Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Świece żarowe DENSO
– od początku do końca. „Nowoczesny Warsztat” rozmawia z DENSO, światowym dostawcą świec żarowych i systemów dla silników wysokoprężnych, który oferuje również jeden z najszerszych i zaawansowanych programów świec żarowych w Europie.

W 1991 roku firma DENSO została pierwszym producentem OE, który wprowadził na rynek świecę żarową z ceramicznym elementem grzejnym. Nowa konstrukcja była nie tylko uzupełnieniem szerokiego asortymentu świec żarowych firmy, przewyższała również wszystkie wcześniejsze technologie obecne na rynku dzięki: bardzo szybkiemu grzaniu wstępnemu, które radykalnie obniżyło emisję, lepszej odporności na utlenianie i erozję oraz niższemu poborowi mocy połączonemu z dłuższą żywotnością.  Premierę rynkową poprzedziły lata badań i innowacji. DENSO, największy na świecie producent OE, inwestuje około 9% globalnych przychodów, więcej niż jakakolwiek inna firma w branży, w prace badawczo-rozwojowe, aby dostarczać coraz bardziej sprawne, wydajne i niezawodne części dla światowego przemysłu motoryzacyjnego.


Dostęp do tego dorobku, w postaci różnych asortymentów części DENSO dla rynku wtórnego, w tym programu świec żarowych wysokiej jakości do wszystkich marek samochodów, mają również warsztaty. Program świec żarowych DENSO obejmuje świece żarowe dwubiegunowe z jedną i dwiema spiralami grzejnymi, świece żarowe dwubiegunowe z dwiema spiralami grzejnymi z szybkim grzaniem wstępnym i z wydłużonym dogrzewaniem, oraz świece żarowe ceramiczne. Oferta składa się ze 130 numerów katalogowych dla ponad 2600 zastosowań, pokrywając imponujące 98% europejskiego parku samochodowego. Stałe rozszerzanie oferty wzbogaca asortyment.

- Nasze świece żarowe stanowią doskonały wybór dla niezależnych warsztatów i stacji obsługi – mówi Patrice Luscuere, menedżer produktu świec żarowych, w oddziale Business Unit Aftermarket firmy DENSO Europe. - Mechanicy uznają je za jedne z najlepszych na rynku wtórnym ze względu na jakość, wybór i osiągi. Dodatkowo, świece te są łatwe w montażu i wysoce niezawodne. Nasze świece są również dostępne „od ręki”, ponieważ pokrywają więcej zastosowań mniejszą liczbą numerów katalogowych w porównaniu z innymi markami. Dystrybutorzy prawie zawsze powinni mieć potrzebne świece w magazynie.

Działanie i schemat
Ogólnie rzecz biorąc, świeca żarowa jest elementem grzejnym umieszczonym w komorze wstępnej lub komorze spalania silnika wysokoprężnego. Jej umiejscowienie powoduje, że styka się ona z mieszanką paliwowo-powietrzną. Gdy świeca żarowa zostanie zasilona prądem z instalacji elektrycznej, trzpień żarowy podgrzewa się. Ponieważ dawka wstępna paliwa podawana do silnika przez układ wtryskowy styka się z podgrzaną świecą żarową, temperatura mieszanki wzrasta, umożliwiając zapłon nawet w zimnym silniku. Cztery czynniki, które są stałą siłą napędową rozwoju świec żarowych to: skrócony czas grzania wstępnego (w celu uzyskania szybszego rozruchu), wyższe temperatury dogrzewania (w celu poprawy spalania i zachowania silnika podczas rozruchu), mniejsza średnica trzpienia żarowego (w celu dopasowania do stale zmniejszających się rozmiarów silników) i dłuższa żywotność świec. Firma DENSO przoduje we wszystkich tych aspektach. Przykładowo, świece osiągają temperaturę 1100 stopni Celsjusza w ciągu około 3 sekund, zapewniając szybki rozruch. Świece DENSO z szybkim grzaniem wstępnym mają najkrótszy czas grzania na świecie; ich czas rozgrzewania wynosi około 2 sekundy.

- Bardzo szybkie grzanie wstępne świec żarowych ceramicznych i świec żarowych z szybkim grzaniem wstępnym sprawia, że ich popularność wzrasta – potwierdza Luscuere. - Liczba awarii świec żarowych jest najwyższa w zimnych porach roku, gdy temperatura spada poniżej 0OC. 80% wymian przypada na okres między wrześniem a marcem. Świece ceramiczne i świece z szybkim grzaniem wstępnym są atrakcyjne, ponieważ zapewniają wyjątkowo niezawodny, szybki zimny rozruch, szczególnie zimą. Zwłaszcza szybkie dogrzewanie jest najważniejszą cechą świec następnej generacji, przeznaczoną dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Myślę, że będziemy mogli zaobserwować rosnącą dominację tych świec zarówno na pierwszy montaż (OE), jak i na rynku wtórnym. Patrice Luscuere jest także przekonany o przyszłości rynku. - Dłuższa żywotność świec żarowych oznacza teraz nieznacznie mniejsze zapotrzebowanie na wymianę, lecz kompensowane jest to zwiększeniem parku samochodów z silnikiem wysokoprężnym – podsumowuje P. Luscuere. - Obecnie silniki wysokoprężne z powodzeniem konkurują pod względem osiągów z silnikami benzynowymi i sprzedaje się coraz więcej samochodów z silnikami Diesla – ich popularność stale wzrasta.

