– natychmiast pozbądź się ich!
Tylko nowe śruby głowicy cylindrów gwarantują niezawodne uszczelnienie
Funkcja śrub głowicy cylindrów odgrywa podczas fachowych napraw silników elementarną rolę. Mimo oczywistych prawd, nadal w 50 proc. przypadków są stosowane ponownie stare śruby. Wówczas naprawa silnika nie jest przeprowadzona prawidłowo, a 100- proc. uszczelnienie i optymalna moc silnika nie są zagwarantowane. Należy zwracać klientom uwagę na niebezpieczeństwa temu towarzyszące. Stare śruby są w wyniku montażu wydłużone (nawet do kilku milimetrów), gwint jest zdeformowany, a trzon śruby przewężony. Jeżeli tak zdeformowane śruby zostaną użyte ponownie, zagrożona jest funkcja uszczelniająca całego połączenia kadłub silnika – głowica, ponieważ nie wytwarzają one wystarczającej siły, aby zapewnić wymagalny docisk uszczelniający przy wysokich obciążeniach silnika. Uszczelka podgłowicowa po przebiegu zaledwie kilku tysięcy kilometrów nie spełnia swojej funkcji uszczelniającej – skutkiem tego jest awaria silnika.
Prawidłowa naprawa powinna odbywać się w następujący sposób:
- należy stosować nową uszczelkę podgłowicową z nowymi śrubami głowicy cylindrów;
- należy przestrzegać momentów i kątów dociągających (zawarte są w każdym opakowaniu Elring);
- należy montować nie skrzywione, nie odkształcone czyste części konstrukcyjne silnika;
- montaż powinien przeprowadzać tylko wykwalifikowany personel;
- trzeba używać tylko jakościowych narzędzi (m.in. klucze dynamometryczne).
Tylko przy przestrzeganiu tych wskazówek możliwe jest optymalne naprężenie oraz połączenie uszczelniające. W ten sposób unikamy zarówno uszkodzeń, takich jak wycieki i wynikających z tego kosztów naprawy, jak i zirytowanych klientów i utraconego dobrego imienia warsztatu.
Dokręcanie śrub głowicy przy pomocy tarczy kątowej.
Kompletne zestawy śrub głowicy
Kompletne zestawy śrub głowicy Elring są dostępne prawie do wszystkich samochodów osobowych i pojazdów użytkowych w zestawach danej konstrukcji silnika.
Katalog śrub głowicy Elring jest dostępny na stronie internetowej www.elring.de
Komentarze (0)