Już po raz trzeci z rzędu magazyn „Engine Technology International” ogłosił silnik EcoBoost 1.0 Forda „Silnikiem roku 2014”. Jury zwróciło uwagę m.in. na lekkość pracy jednostki, na którą wpływ ma m.in. dostarczana przez NGK Spark Plug świeca zapłonowa – SILZNAR8C7H, teraz dostępna również dla niezależnych warsztatów i dystrybutorów.
Jest to jedyna świeca przeznaczona do silników typu downsizing. Wykonana jest z podwójnych metali szlachetnych z długim i wąskim gwintem M12. Elektroda środkowa ma irydowy wierzchołek o średnicy 0,6 mm, dzięki czemu jest on wyjątkowo odporny na zużycie, zwiększa dostępność mieszanki i wymaga mniejszego napięcia zapłonowego. W efekcie świeca odciąża cewki zapłonowe, które zwłaszcza w 1-litrowym silniku EcoBoost narażone są na duże obciążenia.
Jako elektrodę masy w świecy SILZNAR8C7H zastosowano SPE (Square Platinum Electrode) ze zwężanymi brzegami. Ma ona platynową płytkę, która gwarantuje jej dużą odporność na zużycie. Sam kształt elektrody zapewnia dostęp maksymalnej ilości mieszanki do świecy, a w rezultacie optymalne rozprzestrzenianie się płomienia.
NGK zastosowało ceramikę o wysokich właściwościach izolacyjnych, chroniąc świecę przed wyładowaniami elektrycznymi nawet przy wyjątkowo wysokim napięciu zapłonowym, jakie pojawia się w trakcie zapłonu silnika EcoBoost 1.0.
Świeca SILZNAR8C7H instalowana jest jako oryginalne wyposażenie także w silnikach takich samochodów, jak: Ford B-Max, C-Max, Fiesta, Focus, Grand C-Max, Tourneo Connect II oraz Transit Connect II.
Komentarze (0)