Akumulator przystosowany do funkcji start-stop musi mieć odpowiedną sprawność, aby realizować tę funkcję w samochodzie
Każda naprawa samochodu zaczyna się od diagnostyki, to jest ustalenia źródła problemu. Współczesne pojazdy, pełne zaawansowanej elektroniki, sprawiają, że stanowi to coraz większe wyzwanie. Często przez pewien czas krążymy wokół usterki, ale nie mamy stuprocentowej pewności co do naszych przypuszczeń.
Niestety, również systemy samodiagnozy, które wskazują konkretny błąd, jedynie zbliżają nas do usterki, ale nie precyzują uszkodzonego elementu. Nawet jeśli dobrze znamy ścieżkę sygnałów, zasilania sterowników, elementów wykonawczych i sensorów, czyli dysponujemy szczegółowymi schematami, prześledzenie wszystkich kluczowych punktów pomiarowych może zająć dużo czasu. Zdarzają się też przypadki, gdy jest to niemal niemożliwe.
Coraz rzadziej mamy do czynienia z usterkami łatwymi w diagnozowaniu. Na przykład diagnozowanie zgłoszenia o niewłączaniu się...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)