Wyobraźmy sobie następującą sytuację – niefortunnie kopnięta przez bawiące się dzieci piłka zbija szybę w oknie. Czy właściciel zmuszony jest kupić nową u dewelopera? Odpowiedź brzmi: nie. I choć sytuacja wydaje się absurdalna, z podobną musieli się dotąd mierzyć posiadacze samochodów w kilkunastu krajach UE. Istniejące prawo ograniczało bowiem wolną konkurencję na rynku widocznych części samochodowych.
14 marca na sesji plenarnej w Strasburgu Parlament Europejski zatwierdził zaproponowane przez Komisję Europejską projekty rozporządzenia i dyrektywy na temat prawnej ochrony wzorów wspólnotowych, tym samym doprowadzając do wprowadzenia ogólnoeuropejskiej Klauzuli Napraw.
Klauzula Napraw
Klauzula Napraw (KN) to przepisy umożliwiające ograniczenie monopolu producentów samochodów w zakresie produkcji i sprzedaży zewnętrznych części zamiennych, jak elementy nadwozia,...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)