Klasyczne amortyzatory BILSTEIN B4 wizualnie nie różnią się od referencji BILSTEIN B4 z technologią DampMatic stosowaną w samochodach Mercedes. Zamiana ich w trakcie montażu nowych części pogorszy charakterystykę pracy zawieszenia.
W latach 90. ubiegłego wieku inżynierowie BILSTEIN i koncernu Mercedes-Benz opracowali zawieszenie pneumatyczne. Dziś rozwiązanie to dostępne jest na aftermarkecie w serii Replacement pod symbolami B3 (miech powietrzny) i B4 (kompletny moduł). Ale to nie jedyny typ amortyzatorów, który powstał we współpracy producenta samochodów i jego partnera w zakresie zawieszenia.
Do wspólnych rozwiązań należy również system DampMatic. Jest on oferowany w kategorii BILSTEIN B4, która ponadto obejmuje tradycyjne konstrukcje amortyzatorów, zgodne z wymogami OE. Może to więc wprowadzić w błąd niedoświadczonego mechanika przy zamawianiu nowych części na wymianę. Tym bardziej, że cała technologia została zintegrowana w obudowie amortyzatora i w trakcie demontażu nie widać żadnych dodatkowych elementów, jak przewody czy moduły sterujące. I nie wymaga wykonania dodatkowych czynności serwisowych. Dlatego tak ważne jest posługiwanie się pełnymi danymi auta przy doborze amortyzatora i jego prawidłowego indeksu (numeru katalogowego).
Obecnie technologia DampTronic stosowana jest w samochodach Mercedes klasy A (W168/W169), B (W245), C (W204/W205), GLC (X253) i E (W212/W213). BILSTEIN jest jedynym producentem amortyzatorów, oferującym je na rynku wtórnym do powyższych modeli i serii. Montaż innych zamienników przeważnie zakończy się powodzeniem, jednak w praktyce fabryczne zawieszenie całkowicie zmieni swoją charakterystykę pracy. A to będzie się wiązać z zasadną reklamacją kierowcy i wymierną stratą finansową oraz wizerunkową poniesioną przez warsztat.
Komentarze (0)