Promocje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Strona internetowa wizytówką firmy
Strona internetowa to klucz do sukcesu firmy. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, branży i rynku, na którym funkcjonuje czy profilu działalności strona www jest elementem przyciągającym nowych klientów, wizytówką firmy w sieci oraz miejscem prezentacji produktów i usług. Firmy, którym zależy na bardziej efektywnym wykorzystaniu potencjału internetu, powinny przestrzegać kilku zasad przy konfiguracji i prezentacji swojej strony internetowej. Wpłyną one nie tylko na wizerunek przedsiębiorstwa, ale także przyciągną potencjalnych klientów i pozwolą zachować ich długotrwałą lojalność.

Chwytliwa nazwa domeny
Pierwszy krok do utworzenia profesjonalnej strony internetowej to znalezienie dobrze brzmiącej i zgodnej z prawem domeny. Dostawcy usług hostingowych posiadają w swojej ofercie bezpłatne narzędzia do sprawdzania wolnych domen, więc wybór odpowiedniej nie powinien sprawiać problemu. Ponadto, adres internetowy powinien zgadzać się z tematem strony i być możliwie najkrótszy i chwytliwy. „Dobrymechanik”, „autowarsztat” czy „supermechanik” to tylko niektóre propozycje. Można też pomyśleć o nazwie, która ułatwi trafienie do zakładu zagranicznym klientom – „yourworkshop”, „bestmechanic”, „auto-car” itp. Jeżeli warsztat znajduje się w mniejszej miejscowości, w której mieszkańcy zazwyczaj się dobrze znają, warto zawrzeć w nazwie nazwisko właściciela zakładu, co sprawi, że miejsce przestanie być anonimowe i będzie wyróżniać się wśród innych. Można także w nazwie domeny zaakcentować miasto, w której warsztat się znajduje, co ułatwi dotarcie do niego osobom poszukującym usług mechanika w konkretnej miejscowości, np. „warsztatwarszawski” czy „mechaniccracow”.


Przejrzysta i funkcjonalna struktura
Po wybraniu odpowiedniej i atrakcyjnej nazwy domeny, kolejnym niezbędnym krokiem do sukcesu jest zaprojektowanie przejrzystej struktury strony. Należy zacząć od ustalenia grupy docelowej klientów i celu stworzenia serwisu. Warto jest stworzyć koncepcję dotyczącą rodzaju informacji, które mają być przedstawione i sposobu ich zamieszczenia na stronie. Jaki zakres treści dotyczącej prowadzonej działalności powinien być ujawniony, które produkty mają być przedstawione i jakie fotografie zamieszczone – to tylko niektóre z pytań jakie należy sobie zadać przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej. Obecnie niektóre firmy hostingowe oferują aplikacje on -line, które pozwalają również osobom nieposiadającym wiedzy technicznej stworzyć stronę internetową w prosty i szybki sposób (np. 1&1 MyWebsite). Klient szukający informacji chce je znaleźć szybko, dlatego ważne jest, by strona miała układ przyjazny dla jej użytkowników. W większości przypadków mniej oznacza więcej – strona internetowa nie powinna być zbyt hałaśliwa i przeładowana grafiką czy migoczącymi banerami i ruchomym tekstem. Elementem graficznym, który natomiast powinien być dobrze widoczny na stronie, jest logo firmy.

Czytelny przekaz
Najważniejszym elementem strony internetowej jest jej treść. Struktura zamieszczonych informacji powinna być czytelna, a teksty krótkie, konkretne i dostarczające klientom informacji, których szukają. Strona internetowa warsztatu powinna przede wszystkim zawierać opis usług, jakie oferuje zakład wraz z aktualnym cennikiem. Dobrym pomysłem, który uatrakcyjni każdy serwis jest zamieszczenie galerii zdjęć przedstawiających warsztat. W bardzo widocznym miejscu należy umieścić dokładne dane kontaktowe zakładu: adres, telefon, godziny otwarcia. Warto jest również dodać mapkę, która ułatwi klientom trafienie do celu. Oryginalnym pomysłem, który wyróżni stronę internetową spośród wielu innych, jest zamieszczenie sekcji porad, w której klienci będą mogli znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania z zakresu obsługi samochodu. Można także dodać referencje od osób, które są stałymi bywalcami zakładu. Informacja o rzetelności i wysokim standardzie oferowanych usług niewątpliwie przyczyni się do powiększenia grupy klientów. Właściciele, którzy chcą zaakcentować swoją szeroką wiedzę teoretyczną, mogą umieścić na stronie także zakładkę zawierającą bazę artykułów z zakresu elektromechaniki, elektryki itp., które mogą być ciekawe z punktu widzenia osób odwiedzających stronę. Poza zamieszczeniem wartościowych informacji, nie należy zapominać o regularnym aktualizowani serwisu www. Strona internetowa, która wita ubiegłorocznymi promocjami na pewno nie pozostawia dobrego wrażenia.