Aby uzyskać więcej informacji o świecach żarowych DENSO lub aby pobrać nowy katalog „Świece żarowe DENSO 2010/11”, prosimy odwiedzić stronę internetową www.denso-europe.com


Poznaj świece żarowe DENSO

Dwie spirale grzejne
- Jedna spirala grzejna i jedna regulacyjna.
- Specjalnie dla silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego.
- Wydłużony czas dogrzewania aż do 1 minuty.
- Równiejsza praca silnika, zmniejszony hałas, drgania i emisja.

Wydłużone dogrzewanie
- Udoskonalone rozwiązanie z dwiema spiralami grzejnymi, które mogą podgrzać komorę spalania szybciej niż ma to miejsce w przypadku samego procesu spalania po rozruchu.
- Kontynuacja grzania do 3 minut po uruchomieniu silnika; optymalizacja sprawności silnika dzięki eliminacji problemów typowych dla silnika wysokoprężnego, takich jak drgania i nadmierna emisja.
- Grzanie wstępne do 5 sekund.
- Wydłużony do 3 minut czas dogrzewania.
- Większe korzyści „ekologiczne”, które pomagają spełniać coraz surowsze światowe przepisy ochrony środowiska.

Ceramiczne
- Ceramiczny element grzejny, który może osiągać temperaturę 1250°C.
- Bardzo szybkie grzanie wstępne zapewniające niższą emisję i lepszą odporność na utlenianie i erozję.
- Wydłużone dogrzewanie, do 6 minut po rozruchu zimnego silnika, prowadzi do obniżenia emisji i hałasu silnika.
- Dłuższa żywotność.

Szybkie grzanie wstępne
- Wszystkie korzyści wynikające z zastosowania świecy żarowej z dwiema spiralami grzejnymi o ulepszonych własnościach i wykonanych z udoskonalonych materiałów.
- Najszybszy rozruch na świecie, trwający około dwóch sekund, i krótszy czas grzania wstępnego, nawet od świec ceramicznych.
- Niższa cena od alternatywnych świec ceramicznych.

Najważniejsza wskazówka
Firma DENSO uważa, że główną, najczęściej spotykaną przyczyną problemów związanych ze świecą żarową jest nieprawidłowy moment dokręcania. - Prawidłowy moment dokręcania jest bardzo istotny – potwierdza Luscuere. - Gwarantuje, że świeca będzie nienaruszona, a jej montaż oraz osiągi będą właściwe. Dokręcanie nadmiernym momentem jest najczęściej spotykanym problemem, który może powodować uszkodzenie silnika lub wypadnięcie świecy z gwintu.


Wykrywanie i usuwanie 3 głównych usterek
Wytyczne firmy DENSO dla trzech najczęściej spotykanych wizualnych oznak problemów ze świecami żarowymi:

10282 right Problem 1
Uszkodzony lub brakujący trzpień żarowy.
- Przyczyny: Awaria modułu zapłonowego; nieprawidłowy kierunek lub nieregularność pracy dyszy wtryskowej paliwa; usterka uszczelnienia powodująca błędną geometrię rozpylania.
- Rozwiązania: Sprawdzić prawidłowe zamontowanie modułu zapłonowego; sprawdzić czy zastosowany moduł zapłonowy jest odpowiedni dla danego modelu samochodu; sprawdzić punkt montażu świecy żarowej pod kątem nagaru.


10283 right Problem 2
Nagar między trzpieniem żarowym a korpusem świecy żarowej.
- Przyczyny: Awaria modułu zapłonowego; nieprawidłowa dysza wtryskowa; usterka uszczelki powodująca błędną geometrię rozpylania; wadliwe działanie/początek wtrysku pompy wtryskowej.
- Rozwiązania: Sprawdzić czy moduł zapłonowy jest odpowiedni dla danego pojazdu; sprawdzić czy moduł zapłonowy jest zamontowany prawidłowo; sprawdzić punkt montażu świecy żarowej pod kątem nagaru; sprawdzić gniazdo głowicy silnika pod kątem uszkodzenia gwintu/zanieczyszczenia nagarem; sprawdzić początek wtrysku pompy wtryskowej.

10284 right Problem 3:
Uszkodzone/wygięte złącze zasilania.
- Przyczyny: Zbyt duży moment dokręcania; użycie niewłaściwego narzędzia; uszkodzenie gwintu gniazda głowicy silnika.
- Rozwiązania: Sprawdzić gniazdo głowicy silnika pod kątem uszkodzenia gwintu/nagaru; sprawdzić moment dokręcania świecy żarowej.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony