Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Targi w Lipsku

Na targach AMITEC wystawiło się 5 polskich firm

W kwietniu odbyły się w Lipsku Branżowe Targi Elementów Pojazdów, Wyposażenia Warsztatów i Stacji Paliw – AMITEC 2004. Targom tym, jak co roku, towarzyszyły Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI.

Dlaczego Lipsk?

Wraz z przystąpieniem nowych krajów do Unii Europejskiej sytuacja stwarza dla wszystkich nowe możliwości. Na rynku powstaną nowe szanse, znikną uciążliwe bariery celne. Lipsk jest przygotowany na te możliwości. Miasto się rozwija i brnie do przodu. Wolfgang Marzin, przewodniczący kierownictwa spółki Leipziger Messe GmbH, twierdzi, że żadne z miejsc targowych nie jest lepiej przygotowane do przyjęcia nowych sytuacji jako szans i bardziej sprawdzone aniżeli Lipsk.
Architektura lipskich terenów targowych napawa optymizmem. Pod koniec starego tysiąclecia wybudowano tam nowe tereny targowe. Krótkie odległości pokonywania, wysoka funkcjonalność i bardzo dobra logistyka stawiają Targi Lipskie na czele. Wartości dodatkowe dla transakcji targowych – stal, szkło oraz zieleń – kształtują obraz. Wkoło imponującej szklanej hali grupuje się pięć hal wystawowych oraz Congress Center Leizpig (CCL), które każdego roku rezerwowane jest na ponad 400 towarzyszącym targom imprez oraz 85 kongresów.
Targi Lipskie już zyskały swoich zwolenników. Rocznie przybywa na nie ponad 1,8 miliona ludzi z 60 krajów. Z ponad 35 targami specjalistycznymi oraz targami publiczności są one jednym z miejsc targów o największym przyroście w Niemczech i najsilniejszym serwisie. Niemieckie czasopismo ekonomiczne “impulse” wybrało w roku 2003 Targi Lipskie drugi raz jako targi o najlepszym serwisie w całych Niemczech. Porównywane były usługi serwisowe dla wystawców i odwiedzających w 20 najważniejszych ośrodkach targowych. Lipski stopień serwisu został oceniony na 100%. Dzięki temu spełnia się jedna z głównych strategii Targów Lipskich – rozbudowanie jakości serwisu jako wartości dodatkowej i decydującego przywileju w konkurencji pod hasłem: Wszystko z jednej ręki. W tym celu Targi Lipskie powiązały swój know-how w sieci. Dzięki firmom – córkom, takim jak FAIRNET oraz przedsiębiorstwom-partnerom klient może składać zamówienia na “All-Inclusive-Packages” – począwszy od koncepcji, poprzez budowę stoiska, gastronomię, serwis tłumaczy, serwis podróży po zapoczątkowanie kontaktów w International Business Lounge na terenie Targów Lipskich.
W ocenie wystawców oraz odwiedzających, według TNS Emnid-Meinungs-forschung (badania opinii publicznej), Lipsk został oceniony jako trzecie pod względem ważności miasto targów w Niemczech.

AMITEC szansą dla polskich firm

Targi AMITEC z roku na rok zyskują coraz bardziej na popularności. Regularnie wzrasta liczba wystawców, co dobrze świadczy o branży motoryzacyjnej. W porównaniu do roku poprzedniego, o 10% zwiększyła się również powierzchnia wystawiennicza. Targom tym towarzyszą Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI, dzięki czemu w jednym miejscu i czasie możemy nie tylko zapoznać się z technicznymi nowinkami, ale również obejrzeć światowe premiery modeli samochodów.
Podczas tegorocznych targów AMITEC najliczniej prezentowane branże to wyposażenie warsztatów i stacji obsługi, części i elementy dla pojazdów, a także środki do pielęgnacji i konserwacji samochodów. Na targach swoje oferty prezentowały wiodące firmy, takie jak: AFA, Berner, Förch, Haweka (MAHA), Bosch, Johnson Controls, John Bean, Snapp on, ATEX, Carat-Gruppe, ZF Trading, Berga, Facom, GKN, Monroe Auto, MANN-HUMMEL, Valeo SWF, Delphi, Waeco oraz wiele innych.
Targi Lipskie stwarzają dogodne możliwości również dla polskich firm. W tym roku po raz pierwszy w targach uczestniczyło 5 polskich firm, w tym 4 zaprezentowały się w ramach polskiego stoiska zbiorowego. Na wspólnym stoisku swoje oferty przedstawiły firmy: CAR-LIFT SERVICE Sp. z o.o., DEF Zakład Kołownia z Lublina, Piętka 1 s.c oraz Steelpress Sp. z o.o. Na samodzielnym stoisku prezentowała się firma PROKOM Sp. z o.o.
CAR-LIFT SERVICE Sp. z o.o. specjalizuje się w produkcji podnośników samochodowych. Janusz Podsadny, Wiceprezes firmy, jest wyraźnie zadowolony z uczestnictwa w targach. – Przebieg targów, jak również ilość spotkań i liczba gości odwiedzających polskie stoisko wskazują, że ta forma wystawiennicza jest dla nas bardzo skuteczna – powiedział Janusz Podsadny.
Trzeba przyznać, że koncepcja zbiorowego stoiska okazała się trafnym pomysłem. Jest to także oferta korzystniejsza finansowo, aniżeli wystawienie się na samodzielnym stoisku. Zwłaszcza, że do dyspozycji polskich firm zgromadzonych na polskim stoisku był tłumacz, dzięki któremu szybciej i sprawniej przebiegały rozmowy handlowe.
Na wspólnym stoisku prezentowała się również firma Steelpress Sp. z o.o., która działa w podbranży producentów metalowych akcesoriów do lekkich przyczep bagażowych. Głównymi produktami tej firmy są zaczepy kulowe oraz zaczepy burtowe. Udział tej firmy w produkcji akcesoriów do przyczep wynosi na naszym krajowym rynku aż 70%. Takie wyniki zachęcają, aby swoją ofertę pokazać poza granicami kraju. Syliwia Cierniak, Export Manager Steelpress Sp. z o.o., jest zdania, że rynek niemiecki jest rynkiem trudnym, ale bardzo interesującym. Głównym celem firmy podczas targów była promocja marki Steelpress. – Podczas targów w Lipsku naszym celem było szersze wypromowanie marki Steelpress, zapoznanie klientów z pełną ofertą wyrobów, a także przedstawienie prototypów nowych, jeszcze nieprodukowanych akcesoriów – twierdzi Syliwa Cierniak. Przedstawiciele firmy Steelpress Sp. z o.o. mają nadzieję, że nawiązane podczas targów kontakty to szansa na dalszą ekspansję na rynek niemiecki.
Kolejną firmą obecną na zbiorowym stoisku był DEF Sp. z o.o. Zakład Kołownia z Lublina. Jest to jedyny w Polsce producent kół stalowych do samochodów osobowych i dostawczych. DEF Sp. z o.o. sprzedaje już swoje produkty poza granicami kraju, m.in. w Holandii, Rosji, Czechach, Słowacji, Bułgarii, Serbii, Czarnogórze, na Litwie, Białorusi i Ukrainie. Udział tej firmy na zbiorowym stoisku był spowodowany chęcią zaistnienia na rynku niemieckim. Waldemar Bryzek, przedstawiciel handlowy DEF Sp. z o.o., zdaje sobie sprawę z wymagań, jakie stawia rynek niemiecki. Uważa jednak, że jakość wyrobów DEF Sp. z o.o. jest w stanie sprostać oczekiwaniom tego rynku.

Polskie stoisko zbiorowe.

Stoisko firmy MANN-HUMMEL.
Na polskim stoisku prezentowała swoją ofertę także firma PIĘTKA 1 S.C., która od 10 lat zajmuje się regeneracją głowic do silników spalinowych. Przemysław Pukiński, pracownik firmy PIĘTKA 1 S.C., komentując Targi w Lipsku, porównał niemieckich warsztatowców z polskimi. Stwierdził, że niemieccy warsztatowcy są bardziej pasywni. – Wydaje się, że niemieccy warsztatowcy są bardziej pasywni. Widać, że rynek jest mniej swobodny niż w Polsce. Jest też różnica w podejściu do usługi czy towaru. Niemcy są dużo mniej ciekawi niż Polacy. Nie interesują się szczegółami technicznymi, tylko ceną, terminem dostawy i warunkami gwarancji – powiedział Przemysław Pukiński.
Na samodzielnym stoisku swoją ofertę prezentowała firma PROKOM Sp. z o.o. Jest to firma, która od ponad 25 lat funkcjonuje w branży części dla motoryzacji i rolnictwa. Firma dostarcza swoje wyroby zarówno na pierwsze wyposażenie, jak również na rynek wtórny części zamiennych. Podczas targów firma PROKOM Sp. z o.o. gościła na swoim stoisku przedstawicieli firm z całej Europy, a nawet z Chin. Jest to dowód na to, że oferta tej firmy spotkała się zainteresowaniem. – Oferta firmy PROKOM Sp. z o.o., jak też oferty innych wystawców z Polski spotkały się z dużym zainteresowaniem. Świadczyć to może o tym, iż nasi zachodni sąsiedzi coraz częściej postrzegają polskich producentów jako potencjalnych solidnych partnerów handlowych potrafiących zaoferować konkurencyjne ceny przy zachowaniu dobrej jakości wyrobów – powiedział Marcin Girzejowski, pracownik firmy PROKOM Sp. z o.o.
Marcin Girzejowski dodał również, że połączenie targów AMITEC z wystawą samochodów wpływa pozytywnie na frekwencję. Jednocześnie wyraża obawę, że z tego powodu część odwiedzających targi jest nastawiona tylko na oglądanie.

Co w przyszłym roku?

Pozytywne opinie wyrażone przez polskich wystawców to dowód na to, że warto promować swoją ofertę poza granicami Polski. Szczególnie trzeba robić to teraz, kiedy Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Przed nami kolejne zagraniczne targi. Na wrześniowej Automechanice, która odbędzie się we Frankfurcie (Niemcy) ma być około 70 polskich firm. Z pewnością w przyszłym roku również i na Targach Lipskich wzrośnie liczba polskich wystawców. Automechanika odbywa się w cyklu dwuletnim, więc w roku 2005 Targi Lipskie będą jedną z najważniejszych imprez zagranicznych, na których polskie firmy będą miały możliwość promocji swoich wyrobów. Redakcja “Nowoczesnego Warsztatu” będzie wspierać działania Polskiego Przedstawicielstwa Targów Lipskich i regularnie na łamach gazety będą publikowane niezbędne informacje, które ułatwią polskim firmom udział w tych targach.

LUK Aftermarket Service ze swoją bogatą ofertą.

Launch prezentował wyposażenie dla warsztatów samochodowych i stacji diagnostycznych.

Marka Delphi jest widoczna na każdych targach.
(MG)
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony