Żarówki Boscha do jazdy całodobowej
Od połowy kwietnia zaczął w Polsce obowiązywać nakaz całorocznej jazdy z włączonymi światłami. Według ekspertów, nowelizacja prawa może znacząco zredukować liczbę wypadków drogowych. Firma Bosch, członek powstałej w zeszłym roku Koalicji na rzecz jazdy na światłach przez cały rok, oferuje specjalną serię żarówek Daytime, przeznaczonych do stosowania całodobowego. Dzięki specjalnym materiałom i konstrukcji mają one długą żywotność i dużą wydajność świetlną.
Całoroczny obowiązek jazdy z włączonymi światłami to jedno z działań poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Światła są znacznie lepiej widoczne niż kontury samochodu. Ma to ogromne znaczenie szczególnie w przypadku monotonnego krajobrazu oraz gorszych warunków oświetleniowych, spowodowanych chociażby rażącym słońcem. Ponadto, jadące na światłach auto można znacznie lepiej odróżnić od pojazdu stojącego, łatwiej jest zinterpretować jego manewry i oszacować prędkość z jaką jedzie. Z włączonymi światłami kierowca może również precyzyjniej określić odległość od poprzedzającego go pojazdu.
Linia żarówek Plus 50/60 Extralife Boscha to produkty, które zostały opracowane tak, aby świeciły nie tylko mocniej, ale i dłużej. Fot. Bosch
Wbrew niektórym opiniom całodobowe stosowanie świateł nie wpływa znacząco na podwyższenie kosztów eksploatacji samochodu. Poza tym na rynku są już dostępne oszczędne żarówki przeznaczone do stosowania ciągłego podczas jazdy w dzień i w nocy, np. Daytime Boscha. Dzięki specjalnym materiałom, nowej geometrii włókna oraz zastosowaniu odpowiedniego gazu, żarówki Daytime stosowane nawet bez przerwy mają taką samą żywotność jak żarówki standardowe, włączane na kilka godzin dziennie. Dodatkowo, w porównaniu do oświetlenia standardowego, nowe żarówki odznaczają się nawet do 10 proc. większą wydajnością świetlną. Seria Daytime obejmuje 12 typów żarówek do wszystkich popularnych na polskim rynku reflektorów.
W ofercie Boscha znajdują się żarówki przeznaczone do stosowania ciągłego podczas jazdy w dzień i w nocy. Dzięki specjalnym materiałom, nowej geometrii włókna oraz zastosowaniu odpowiedniego gazu, żarówki Daytime – stosowane nawet bez przerwy – mają taką samą żywotność jak żarówki standardowe, włączane na kilka godzin dziennie. Fot. Bosch
W ofercie Boscha znajduje się również linia żarówek Plus 50/60 Extralife. Produkty zostały opracowane tak, aby świeciły nie tylko mocniej, ale i dłużej. Wypełnione ksenonem żarówki, dają o 50-60 proc. więcej światła niż żarówki standardowe, dodatkowo mają 3-krotnie dłuższą trwałość niż żarówki Plus 50/60. Dostępne są żarówki halogenowe do reflektorów głównych typu H1, H4 i H7.
Całoroczny obowiązek jazdy z włączonymi światłami to jedno z działań poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Jadące na światłach auto można znacznie lepiej odróżnić od pojazdu stojącego, łatwiej jest zinterpretować jego manewry i oszacować prędkość z jaką jedzie. Fot. Bosch
Żarówki halogenowe Boscha spełniają wymogi StVZO i są dopuszczone do stosowania na terenie całej Europy. Zostały wyposażone w filtr promieniowania UV, który zabezpiecza szkła reflektorów przed matowieniem, nie zawierają ponadto domieszek szkodliwego dla zdrowia i środowiska ołowiu. Żarówki są dostępne w warsztatach samochodowych, sklepach motoryzacyjnych oraz wybranych sieciach sklepów wielkopowierzchniowych.
Bosch radzi:
- Dbajmy o czystość reflektorów. Poprawia to widoczność w nocy i przy złej pogodzie, zapobiega rozpraszaniu światła przez zanieczyszczenia i oślepianiu kierowców jadących z naprzeciwka.
- Nie czekajmy ze zmianą żarówek do ich przepalenia. Większość z nich z czasem “żółknie”. Ich wymiana po ustalonym przebiegu zapewni optymalną widoczność.
- Wymieniajmy żarówki parami - w obu światłach jednocześnie. W ten sposób zapewniamy równomierne oświetlenie. Poza tym istnieje duże prawdopodobieństwo, że po awarii jednej żarówki, defektowi ulegnie także druga.
- Poprośmy o sprawdzenie ustawienia świateł przy okazji każdego przeglądu samochodu. Światła mogą się rozregulować nawet pod wpływem wstrząsów spowodowanych złą nawierzchnią. Niewłaściwie ustawione, źle oświetlają strefę przed samochodem i mogą oślepiać innych kierowców.
- Jeżeli odczuwamy trudności z widocznością w jeździe nocnej, standardowe żarówki halogenowe można zastąpić żarówkami jaśniejszymi, dającymi więcej światła, którego barwa jest bardziej zbliżona do białego.
- Wybierajmy sprawdzone, dobrej jakości żarówki. Tanie, niemarkowe produkty mogą stać się przyczyną wypadków drogowych!
- Podczas wymiany nie dotykajmy szklanej części żarówki palcami. Tłuste zabrudzenia i pot wtopią się w powierzchnię szkła, obniżając wydajność świetlną żarówki oraz skracając jej żywotność.
Komentarze (0)