Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

System Multec® Diesel Common Rail
pomaga nowemu Polo BlueMotion osiągnąć rekordowo niski poziom emisji CO2 i uzyskać znakomitą ekonomikę spalania

Koncerny Delphi i Volkswagen opracowały najbardziej przyjazne dla środowiska naturalnego systemy silników Diesla, które są montowane w nowym, 3–cylindrowym Volkswagenie Polo BlueMotion. To pozwoli producentowi samochodów, który jest uznanym liderem w produkcji samochodów osobowych napędzanych silnikiem Diesla, na zaoferowanie klientom pojazdu charakteryzującego się wyjątkowo niskim poziomem emisji CO2 oraz niskim zużyciem paliwa, przy jednoczesnym zapewnieniu wyjątkowo wyrafinowanego działania układu napędowego samochodu. Po ponadrocznej współpracy z firmą Volkswagen nad opracowaniem systemu, firma Delphi, która jest globalnym liderem w produkcji systemów sterowania silnikiem, dostarcza swój system Multec® Diesel Common Rail do nowego 1,2-litrowego, 3-cylindrowego Volkswagena Polo BlueMotion.


- Nasi klienci stosują coraz mniejsze silniki, tak by spełnić rygorystyczne normy emisji CO2 – stwierdził Michael Gassen, dyrektor generalny działu Delphi Powertrain Systems, odpowiedzialny w Europie za sprzedaż i marketing. - Nowy, 3-cylindrowy silnik Diesla z systemem Common Rail montowany w Volkswagenie pozwala Delphi na zaprezentowanie ogromnego potencjału, reprezentowanego przez technologie wtrysku paliwa oparte na systemach solenoidowych. To pierwszy program dla silników Diesla Common Rail realizowany wraz z Volkswagenem, a obecnie jest on montowany w najbardziej ekonomicznym, pięciomiejscowym samochodzie charakteryzującym się najlepszą ekonomiką spalania i najniższym poziomem emisji CO2, który został także wybrany Światowym Samochodem Roku 2010. To znakomity partner dla naszych technologii.

Produkowany przez Delphi system Multec® Common Rail pomaga w realizacji koncepcji obniżania pojemności skokowej silników przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności cenowej i osiągów
Produkowany przez Delphi system Multec® Common Rail, wyposażony w szybki wtryskiwacz z siłownikiem elektromagnetycznym, został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w roku 2000 i od tego czasu podlegał zmianom i ulepszeniom, tak by spełniał stale zmieniające się normy emisji, przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności cenowej i konkurencyjności pod względem walorów jezdnych i osiągów samochodów, w których był montowany. System Common Rail montowany w Volkswagenie Polo BlueMotion wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania wtryskiwaczy solenoidowych, współpracujących z najnowszą generacją pomp paliwowych DFP6 Delphi. Takie połączenie pozwala na osiągnięcie poziomu emisji CO2 równego 87 g/km.
- Nowy system Common Rail Delphi zapewnia znacznie lepszą kontrolę nad ilością dozowanego paliwa, umożliwia wielokrotny wtrysk oraz poprawia zdolność rozpylania paliwa i mieszania paliwa z powietrzem – stwierdził John Fuerst, Główny Menedżer w Delphi Diesel Systems. - System montowany w tym samochodzie może zapewnić nawet 6 cykli wtrysku na jeden cykl spalania, co zapewnia wysoką płynność procesu spalania, a co za tym idzie obniżenie poziomów hałasu i wibracji. Poprawa wydajności systemu wtrysku i charakterystyk spalania została osiągnięta dzięki zredukowaniu strat ubocznych, obniżeniu masy podzespołu i zużycia energii oraz poprawie charakterystyk hydraulicznych. Dzięki tym wszystkim elementom, system wtryskiwaczy Delphi przeznaczanych dla silników Diesla Common Rail będzie mógł być stosowany do wszystkich wysilonych silników, montowanych w samochodach różnych klas.

