Promocje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Szkolenia techniczne – luksus czy konieczność?
Technika samochodowa rozwija się w zastraszającym tempie. Nowe technologie, coraz lepsze materiały, wszędobylska elektronika – z tym spotykają się na co dzień mechanicy i diagności samochodowi.

19763 Szkolenia stanowią ważny element samokształcenia mechaników. right Niektórzy, pomimo dostępu do prasy specjalistycznej czy Internetu, po całym dniu ciężkiej pracy nie mają już ani sił, ani ochoty na śledzenie tych zmian. Nawet w przypadku znanych rozwiązań często zdarza się, że trzeba na chwilę się zatrzymać i zadać pytanie, czy zrobiłem wszystko zgodnie z wymaganiami i instrukcją? Czy o czymś nie zapomniałem lub czy producent samochodu nie sprawił niespodzianki i nie wprowadził nowego rozwiązania? Czy nie podszedłem do tematu zbyt rutynowo? Z tymi pytaniami spotykamy się często przy okazji organizowanych przez firmę Continental ContiTech Polska szkoleń technicznych. Szkoleń, które stanowią ważny element samokształcenia mechaników i innych osób zajmujących się techniką samochodową. Rosnąca z roku na rok liczba osób biorących udział w tych działaniach udowadnia, że szkolenia są nie tylko niezbędnym elementem podnoszenia kwalifikacji, ale również wpisują się w strategię rozwoju serwisów i pracowników. Interesująca tematyka, często „na czasie”, rzetelni, kompetentni i zaangażowani wykładowcy, nowoczesne techniki przekazywania informacji i wiedzy, ćwiczenia praktyczne – to elementy decydujące o wyborze szkolenia dokonywanym przez zainteresowane osoby.

ContiTech Polska, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, już od ponad 6 lat oferuje cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem szkolenia produktowo- -techniczne. Organizowane są one przy ścisłej współpracy z firmami dystrybucyjnymi w Polsce. Umożliwiają nie tylko pogłębienie wiedzy mechaników, diagnostów, właścicieli warsztatów czy też sprzedawców części związanych z napędami pasowymi (układów rozrządu i napędów pomocniczych), ale również wskazują na codzienne problemy w pracy i komunikacji z klientem.
Uczestnicy uczą się, jak poprawnie zamontować pasek, jak ustalić właściwą przyczynę uszkodzenia napędu oraz skutecznie zapobiegać uszkodzeniom paska rozrządu czy pomocniczego. Szkolenia dotyczą także tematów specjalnych, tj. profili zębów, materiałów do produkcji pasków, specjalistycznych przyrządów do prawidłowego montażu oraz aspektów prawnych dotyczących reklamacji i odpowiedzialności warsztatu i mechanika. Dzięki współpracy ContiTech Polska ze szkołami o profilu samochodowym dostęp do najnowszej wiedzy mają również uczniowie, dla których jest to niepowtarzalna szansa na zdobycie nowej wiedzy i umiejętności.

Nowością ContiTech Polska w 2013 r. jest rozpoczęcie nowego cyklu specjalistycznych szkoleń warsztatowych. Program proponowanego szkolenia pozwala na skuteczne podnoszenie wiedzy oraz umiejętności praktycznych mechaników, a co za tym idzie – jakości oraz bezpieczeństwa oferowanych usług.
Podstawowymi celami szkolenia warsztatowego są:
- utrwalenie podstawowych zasad bezpieczeństwa w zakresie przechowywania, wymiany i eksploatacji napędów pasowych;
- wskazanie podstawowych problemów, najczęściej popełnianych błędów, ich przyczyn i sposobów rozwiązania.

Całodniowe sesje szkoleniowe organizowane są maksymalnie dla dwunastu osób. W trakcie spotkań mechanicy mają okazję trenować prawidłowy montaż pasków rozrządu na różnych modelach silnika, z użyciem specjalistycznych narzędzi, m.in. CONTI® TOOL BOX, testera naprężenia pasków CONTI® BTT Hz oraz z wykorzystaniem zestawów CONTI® SYNCHROBELT KIT. Szkolenia prowadzone są przez doświadczoną kadrę szkoleniową na popularnych jednostkach silnikowych:
- VW 2.0 TDI 16V Common Rail,
- VW 1.4 16V,
- Audi 2.8 V6 30V,
- Opel 2.0 16V,
- Renault 1.6 16V,
- Mitsubishi 2.4 GDI.
 
19764 Liczba osób zainteresowanych udziałem w szkoleniach rośnie z roku na rok. rightW większości silników zakres prac obejmuje nie tylko kompletną wymianę komponentów napędu paska rozrządu, ale również wymianę komponentów w napędach pomocniczych. Ograniczenia w ilości uczestników pozwalają na wyczerpujący instruktaż oraz szczegółowe informacje dotyczące wszystkich składowych niezbędnych dla prawidłowego montażu. Odpowiadając sobie na pytanie zadane w tytule, czy szkolenia są luksusem, czy koniecznością, należy jednoznacznie stwierdzić, że są koniecznością i niezbędnym elementem rozwoju serwisów, mechaników oraz innych osób zainteresowanych daną tematyką. Szkolenia w tym wymiarze nie tylko mają za zadanie przekazywanie wiedzy niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania serwisu oraz dostarczania usługi klientom, ale również umożliwiają spotkanie się środowiska „samochodziarzy” z danego regionu bądź miasta w celu wymiany informacji i doświadczeń.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony