MaXserwis to sieć niezależnych warsztatów samochodowych, świadczących kompleksowe usługi z zakresu napraw mechanicznych czy przeglądów sezonowych
Z Aleksandrem Ochęduszko, managerem sieci warsztatów MaXserwis, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- MaXserwis to dość młody podmiot, działacie na rynku dopiero 5 lat. W tym czasie liczba warsztatów w Waszej sieci wzrosła do około 130. To około 30 nowych podmiotów rocznie. Czy taki jest dalszy kierunek?
Czas największego rozwoju sieci przypadł na lata 2016 i 2017. W minionym roku podwoiliśmy liczbę warsztatów należących do MaXserwis. Pierwsze 3 lata funkcjonowania były dla nas przede wszystkim czasem zbierania doświadczeń, w praktyce do roku 2016 sieć liczyła 25 warsztatów. Dynamiczny przyrost liczby warsztatów sieci MaXserwis widoczny był przede wszystkim w ostatnich dwóch latach. Naszym celem jest dalszy rozwój oraz wzmacnianie potencjału małych i średnich podmiotów.
Spodziewamy się, że w kolejnych okresach dynamika rozwoju naszej sieci może naturalnie zwolnić, choćby z uwagi na ograniczoną liczbę warsztatów na rynku, mogących sprostać kryteriom członkostwa.
- Czym i dla kogo jest MaXserwis?
MaXserwis to sieć niezależnych warsztatów samochodowych świadczących kompleksowe usługi z zakresu napraw mechanicznych czy przeglądów sezonowych. Wybrane warsztaty realizują także naprawy blacharsko-lakiernicze. Mamy w sieci również podmioty, które specjalizują się w naprawach konkretnej marki lub grupy marek czy w określonym zakresie usług. MaXserwis kieruje swoją ofertę nie tylko do klienta detalicznego, ale także do podmiotów flotowych.
Odpowiednie zaplecze techniczne oraz stale podnoszone poprzez szkolenia warsztatowo-techniczne kwalifikacje mechaników, dostęp do szerokiej oferty części zapewniają finalnym klientom warsztatów gwarancję realizacji usług na wysokim poziomie. Większość usług oferowana jest w dobrej cenie, a klienci warsztatów MaXserwis mogą wykonać ją w jednym miejscu, co jest dla nich znacznym ułatwieniem.
- Sieć warsztatowa to rodzaj symbiozy. Na czym się ona opiera w Waszym przypadku?
Jest to scalenie pod jednym szyldem warsztatów niezależnych współpracujących z firmą Auto Partner i spełniających wyznaczone standardy w ramach zawartej umowy partnerskiej. Wspieramy uczestników sieci przede wszystkim poprzez:
- dostęp do szkoleń technicznych prowadzonych w warunkach warsztatowych, nieodpłatnych dla członków sieci lub odpłatnych – z preferencyjnymi warunkami cenowymi;
- możliwość korzystania z szerokiej oferty części zamiennych dostępnych w magazynach Auto Partner SA;
- wsparcie techniczne w postaci dofinansowania zakupu profesjonalnego oprogramowania zawierającego dane regulacyjne i naprawcze czy poprzez dostęp do nieodpłatnej infolinii technicznej;
- program lojalnościowy sieci i wsparcie w postaci dedykowanych akcji promocyjnych dla warsztatów, a także klientów sieci MaXserwis.
- Powiedzmy sobie szczerze. Sieci na rynku jest coraz więcej. Warto więc, by każdy nowy biznes wyróżniał się czymś szczególnym. Co to jest w przypadku Waszej organizacji?
MaXserwis stawia na wysoki standard świadczonych usług. Sieć czerpie także z doświadczenia Auto Partner – spółki działającej 25 lat na rynku, należącej do grupy zakupowej Global One, co daje dostęp do szerszej oferty produktowej wielu dostawców. Do MaXserwis dołączają podmioty, które zachowują swoją indywidualność, ale jednocześnie działają pod szyldem znanej już marki, za którą stoi silny rynkowy gracz. Kilka innych czynników charakteryzujących sieć MaXserwis to:
- spójna identyfikacja wizualna sieci, co warte podkreślenia – jednocześnie dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z uczestników (elastyczne podejście);
- pakiety świadczeń o powtarzalnym charakterze, dostosowane do potrzeb i wymagań nowoczesnego warsztatu samochodowego, w tym dostęp do danych regulacyjnych i naprawczych za pośrednictwem licencjonowanego oprogramowania;
- bezpłatna infolinia techniczna dla warsztatów;
- dostęp do szkoleń technicznych prowadzonych w warunkach warsztatowych, nieodpłatnych dla członków sieci lub odpłatnych – z preferencyjnymi warunkami cenowymi;
- dostęp do szkoleń z zakresu standardów obsługi klienta czy zarządzania serwisem samochodowym.
Aleksander Ochęduszko, manager sieci warsztatów MaXserwis
- Ile z reguły trwa proces od pierwszego kontaktu warsztatu z MaXserwis do bycia pełnoprawnym członkiem i na czym on polega?
Jeśli chodzi o proces dołączania do sieci, jest on sprawny i zwykle trwa około miesiąca od momentu zgłoszenia uczestnika, poprzez weryfikację serwisu pod kątem uczestnictwa w sieci, aż po wysyłkę pakietu startowego do oddziału Auto Partner SA współpracującego z danym uczestnikiem sieci.
- Na koniec podsumujmy rok 2017 w branży warsztatowej i sieci MaXserwis, przechodząc do Państwa oczekiwań na następne miesiące.
2017 był kolejnym dobry rokiem dla branży warsztatowej i dystrybutorów części samochodowych, w tym także dla Auto Partner SA. W Polsce odnotowano wysokie poziomy sprzedaży aut nowych i importu używanych pojazdów. Rosnący nieprzerwanie od kilkunastu lat park samochodowy w kraju skutkuje większą liczbą napraw, co sprzyja całej branży.
Pracujemy nad dalszą ekspansją sieci warsztatów MaXserwis, co ma pozwolić na pokrycie wszystkich kluczowych regionów Polski. Nie zapominamy też o klientach finalnych sieci, podejmując szeroko zakrojone działania mające na celu uzupełnienie oferty kierowanej do naszych warsztatów o elementy zapewniające im możliwość podnoszenia standardów pracy oraz zwiększania atrakcyjności swojej oferty usług i korzyści dodatkowych dla klienta detalicznego.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)