Nowa generacja wysokociśnieniowych pomp Delphi została zaprezentowana na sympozjum w Wiedniu
Na 31. Międzynarodowym Sympozjum Motoryzacyjnym, które odbyło się w Wiedniu w dniach 29-30 kwietnia br., firma Delphi przedstawiła swoją nową pompę DFP6, wyposażoną w pojedynczy tłok i przeznaczoną dla systemów Common Rail. Pompa została specjalnie zaprojektowana tak, aby zredukować wymiary i masę, a jednocześnie zapewnienić maksymalnie 2000 barów ciśnienia w szynie zasilającej. Projekt pompy łączy relatywnie małą pojemność znamionową, do 0,42 cm3/obr., ze zdolnością do działania zgodnie z prędkością silnika, w celu zapewnienia elastyczności i efektywnego działania w silnikach o pojemności do 2,2 litrów. To jest możliwe do osiągnięcia poprzez zastosowanie nowego projektu zwartej głowicy hydraulicznej, pomagającej w podniesieniu sprawności objętościowej i mechanicznej i w konsekwencji redukcji ilości CO2 emitowanego przez silnik. Nowa koncepcja, możliwa do zastosowania w systemach z ciśnieniem w szynie zasilającej przekraczającym 2000 barów, redukuje naprężenia i charakteryzuje się znacznie sztywniejszą, w porównaniu z poprzednimi generacjami, głowicą, z opracowanym przez Delphi, zintegrowanym systemem zaworów, montowanych bezpośrednio na głowicy i odkuwanym wysokociśnieniowym wylotem, wyposażonym w zawór wyjściowy.
- Dzięki zastosowaniu rozwiązań Delphi, objętość martwa w głowicy pompy jest znacznie mniejsza niż w przypadku innych pomp wykorzystywanych w przemyśle samochodowym, co w efekcie daje najlepszą w swojej klasie wydajność objętościową dla bardzo dużych prędkości pompy, znacznie przekraczającą 90% – stwierdził J. Fuerst. - Ponadto, w przeciwieństwie do innych pomp dostępnych na rynku, nie ma ryzyka i miejsc w obwodzie wysokiego ciśnienia, którymi paliwo mogłoby przedostać się do środowiska.

Dodatkową zaletą konstrukcji Delphi jest zastosowanie unikalnego mechanizmu wałka i stopy. Krzywka z podwójnym garbem zapewnia dwa cykle pompowania na każdy obrót pompy, redukując tym samym liczbę koniecznych suwów pompy. W późniejszym czasie, przy zastosowaniu w silnikach 4–cylindrowych, możliwość działania pompy z szybkością równą liczbie obrotów silnika, w połączeniu z krzywką o podwójnym garbie, pozwoli na zsynchronizowanie cykli pompowania paliwa z cyklami wtrysku. To skuteczna metoda pozwalająca na osiągnięcie najniższego z możliwych poziomu emisji przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów silnika. Mechanizm stopy wałka i stopy został zoptymalizowany w celu zredukowania bezwładności oraz obniżenia poziomu hałasu poprzez zastosowanie opatentowanej przez Delphi statycznej prowadnicy stopy. Ten komponent jest wciskany bezpośrednio do obudowy tak, aby prowadnica stopy, inna niż w poprzednio stosowanych modelach, nie drgała w trakcie działania pompy, co pozwala na obniżenie masy dynamicznej, umożliwiając zmniejszenie sprężyny zapewniającej powrót tłoka oraz optymalizację wymiarów i kształtu urządzenia, ułatwiając jego montaż. Konstrukcja zapobiega bocznej rotacji stopy pompy DFP6, eliminując ryzyko zniszczenia pompy i redukując jej masę do 2,4 kg. Oprócz systemu Multec® Diesel Common Rail system, nowy 1,2-litrowy, 3-cylindrowy Volkswagen Polo BlueMotion został wyposażony w następujące komponenty Delphi: system zabezpieczający przed kradzieżą i immoblizer oraz chłodnicę i kompresor.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony