O kolejnej edycji targów EQUIP AUTO, które odbędą się w Paryżu od 11 do 15 października 2011 r., rozmawiamy z dyrektorem tej imprezy, p. Mario Fiems. Jest to kontynuacja rozmowy opublikowanej w czerwcowym wydaniu „NW”. - Jakie działania zostaną podjęte, aby promować nowości prezentowane podczas targów?
Mario FIEMS: W tym roku przestrzeń tendencji zostanie poświęcona najnowszym i najważniejszym innowacjom wyłonionym w Międzynarodowym Konkursie Grands Prix na Innowację w Dziedzinie Motoryzacji EQUIP AUTO.
Konkurs Grands Prix nagradza najlepsze innowacje w 4 kategoriach:
- OEM/samochody ekologiczne (sektor GreenTech).
- Części zamienne.
- Wyposażenie warsztatów samochodowych.
- Usługi dla specjalistów z branży i klientów indywidualnych/stacja obsługi.
Nagrody są przyznawane pierwszego dnia targów przez międzynarodowe jury, w którego skład wchodzi ponad 80 dziennikarzy. Odwiedzający mogą zapoznać się ze wszystkimi nagrodzonymi i preselekcjonowanymi produktami dzięki oznaczeniom umieszczonym na stoiskach wystawców biorących udział w konkursie. Oprócz nagród Grands Prix, podczas targów przyznawana jest także nagroda specjalna, wręczana przez francuskich dziennikarzy należących do AFPA i AJTE, którzy wybierają najlepsze innowacje spośród produktów niebiorących udziału w konkursie głównym.
- W jaki sposób odwiedzający mogą przedpremierowo zapoznać się ze wszystkimi nowościami i innowacjami?
Mario FIEMS: Wszystkie nowe produkty zgłoszone przez wystawców będą prezentowane w specjalnej rubryce tematycznej na naszej stronie internetowej www.equipauto.com
Pierwsze nowości zostaną opublikowane na naszej stronie na początku lipca. Rubryka będzie na bieżąco aktualizowana, dzięki deklaracjom wystawców.
Dziennik targów będzie prezentował w każdym numerze rubrykę poświęconą innowacjom i nowościom prezentowanym podczas salonu. Seria komunikatów pojawi się już we wrześniu, a podczas trwania targów, codziennie będzie ukazywała się gazetka targowa rozdawana wszystkim odwiedzającym. Wydarzenia organizowane przez wystawców (warsztaty, prezentacje…) będą dostępne dla gości, aby ułatwić i uatrakcyjnić im wizytę na targach.
- Jakie jest oddziaływanie międzynarodowe tej imprezy?
Mario FIEMS: W 2009 r. 30% odwiedzających stanowili goście spoza Francji, w większości handlowcy, dystrybutorzy i importerzy europejskich części i wyposażenia motoryzacyjnego. EQUIP AUTO są międzynarodowymi targami wyposażenia i rozwiązań dla wszelkich typów pojazdów. Salon proponuje wyczerpującą ofertę, podczas tegorocznej edycji ponad 80% wystawców przyjedzie spoza Francji i będzie reprezentować blisko 50 krajów. Na dzisiaj mamy 31 pawilonów reprezentujących 22 kraje: Argentynę, Brazylię, Chiny, Hiszpanię, Kolumbię, Koreę Południową, Wielką Brytanię, Węgry, Indie, Iran, Włochy, Maroko, Holandię, Polskę, Czechy, Serbię, Tajwan, Tunezję, Turcję i USA. Będziemy gościć ponad 350 dziennikarzy, z czego 45% przyjedzie spoza Francji. Przytoczone dane potwierdzają, że EQUIP AUTO odgrywają dużą rolę wśród międzynarodowych imprez targowych.
- W jaki sposób organizatorzy zwiększają międzynarodowy charakter targów EQUIP AUTO?
Mario FIEMS: Aby wzmocnić naszą obecność i reprezentatywność, opieramy się na współpracy z naszymi agentami regionalnymi i z przedstawicielami PROMOSALONS, sieci specjalizującej się w promocji francuskich imprez targowych wśród wystawców i odwiedzających na całym świecie. Targi są wspierane przez program ARD (Regionalnej Agencji Rozwoju Île de France), który każdego roku promuje przemysłowe targi z regionu Île de France w wielu krajach, m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Wielkiej Brytanii. W ramach tego programu, organizowane są indywidualne spotkania z prasą, a także z przedstawicielami dużych międzynarodowych firm dystrybucyjnych i instytucji z sektora wtórnego rynku motoryzacyjnego.
- Czy międzynarodowa dystrybucja jest priorytetem dla organizatorów targów Equip Auto?
Mario FIEMS: Ze względu na międzynarodową dystrybucję uruchomiliśmy szereg akcji, mających na celu zachęcenie do przyjazdu na targi najważniejszych dystrybutorów i importerów z Europy, Afryki, Bliskiego i Środkowego Wschodu. Wydarzenia te koordynują nasi francuscy reprezentanci, którzy towarzyszą swoim europejskim odpowiednikom. Ponadto, podczas promocji targów spotykamy się z przedstawicielami dużych europejskich firm z sektora dystrybucji w krajach ich urzędowania. W 2009 r. organizowaliśmy śniadania dla dystrybutorów, w tym roku planujemy kontynuować tę inicjatywę wymiany doświadczeń.
- Czy oferujecie specjalne usługi ułatwiające wizytę na targach delegacjom międzynarodowym?
Mario FIEMS: Od przyjazdu do Paryża, nasi międzynarodowi odwiedzający i wystawcy są kierowani z lotniska Charles de Gaulle’a i z dworca Gare du Nord na targi EQUIP AUTO przez pracowników biura informacji turystycznej obsługiwanej przez VIPARIS. Na targach, każda zapowiedziana delegacja może liczyć na oficjalne przyjęcie przez organizatorów. Jeżeli istnieje taka potrzeba, delegacji z zagranicy może towarzyszyć wyznaczony przez organizatorów ekspert znający języki obce, który oprowadzi gości po targach, pokaże im różne sektory i animacje.
- Czy Paryż stanowi atut targów dla gości spoza Francji?
Mario FIEMS: Paryż pozostaje atrakcyjną stolicą łączącą przyjemne z pożytecznym, czyli świat biznesu i turystyki. Aby zwiększyć jeszcze tę atrakcyjność, stworzyliśmy w tym roku logo „Made in Paris”, które umieszczamy we wszystkich materiałach reklamowych ukazujących się w mediach na świecie.
- Czy może nam Pan powiedzieć w kilku zdaniach jakie relacje łączą targi EQUIP AUTO z polskim rynkiem?
Mario FIEMS: Targi EQUIP AUTO i Polskę łączy długa historia oraz niezwykle owocna współpraca trwająca od początku powstania salonu. Targi EQUIP AUTO 2009 odwiedziło bardzo wielu profesjonalistów z Polski. Liczba polskich odwiedzających była bardzo znacząca, zajęli oni 8 miejsce pod względem liczby gości wśród reprezentacji międzynarodowych. W targach EQUIP AUTO w 2009 roku uczestniczyło 16 polskich wystawców. Polskie firmy były obecne na targach EQUIP AUTO na stoiskach indywidualnych, a także w pawilonie narodowym organizowanym we współpracy z firmą Karasiński Expo. Przykładamy dużą wagę do promocji polskich firm uczestniczących w targach EQUIP AUTO 2011. Teraz w gronie wystawców zarejestrowało się 15 polskich firm: Autopart, Auto-Starter, BAT Tadeusz Kyziol, Roman Sold Sp. J., FILTROMEX, FISCHER AUTOMOTIVE ONE Sp. z o.o., Fristom, Górecki, HAK-POL, HiD s.c. R. Hucaluk, L. Klosowski, Janmor, Lontex, Steelpress, WAS Sp. J., WP COMPANY, ZAP Sznajder Batterien SA. Liczymy jeszcze na obecność 6 innych firm z Polski, które są w trakcie podejmowania ostatecznej decyzji. Nasza dotychczasowa współpraca jest owocem dobrych relacji z polskimi organizacjami branżowymi, prasą i przedsiębiorcami, z którymi jesteśmy w ciągłym kontakcie.
Konkluzje Mario FIEMS
Jak można zauważyć, opierając się na nowym formacie, nowych przestrzeniach, licznych animacjach i partnerstwach, targi EQUIP AUTO 2011 zapowiadają się jako wyjątkowa edycja, która podczas 5 dni będzie gromadzić wszystkich najważniejszych aktorów wtórnego rynku motoryzacyjnego.
Mario FIEMS: W tym roku przestrzeń tendencji zostanie poświęcona najnowszym i najważniejszym innowacjom wyłonionym w Międzynarodowym Konkursie Grands Prix na Innowację w Dziedzinie Motoryzacji EQUIP AUTO.
Konkurs Grands Prix nagradza najlepsze innowacje w 4 kategoriach:
- OEM/samochody ekologiczne (sektor GreenTech).
- Części zamienne.
- Wyposażenie warsztatów samochodowych.
- Usługi dla specjalistów z branży i klientów indywidualnych/stacja obsługi.
Nagrody są przyznawane pierwszego dnia targów przez międzynarodowe jury, w którego skład wchodzi ponad 80 dziennikarzy. Odwiedzający mogą zapoznać się ze wszystkimi nagrodzonymi i preselekcjonowanymi produktami dzięki oznaczeniom umieszczonym na stoiskach wystawców biorących udział w konkursie. Oprócz nagród Grands Prix, podczas targów przyznawana jest także nagroda specjalna, wręczana przez francuskich dziennikarzy należących do AFPA i AJTE, którzy wybierają najlepsze innowacje spośród produktów niebiorących udziału w konkursie głównym.
- W jaki sposób odwiedzający mogą przedpremierowo zapoznać się ze wszystkimi nowościami i innowacjami?
Mario FIEMS: Wszystkie nowe produkty zgłoszone przez wystawców będą prezentowane w specjalnej rubryce tematycznej na naszej stronie internetowej www.equipauto.com
Pierwsze nowości zostaną opublikowane na naszej stronie na początku lipca. Rubryka będzie na bieżąco aktualizowana, dzięki deklaracjom wystawców.
Dziennik targów będzie prezentował w każdym numerze rubrykę poświęconą innowacjom i nowościom prezentowanym podczas salonu. Seria komunikatów pojawi się już we wrześniu, a podczas trwania targów, codziennie będzie ukazywała się gazetka targowa rozdawana wszystkim odwiedzającym. Wydarzenia organizowane przez wystawców (warsztaty, prezentacje…) będą dostępne dla gości, aby ułatwić i uatrakcyjnić im wizytę na targach.
- Jakie jest oddziaływanie międzynarodowe tej imprezy?
Mario FIEMS: W 2009 r. 30% odwiedzających stanowili goście spoza Francji, w większości handlowcy, dystrybutorzy i importerzy europejskich części i wyposażenia motoryzacyjnego. EQUIP AUTO są międzynarodowymi targami wyposażenia i rozwiązań dla wszelkich typów pojazdów. Salon proponuje wyczerpującą ofertę, podczas tegorocznej edycji ponad 80% wystawców przyjedzie spoza Francji i będzie reprezentować blisko 50 krajów. Na dzisiaj mamy 31 pawilonów reprezentujących 22 kraje: Argentynę, Brazylię, Chiny, Hiszpanię, Kolumbię, Koreę Południową, Wielką Brytanię, Węgry, Indie, Iran, Włochy, Maroko, Holandię, Polskę, Czechy, Serbię, Tajwan, Tunezję, Turcję i USA. Będziemy gościć ponad 350 dziennikarzy, z czego 45% przyjedzie spoza Francji. Przytoczone dane potwierdzają, że EQUIP AUTO odgrywają dużą rolę wśród międzynarodowych imprez targowych.
- W jaki sposób organizatorzy zwiększają międzynarodowy charakter targów EQUIP AUTO?
Mario FIEMS: Aby wzmocnić naszą obecność i reprezentatywność, opieramy się na współpracy z naszymi agentami regionalnymi i z przedstawicielami PROMOSALONS, sieci specjalizującej się w promocji francuskich imprez targowych wśród wystawców i odwiedzających na całym świecie. Targi są wspierane przez program ARD (Regionalnej Agencji Rozwoju Île de France), który każdego roku promuje przemysłowe targi z regionu Île de France w wielu krajach, m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Wielkiej Brytanii. W ramach tego programu, organizowane są indywidualne spotkania z prasą, a także z przedstawicielami dużych międzynarodowych firm dystrybucyjnych i instytucji z sektora wtórnego rynku motoryzacyjnego.
- Czy międzynarodowa dystrybucja jest priorytetem dla organizatorów targów Equip Auto?
Mario FIEMS: Ze względu na międzynarodową dystrybucję uruchomiliśmy szereg akcji, mających na celu zachęcenie do przyjazdu na targi najważniejszych dystrybutorów i importerów z Europy, Afryki, Bliskiego i Środkowego Wschodu. Wydarzenia te koordynują nasi francuscy reprezentanci, którzy towarzyszą swoim europejskim odpowiednikom. Ponadto, podczas promocji targów spotykamy się z przedstawicielami dużych europejskich firm z sektora dystrybucji w krajach ich urzędowania. W 2009 r. organizowaliśmy śniadania dla dystrybutorów, w tym roku planujemy kontynuować tę inicjatywę wymiany doświadczeń.
- Czy oferujecie specjalne usługi ułatwiające wizytę na targach delegacjom międzynarodowym?
Mario FIEMS: Od przyjazdu do Paryża, nasi międzynarodowi odwiedzający i wystawcy są kierowani z lotniska Charles de Gaulle’a i z dworca Gare du Nord na targi EQUIP AUTO przez pracowników biura informacji turystycznej obsługiwanej przez VIPARIS. Na targach, każda zapowiedziana delegacja może liczyć na oficjalne przyjęcie przez organizatorów. Jeżeli istnieje taka potrzeba, delegacji z zagranicy może towarzyszyć wyznaczony przez organizatorów ekspert znający języki obce, który oprowadzi gości po targach, pokaże im różne sektory i animacje.
- Czy Paryż stanowi atut targów dla gości spoza Francji?
Mario FIEMS: Paryż pozostaje atrakcyjną stolicą łączącą przyjemne z pożytecznym, czyli świat biznesu i turystyki. Aby zwiększyć jeszcze tę atrakcyjność, stworzyliśmy w tym roku logo „Made in Paris”, które umieszczamy we wszystkich materiałach reklamowych ukazujących się w mediach na świecie.
- Czy może nam Pan powiedzieć w kilku zdaniach jakie relacje łączą targi EQUIP AUTO z polskim rynkiem?
Mario FIEMS: Targi EQUIP AUTO i Polskę łączy długa historia oraz niezwykle owocna współpraca trwająca od początku powstania salonu. Targi EQUIP AUTO 2009 odwiedziło bardzo wielu profesjonalistów z Polski. Liczba polskich odwiedzających była bardzo znacząca, zajęli oni 8 miejsce pod względem liczby gości wśród reprezentacji międzynarodowych. W targach EQUIP AUTO w 2009 roku uczestniczyło 16 polskich wystawców. Polskie firmy były obecne na targach EQUIP AUTO na stoiskach indywidualnych, a także w pawilonie narodowym organizowanym we współpracy z firmą Karasiński Expo. Przykładamy dużą wagę do promocji polskich firm uczestniczących w targach EQUIP AUTO 2011. Teraz w gronie wystawców zarejestrowało się 15 polskich firm: Autopart, Auto-Starter, BAT Tadeusz Kyziol, Roman Sold Sp. J., FILTROMEX, FISCHER AUTOMOTIVE ONE Sp. z o.o., Fristom, Górecki, HAK-POL, HiD s.c. R. Hucaluk, L. Klosowski, Janmor, Lontex, Steelpress, WAS Sp. J., WP COMPANY, ZAP Sznajder Batterien SA. Liczymy jeszcze na obecność 6 innych firm z Polski, które są w trakcie podejmowania ostatecznej decyzji. Nasza dotychczasowa współpraca jest owocem dobrych relacji z polskimi organizacjami branżowymi, prasą i przedsiębiorcami, z którymi jesteśmy w ciągłym kontakcie.
Konkluzje Mario FIEMS
Jak można zauważyć, opierając się na nowym formacie, nowych przestrzeniach, licznych animacjach i partnerstwach, targi EQUIP AUTO 2011 zapowiadają się jako wyjątkowa edycja, która podczas 5 dni będzie gromadzić wszystkich najważniejszych aktorów wtórnego rynku motoryzacyjnego.
Komentarze (0)