Wymagania techniczne
Poza chwytliwą nazwą domeny, przejrzystą strukturą i ciekawą treścią, należy pamiętać o spełnieniu wymogów technicznych. Klient szukający usług mechanika nie chce tracić czasu na wielokrotne próby wyświetlenia strony. Jeżeli po drugiej próbie treść czy elementy graficzne nie otwierają się w całości lub pewne aplikacje nie działają poprawnie, wówczas klienci zaczynają się niecierpliwić i szukać innych warsztatów. Dlatego optymalna prezentacja w różnych wyszukiwarkach i szybkość ładowania serwisu to podstawa. Ponadto, użytkownicy powinni mieć możliwość szybkiego powrotu do strony głównej z wielu miejsc strony internetowej i zobaczenia, w którym obszarze się znajdują w danym momencie.

Prawa autorskie
Naturalnie należy bezwzględnie przestrzegać regulacji praw autorskich w zakresie fotografii i tekstów, bowiem korzystanie z treści osób trzecich jest nielegalne i ze względu na wysokie kary, może się szybko okazać nieopłacalne. Przykładowo, aplikacja do tworzenia stron internetowych 1&1 MyWebsite oferuje bibliotekę 12 500 obrazków wysokiej jakości, które właściciele firm mogą wykorzystać do projektowania swoich stron internetowych bez dodatkowych opłat. Do wykorzystania tych funkcji nie jest potrzebne dodatkowe oprogramowanie ani umiejętności w zakresie programowania. Właściciel serwisu nie musi się też martwić o licencje na usługi takie, jak GoogleMaps, ponieważ są one także dostępne w wielu aplikacjach (np. 1&1 MyWebsite).

Media społecznościowe
Obecnie ogromną popularnością cieszą się serwisy społecznościowe. Coraz więcej firm zakłada swoje profile na Facebooku, które służą do bezpośredniej komunikacji z klientami. Dlatego przy tworzeniu strony internetowej warsztatu warto się zastanowić, czy zintegrowanie jej z najpopularniejszym serwisem społecznościowym nie przyniosłoby dodatkowych korzyści. Właściciel zakładu może w ten sposób informować o bieżących promocjach, pojawiających się w ofercie nowych usługach oraz udzielać klientom prostych porad na temat obsługi samochodu. Sami bywalcy warsztatu mogą natomiast wymieniać się swoimi uwagami na temat jakości oferowanych im usług, co również stanowi ciekawą informację zwrotną dla właściciela zakładu.

Znalezienie firmy w sieci
Użytkownicy zazwyczaj szukają strony internetowej firmy za pomocą wyszukiwarek. Zaleca się określenie słów kluczowych, pod którymi strona internetowa firmy może zostać odnaleziona w sieci. Przy ich wyborze administratorzy strony powinni patrzeć „oczami konsumenta”, bowiem potencjalni klienci często szukają różnych haseł, które niekoniecznie mogą być zwyczajowymi słowami z branży. Pakiet Premium aplikacji 1&1 MyWebsite oferuje kompleksową usługę 1&1 Pozycjonowanie Stron (SEO – serach engine optimization). Specjaliści firmy sprawdzają, czy strona w optymalny sposób rejestruje się w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych oraz udzielają indywidualnych porad, pomagając przedsiębiorstwu w uzyskaniu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Analizowanie własnej strony internetowej
Strona internetowa może spełniać swoją funkcję tylko wtedy, gdy jest oceniana regularnie, o czym zapomina wielu właścicieli małych i średnich firm. Ocena korzystania z serwisu jest nie tylko ważna z punktu widzenia identyfikacji mocnych i słabych stron obecności firmy w sieci. Szczegółowa analiza może też wskazać określone oczekiwania docelowej grupy użytkowników wobec danej strony internetowej. Narzędzia do zbierania statystyk witryn, takie jak 1&1 SiteAnalytics (1&1 MyWebsite), bez dodatkowych kosztów dostarczają informacji o obszarach najczęściej i najrzadziej odwiedzanych przez użytkowników. Statystyki mogą być cenną wskazówką przy optymalizacji zawartości strony www.

13089 right Komentarz Olivera Maussa, Dyrektora Generalnego 1&1 Internet
W dzisiejszych czasach posiadanie przez firmę strony internetowej to konieczność. Możliwość dotarcia z ofertą do szerokiej grupy klientów to największa zaleta posiadania firmowego serwisu. Przedsiębiorcy, zwłaszcza właściciele małych i średnich firm, obawiają się „wejścia do internetu” z uwagi na wysokie koszty, brak czasu czy umiejętności i wiedzy. Wyniki analizy rynku pokazały jednoznacznie, że wiele tradycyjnych pakietów hostingu stron WWW jest zbyt skomplikowanych, aby zaspokoić potrzeby zapracowanych właścicieli małych przedsiębiorstw. Nasza nowa aplikacja, 1&1 MyWebsite (dostępna na stronie www.1and1.pl) jest łatwa w użyciu i wychodzi naprzeciw potrzebom tysięcy polskich firm, które chciałyby być obecne on-line, ale dotąd nie mogły tego zrobić. Dzięki nowemu narzędziu każdy może w prosty i szybki sposób stworzyć atrakcyjną wizualnie, nowoczesną i w pełni dostosowaną do swoich potrzeb stronę www.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony