Wydarzenia

ponad rok temu  30.05.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 9 minut

Szansa na nowe usługi – oferta motoryzacyjna na targach Franchising Fair 2014

W połowie marca br. stolica gościła targi systemów franczyzowych Franchising Fair 2014. Wśród bogatej oferty dla osób zainteresowanych prowadzeniem własnej działalności gospodarczej pod znaną marką znalazły się również propozycje związane z branżą motoryzacyjną. Może warto się tym zainteresować? Być może to jest szansa na poszerzanie działalności warsztatu?

Partner Opony Polska
- Największą zaletą naszej oferty jest to, że współpracujący z nami serwis nadal pozostaje niezależny. Jest to jedyna taka sieć detaliczna w Polsce – mówi Dyrektor Operacyjny, Marek Zaporski. POP daje od razu nowym członkom maksymalne rabaty przez 12 miesięcy. - Nasz franczyzobiorca ma czas na poznanie tego biznesu. Chcemy uniknąć zbędnych zamówień i magazynowania towaru, co może mieć miejsce w początkowym okresie współpracy – tłumaczy M. Zaporski. Partnerzy mają poprzez internetową platformę dostęp do wszystkich magazynów i dostawców (producentów i hurtowników). Otrzymują też informacje o zapowiadanych nowościach. Strona pełni jednocześnie funkcję programu sprzedażowego. Kandydat na partnera POP musi mieć już swój własny serwis. Jednak może to być nowo otwarty punkt. Wymagane są w nim minimum dwie bramy wjazdowe, parking dla klientów i osobne pomieszczenie na biuro obsługi klienta. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc przy zakupie niezbędnych urządzeń. POP ma zapewnione rabaty zarówno na zakup maszyn, jak i materiałów eksploatacyjnych oraz towaru. - Tworzymy harmonogram współpracy z naszymi partnerami. Dzięki temu dokonujemy zaplanowanych, grupowych zakupów, co rzecz jasna wiąże się z lepszymi warunkami – mówi dyrektor operacyjny. Na początku nie ma żadnej opłaty wstępnej, franczyzobiorca płaci co miesiąc 170 zł netto. Po 2-3 latach może otrzymać propozycję nabycia udziałów w samej spółce POP.
Firma obsługuje także floty w dużych aglomeracjach. - To bardzo istotny punkt współpracy. Przy czym flota rozlicza się z nami, czyli centralnie, a my płacimy naszemu partnerowi, który daną firmę obsługuje. Dzięki temu nie martwi się o płatność, to już nasze zadanie – podkreśla M. Zaporski. POP ma obecnie 78 udziałowców i 12 franczyzobiorców, co daje w sumie 90 punktów serwisowych.


Euromaster
Sieć warsztatów Euromaster specjalizuje się w serwisowaniu ogumienia i usługach mechanicznych z zakresu fast-fit dla samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych. Usługi, na które kładziony jest największy nacisk, oprócz kompleksowego serwisowania opon, to wymiana oleju, obsługa układu hamulcowego, oświetlenia, klimatyzacji oraz geometria i naprawy zawieszenia.
Oferta franczyzowa Euromaster jest skierowana do właścicieli warsztatów samochodowych i serwisów oponiarskich oraz do osób planujących uruchomić taką działalność. Przystąpienie do sieci wymaga spełnienia pewnych warunków dotyczących zarówno zmiany wyglądu serwisu, chęci poszerzania oferty usług oraz wdrożenia określonych standardów pracy. - W zamian franczyzobiorca wchodzi do sieci liczącej obecnie w sumie ponad 100 serwisów stacjonarnych i mobilnych o ugruntowanej pozycji i docenianej na rynku marce – informuje nas Marek Banaś, Menedżer ds. Integracji Sieci Euromaster. Podkreśla spore doświadczenie i wiedzę, która jest przekazywana partnerom m.in. przez sztab terenowych konsultantów biznesowych. - Musimy dbać o swoją markę, dlatego w obopólnym interesie jest, aby nasze warsztaty dobrze działały. Te wysokie standardy mogą się na początku wydawać trudne do spełnienia, jednak w praktyce po ich wdrożeniu praca staje się łatwiejsza, a partner pozyskuje więcej klientów ceniących sobie warsztaty o ustalonej renomie i spełniających współczesne wymogi szeroko pojętej obsługi klienta – dzieli się swoimi doświadczeniami Marek Banaś.
Euromaster jest obecnie największą siecią tego typu w Europie, dlatego oprócz rozpoznawalnej marki, sprawdzonych standardów pracy i bieżącej opieki konsultanta biznesowego sieć zapewnia skoordynowane działania w zakresie marketingu i reklamy, kontrakty zakupowe z wieloma dostawcami opon, części samochodowych i wyposażenia warsztatu, system IT, szkolenia teoretyczne i praktyczne oraz zlecenia na obsługę kontraktów z flotami samochodowymi.

Steam Team
Firma oferuje program partnerski w zakresie mobilnych i stacjonarnych myjni samochodowych. - Nie pobieramy żadnych opłat początkowych ani też później miesięcznych – podkreśla Krajowy Kierownik Sprzedaży, Adam Szarwiło. - Jako jedyni na rynku oferujemy sprzęt z płynną regulacją wilgotności pary, co daje nam przewagę nad konkurencją. Filozofia firmy opiera się na sprzedaży partnerom urządzeń i materiałów eksploatacyjnych. - Na tym zarabiamy, stąd brak opłat dla naszych franczyzobiorców. Przewaga dla partnera jest oczywista, kupuje tylko tyle, ile akurat potrzebuje – tłumaczy nam pan Adam. Firma jest jednocześnie producentem artykułów chemicznych, potrzebnych do czyszczenia. Zamawia także urządzenia myjące pod swoją marką we Włoszech.
Na początek franczyzobiorca otrzymuje całe know-how, pomoc prawną oraz narzędzia marketingowe. Wsparcie dotyczy także pozyskiwania dotacji unijnych bądź z urzędów pracy na uruchomienie własnej działalności gospodarczej. Do tego doradztwo i załatwianie formalności związanych np. z leasingiem lub kredytem. Można także uzyskać nieoprocentowany kredyt od samej firmy Steam Team. - To już są indywidualne ustalenia i zależą od wielu czynników. Z pewnością każdy, kto naprawdę chce z nami współpracować, otrzyma fachową pomoc, jak to zrobić w optymalny dla niego sposób. Na 100 naszych myjni 80 to mobilne, reszta zaś jest stacjonarna. Doradzamy także w tej kwestii. Nie narzucamy cen usług, bo wiadomo, że te są inne w różnych regionach Polski – objaśnia Adam Szarwiło.
Już podczas szkoleń kładzie się nacisk na własny marketing partnera, tłumaczy mu znaczenie reklamowania się w swojej okolicy. Opcjonalnie franczyzobiorca może również rozszerzyć asortyment swoich usług o odkurzacz do prania tapicerki, a także urządzenie pozwalające na sprzątanie biur. - U nas podstawa to partnerstwo – dodaje A. Szarwiło.

Romet Partner
Znana od lat marka ROMET zwracała od razu uwagę targowych gości. Bo też rowery i skutery się z wiosną i latem głównie kojarzą. - Od kilku lat jesteśmy liderem rynku jednośladów w Polsce, a co najważniejsze, cały kapitał firmy jest polski – podkreśla na samym początku Tomasz Bryk, Kierownik Rozwoju Sieci Romet Partner. Od 2009 r. firma proponuje swoim partnerom współpracę na zasadach franczyzy. Od 2014r. wprowadza nowe formaty franczyzy:
- rowerowa (lokal handlowy min. 100 m2, pomieszczenia serwisowe min. 25 m2);
- motoryzacyjna (wymagania, jak przy rowerowej);
- pełnoasortymentowa (lokal handlowy min. 350 m2, pomieszczenia serwisowe min. 25 m).

We wszystkich przypadkach obowiązuje wyłączność terytorialna. Sprzedaży musi towarzyszyć serwis. Kierownik rozwoju podkreśla niskie koszty wejścia i kaucję tylko za 1/3 towaru, który partner otrzymuje w depozyt. Jest też możliwość rotacji asortymentu. Miesięczna opłata licencyjna wynosi tylko 417 zł netto. W zależności od rodzaju franczyzy, partner dostaje roczne minimum sprzedaży. - Jeśli jednak go nie wykona, nie rezygnujemy automatycznie ze współpracy z nim. Sytuacja podlega wówczas analizie – informuje Tomasz Bryk. W przypadku sprzedaży skuterów, wymagany jest mechanik, który odbywa przeszkolenie.
W Polsce istnieje obecnie około 170 salonów (wszystkie formaty razem). Partnerzy mogą sprzedawać około 100 modeli rowerów, ponad 30 rodzajów skuterów, a dodatkowo 15 urządzeń typu fitness. Klienci mogą ten szeroki asortyment kupować także poprzez stronę internetową jaką jest platforma on-line i wybrać miejsce odbioru. Wówczas franczyzobiorca realizuje odbiór zamówienia i otrzymuje swoją prowizję. - Do tej pory mieliśmy ujednolicony wygląd zewnętrzny naszych salonów, od tego roku wprowadzamy tę zasadę również wewnątrz. Wszystkie punkty będą identycznie wykończone, według naszego projektu – mówi Tomasz Bryk.

GT Lux Mobilne Myjnie Parowe
Swoim partnerom firma proponuje różne zestawy początkowe (Silver, Gold, Platinium i stacjonarny). Nie pobiera żadnej opłaty wstępnej, tylko 300 zł miesięcznie za franczyzę. Pakiet startowy zawiera ulotki, wizytówki, odzież roboczą i reklamę. Firma zapewnia także jednolitą wizualizację oraz zabudowę i wyposażenie samochodu w cenie pakietu. Partner otrzymuje wyłączność terytorialną (50 tys. mieszkańców) oraz pierwszeństwo przy tworzeniu kolejnych myjni w swoim mieście. - Oczywiście służymy także pomocą organizacyjną i prawną przy uzyskiwaniu finansowania oraz innych czynnościach związanych z nawiązaniem współpracy – potwierdza Grzegorz Tlałka. Obiecuje także atrakcyjne warunki na zakup maszyn i materiałów eksploatacyjnych.

Partner dostaje bezpłatnie trzy szkolenia:
- wstępne, czyli podstawowe z mycia pojazdu i prania tapicerki;
- po pół roku, z polerowania lakierów;
- po roku współpracy, z nakładania powłok na lakier.

- Ważny jest dla nas zwłaszcza początek współpracy. Wspomagamy i kontrolujemy naszego partnera, aby nie zrezygnował po dwóch lub trzech miesiącach, bo to kłopoty dla obu stron – mówi Grzegorz Tlałka i informuje: - Myjnia mobilna to najniższy koszt, z kolei stacjonarna daje większe zyski. Ta druga może być pod namiotem, wówczas niepotrzebne są zezwolenia budowlane. Zaś dzięki myciu parowemu unikamy wszelkich wymogów związanych z odprowadzaniem wody i ekologią, zarówno w wersji stacjonarnej, jak i mobilnej.

Eco Myjnia
Oferta firmy obejmuje, jak sama nazwa wskazuje, myjnie samochodowe mobilne i stacjonarne. Dodatkowo franczyzobiorca może również rozszerzyć swoje usługi o sprzątanie biur oraz mycie różnych powierzchni. A mogą to być np. brudne, zagrzybione ściany lub chociażby pomieszczenia sanitarne, w tym także domowe łazienki. - Wykorzystuje się wówczas w pełni grzybobójcze własności gorącej pary. Nadaje się ona też znakomicie do usuwania tłuszczów, zabrudzeń olejnych i im podobnych w warsztatach, zakładach produkcyjnych i innych – mówi Paweł Dąbrowski. Podstawowy zestaw myjni kosztuje 15 tys. zł netto. - Oczywiście pomagamy w uzyskaniu różnego rodzaju wsparcia finansowego, jakie jest dostępne. Mamy kilku konsultantów regionalnych, którzy oferują szerokie wsparcie dla naszych franczyzobiorców – dodaje.
Firma nie pobiera żadnej opłaty wejściowej do swojej sieci, a jedynie 100 zł netto miesięcznie od każdej jednostki mobilnej lub stanowiska w myjni. Franczyzobiorca zobowiązuje się w umowie do korzystania z materiałów eksploatacyjnych i kosmetyków Eco Myjni. Partner może liczyć na pomoc w pozyskiwaniu klientów, np. flotowych. Ułatwia to m.in. dobre pozycjonowanie strony internetowej. - Nie narzucamy cen usług. Trzeba jednak pamiętać, że jest to usługa kategorii ekskluzywnej. Dlatego mamy zasadę sprawdzania cen w okolicy, gdzie działają nasi partnerzy. Zwykle odejmujemy 20% od stawek u najdroższej konkurencji – deklaruje Paweł Dąbrowski.
Podkreśla się dużą elastyczność i uniwersalność parowych myjni mobilnych. - Mogą pracować niemal wszędzie, nie wymagają ani ujęcia wody, ani odpływu ścieków. Nasza najmniejsza myjnia mobilna jeździ Fiatem Pandą Van – kończy z uśmiechem Paweł Dąbrowski. To oferta dla tych, którzy nie mogą nabyć większego pojazdu, a chcieliby np. do przewozu myjni mobilnej zaadaptować swój pojazd.

DetailKing
Ten sam właściciel, oferujący opisane wyżej Eco Myjnie, proponuje również franczyzobiorcom wykonywanie usług auto detailingu i smart repair. Jest to więc rozszerzenie usługi umycia pojazdu o jego dokładne wyczyszczenie i usunięcie drobnych usterek lakieru, tapicerki i innych detali przy pomocy profesjonalnych materiałów.
Jak podkreślają w firmie, nie chodzi tylko o przygotowanie samochodu do sprzedaży, choć akurat ta grupa stanowi dużą część klientów. Z usług korzystają zarówno podmioty sprzedające używane auta, jak i dealerzy samochodowi. Są również prywatni użytkownicy, którzy chcą usunąć ślady zużycia w swoich samochodach. Zakres prac jest bardzo szeroki i dotyczy zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej części pojazdów. Do dyspozycji franczyzobiorców jest klika pakietów oraz szeroka paleta narzędzi i środków chemicznych niezbędnych do wykonywania napraw i konserwacji.
- Na pewno konieczne będą umiejętności manualne, które są sprawdzane podczas szkolenia nowego partnera. Taki kurs trwa od jednego do dwóch tygodni. Mogą w nim także uczestniczyć np. przedstawiciele warsztatów lub dealerów, którzy chcą uruchomić taką usługę w ramach prowadzonego już biznesu – powiedzieli nam pracownicy prezentujący na targach mobilne zestawy reparacyjne i ich zastosowanie.
Firma ma już kilka punktów w Polsce i jeden na Słowacji. Zgłaszających się klientów kieruje według położenia geograficznego do swoich partnerów.

(km)

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony