Ogumienie

ponad rok temu  21.04.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Tańsze nie znaczy gorsze

Analitycy szacują polski rynek opon do samochodów osobowych, vanów i SUV-ów na poziomie około 10 mln sztuk – tyle nowych opon kupili polscy kierowcy w 2014 r. W sprzedaży dominuje tani segment ekonomiczny, do którego zalicza się 40% sprzedanych w minionym roku opon letnich.

Myliłby się jednak ten, kto uważa, że najważniejszym kryterium zakupu nowej opony jest wyłącznie jej cena. Jak deklarują kierowcy, to bardzo ważny parametr, który zwykle oceniany jest jednak w połączeniu z jakością. Opony klasy ekonomicznej są tańsze, co nie znaczy, że są złej jakości. Nie mogą być, gdyż nie zostałyby dopuszczone do użytkowania. Wytwarzane z wykorzystaniem starszych, ale sprawdzonych rozwiązań technologicznych porównywane są często z najlepszymi oponami debiutującymi na rynku kilka lat temu.
- Warto pamiętać, że niemal w całej Europie obowiązuje ograniczenie maksymalnej prędkości do 120-140 km/h. Wielu kierowców nie ma potrzeby kupowania opon najdroższych, konstruowanych z myślą o pojazdach mogących rozwijać niedostępne dla większości użytkowników prędkości – mówi Artur Posłuszny z firmy ITR CEE,  dystrybuującej opony. - W segmencie ekonomicznym otrzymujemy produkt przeznaczony dla mniej wymagających kierowców, właścicieli samochodów klasy średniej lub niższej, o niezbyt dużych mocach silników.
Od kilku lat coraz większą popularność w wielu krajach Unii Europejskiej zdobywają opony pochodzące spoza Europy, np. z Indonezji lub Korei. W Polsce przykładem coraz popularniejszej marki indonezyjskiej jest Achilles – opony z segmentu  ekonomicznego, oferowane dla wszystkich typów pojazdów: osobowych, SUV-ów oraz dostawczych. Produkowane są przez firmę Multistrada, która w latach 90. otrzymywała wsparcie technologiczne od czołowych światowych producentów opon.
W sezonie letnim 2015 na polski rynek wejdą dwie nowe opony Achilles przeznaczone do samochodów osobowych: 2233 oraz ATR Sport 2 – zaprojektowana do samochodów o sportowej charakterystyce. W ofercie marki znajdują się także dwie nowości przeznaczone do samochodów typu SUV: Desert Hawk A/T – uniwersalna opona do samochodów użytkowych, terenowych i pojazdów typu van oraz Desert Hawk X-M/T (Mud Terrain) – nowa opona do pojazdów typu SUV i 4x4 przeznaczona do jazdy terenowej, charakteryzująca się wysoką wytrzymałością i dobrą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni.

Więcej na: www.achillestires.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony