Ważne dla serwisów ogumienia i innych obsługujących koła samochodowe!
- Podczas wymiany opon w kołach samochodowych coraz częściej pojawiają się problemy z wiązane z obecnością „inteligentnych” czujników ciśnienia systemu TPMS.
- Sprawdzenie czy czujniki w kołach działają prawidłowo przed i po wymianie opon pozwala często uniknąć reklamacji klienta.
- Do takiego sprawdzania mogą służyć uniwersalne narzędzia firmy ATEQ, które są dostosowane do wszystkich marek samochodów i wszystkich typów czujników.
Po roku 2011 wszystkie nowe samochody produkowane w Europie będą musiały być wyposażone w „inteligentne” zawory, informujące komputer pokładowy o nieprawidłowym ciśnieniu w oponach. W USA taki przepis obowiązuje już od 2007 roku.
Działanie takiego czujnika polega na komunikowaniu się drogą radiową z komputerem samochodu. Czujnik jest wyposażony w baterię, sensor ciśnienia i temperatury. W razie spadku ciśnienia w kole odpowiedni czujnik informuje o tym komputer i wyświetlany jest alarm z podaniem informacji, na którym kole nastąpiła awaria.
Firma ATEQ oferuje urządzenia do aktywacji, diagnostyki i identyfikacji zaworów T.P.M.S., dla warsztatów samochodowych, a także dla producentów samochodów i kół samochodowych.
- ATEQ VT15 – uniwersalne narzędzie do aktywacji wszystkich typów zaworów.
- ATEQ VT30, VT50 – uniwersalne narzędzie do aktywacji i diagnostyki dla wszystkich marek samochodów.
- ATEQ VT55 – uniwersalne narzędzie aktywacji, diagnostyki, z opcją komunikacji z komputerem samochodu poprzez złącze OBDII, w celu identyfikacji czujnika.
- ATEQ VT60 – uniwersalne narzędzie dla wszystkich typów zaworów (np. dla producentów kół samochodowych).
- ATEQ VT520 – urządzenie przeznaczone dla linii montażowych samochodów różnych marek.
Aby czujnik działał prawidłowo. Konieczne jest wykonanie następujących czynności:
1. Aktywacja czujnika (jeśli jest to nowy czujnik) – jest zawsze dostarczany w stanie „uśpionym” i należy go aktywować, podając odpowiedni sygnał za pomocą urządzenia do aktywacji.
2. Diagnoza czujnika – sprawdzenie jego numeru identyfikacyjnego ID (jeśli jest już zamontowany w kole), stanu baterii i wartości ciśnienia i temperatury – informacje te są przesyłane do urządzenia diagnostycznego po „wywołaniu” czujnika.
3. Identyfikacja czujnika w komputerze samochodu – podanie informacji dla komputera, na którym kole znajduje się czujnik o danym ID.
Zapraszamy na naszą stronę internetową www.ateq-tpms.pl. Poszukujemy dystrybutorów!
Komentarze (0)