Części i regeneracja

miesiąc temu  17.05.2022, ~ Administrator   

Subtelna różnica w doborze amortyzatorów do modeli Mercedesa

Klasyczne amortyzatory BILSTEIN B4 wizualnie nie różnią się od referencji BILSTEIN B4 z technologią DampMatic stosowaną w samochodach Mercedes. Zamiana ich w trakcie montażu nowych części pogorszy charakterystykę pracy zawieszenia. 

W latach 90. ubiegłego wieku inżynierowie BILSTEIN i koncernu Mercedes-Benz opracowali zawieszenie pneumatyczne. Dziś rozwiązanie to dostępne jest na aftermarkecie w serii Replacement pod symbolami B3 (miech powietrzny) i B4 (kompletny moduł). Ale to nie jedyny typ amortyzatorów, który powstał we współpracy producenta samochodów i jego partnera w zakresie zawieszenia.

Do wspólnych rozwiązań należy również system DampMatic. Jest on oferowany w kategorii BILSTEIN B4, która ponadto obejmuje tradycyjne konstrukcje amortyzatorów, zgodne z wymogami OE. Może to więc wprowadzić w błąd niedoświadczonego mechanika przy zamawianiu nowych części na wymianę. Tym bardziej, że cała technologia została zintegrowana w obudowie amortyzatora i w trakcie demontażu nie widać żadnych dodatkowych elementów, jak przewody czy moduły sterujące. I nie wymaga wykonania dodatkowych czynności serwisowych. Dlatego tak ważne jest posługiwanie się pełnymi danymi auta przy doborze amortyzatora i jego prawidłowego indeksu (numeru katalogowego).

Obecnie technologia DampTronic stosowana jest w samochodach Mercedes klasy A (W168/W169), B (W245), C (W204/W205), GLC (X253) i E (W212/W213). BILSTEIN jest jedynym producentem amortyzatorów, oferującym je na rynku wtórnym do powyższych modeli i serii. Montaż innych zamienników przeważnie zakończy się powodzeniem, jednak w praktyce fabryczne zawieszenie całkowicie zmieni swoją charakterystykę pracy. A to będzie się wiązać z zasadną reklamacją kierowcy i wymierną stratą finansową oraz wizerunkową poniesioną przez warsztat.

BILSTEIN DampMatic to półaktywne rozwiązanie, które zmienia siłę tłumienia w zależności od ruchów nadwozia. Niższa amplituda przy niewielkich obciążeniach i wyższa przy gwałtowniejszych ruchach, np. przyspieszaniu czy pokonywaniu zakrętów zapewnia niemal niezmieniony komfort jazdy. Całość działania opiera się na automatycznej regulacji przepływu oleju przez tłok sterujący z wykorzystaniem średnicy otwarcia zaworu obejściowego.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony