Za sprawą charakterystycznej wizualizacji warsztaty należące do sieci NEXUSAUTO widoczne są z daleka. Najwyższa jakość wizualizacji podkreśla profesjonalny wygląd warsztatu
Rozmawiamy z Jackiem Świgoniem, koordynatorem projektu NEXUSAUTO w Polsce.
- W Polsce sieć niezależnych warsztatów samochodowych NEXUSAUTO działa od niespełna roku. Czy przez ten czas udało się osiągnąć planowaną pozycję na rynku? Jak ambitne były plany i jakiego przyrostu członków spodziewacie się w roku 2018?
Od samego początku działalności naszym celem nie jest ściganie się z kolegami z firm konkurencyjnych i walka o jak największą liczbę zrzeszonych warsztatów. Nasza koncepcja rozwoju zakłada rozszerzenie relacji z warsztatami o uznanej na rynku renomie i wysokich standardach pracy, które współgrają ze zrównoważoną strategią rozwoju firm dystrybucyjnych, jakie tworzą NEXUS Automotive Central Europe Sp. z o.o. (N!ACE). W ciągu kilku lat planujemy związać się umową partnerską z kilkudziesięcioma warsztatami.
- W naszym kraju funkcjonuje wiele sieci warsztatowych, większość kierowców ma już swoje zaufane. W jaki sposób chcecie przekonać potencjalnych klientów, aby powierzyli swoje auta właśnie warsztatom w barwach sieci NEXUS-AUTO?
Model biznesowy NEXUSAUTO został stworzony przez dystrybutorów, którzy od 25 lat współpracują z warsztatami samochodowymi, przez ten okres udało się wypracować silne relacje partnerskie. Współpracującym z nami warsztatom oferujemy szeroki wybór części zamiennych uznanych producentów, sprawną logistykę i profesjonalną obsługę. Dodatkowo rozwijający się wizerunek globalnej marki, jaką jest
NEXUSAUTO, połączony z jakością napraw realizowanych przez naszych partnerów, wywoła zwiększone zainteresowanie ze strony klientów.
- Jak bardzo restrykcyjne warunki musi spełnić warsztat, aby dołączyć do sieci? Na jakiej zasadzie odbywa się rekrutacja: warsztat zgłasza się sam czy jest przez Was zapraszany? Czy skoro tak wiele warsztatów działa już w strukturach tej czy innej sieci, łatwo znaleźć niezrzeszony punkt, który odpowiadałby Waszym standardom?
Nasze warunki nie są restrykcyjne, ale partnerskie – chcemy wspólnie z warsztatem rozwijać projekt NEXUSAUTO w Polsce. Chcąc osiągnąć wysoki poziom świadczonych usług, warsztat przechodzi audyt początkowy, wspólnie ustalamy plan rozwoju, jeśli jest taka potrzeba. Wielu właścicieli firm w Polsce bardzo ceni sobie niezależność i własną renomę, na którą często pracowali przez lata, i jest to zrozumiałe. Przekonanie ich to często długi proces. Wierzymy, że wraz ze wzrostem rozpoznawalności marki NEXUSAUTO rosła będzie liczba firm, które zgłoszą się do współpracy.
W zakresie naboru warsztatów do sieci kontaktujemy się osobiście z warsztatami wytypowanymi przez dystrybutorów, będących członkami N!ACE. Jest także wiele przypadków, gdy to przedstawiciel warsztatu zgłasza się do nas z prośbą o informacje dotyczące funkcjonowania sieci.
- We Francji NEXUSAUTO zrzesza 80 warsztatów. Czym różni się francuski rynek warsztatowy od polskiego?
Różnic pomiędzy krajami europejskimi jest wiele: średni wiek pojazdu, liczba pojazdów przypadających na 1000 mieszkańców, udział poszczególnych marek w rynku itd. Wyraźną odmienność dostrzegam w fakcie, że jesteśmy mniej zamożnym krajem, stąd wyższa presja klientów na niższe ceny usług niż we Francji. Jako różnicę można wskazać odmienną strukturę realizowanych napraw, szczególnie w zakresie napraw pojazdów na gwarancji poza autoryzowaną siecią warsztatową. Na dzień dzisiejszy większość napraw gwarancyjnych w Polsce odbywa się w sieci ASO, tymczasem we Francji duża część z nich ma miejsce w warsztatach nieautoryzowanych. Ciekawostką może być również fakt, że liczba zarejestrowanych samochodów jest prawie dwa razy większa we Francji niż w Polsce, natomiast liczba warsztatów niezależnych jest na zbliżonym poziomie.
Komentarze (0)