanie na gazowe. Oczywiście system jest wyposażony w dodatkowe zabezpieczenia, które odcina zawory gazowe w przypadku zatrzymania silnika lub błędów w pracy instalacji gazowej. System STAG – 200 w wersji najbardziej profesjonalnej jest wyposażony w jednopunktowe pojedyncze wtryskiwacze o niespotykanej trwałości z wymiennymi dyszami zależnymi od pojemności silnika.
Podczas prób drogowych testowano między innymi dwustopniowy reduktor produkcji holenderskiej, który samodzielnie w zależności od potrzeb może obsłużyć silnik nawet 6 litrów. Osiągi samochodów na gazie są niemal identyczne jak na benzynie, co potwierdzają badania na hamowni, a serwisowanie sprowadza się do wymiany filtrów gazu.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony