Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Targowe trio w Lipsku (2)
– AMITEC 2011. Dyskusje nt. kondycji niezależnego rynku napraw, pokazy żywych warsztatów, wreszcie promocja narzędzi do napraw blacharskich, regulacji i diagnostyki układów wtryskowych nowoczesnych silników i wszelkiej elektroniki – podczas AMITEC nie zabrakło okazji do spotkań mniejszej rangi, ale za to bardzo praktycznych, bo natury dydaktycznej.

W poprzednim wydaniu szerzej omówiliśmy duet targowy AMICOM i AMISTYLE. Czas na bliższą relację ze stoisk AMITEC, czyli imprezy dedykowanej fachowcom z branży warsztatowej. Targom AMITEC towarzyszył bogaty program ramowy. Wspomnieliśmy już, że podczas kongresu tematem wiodącym wystąpień specjalistów współpracujących m.in. ze wschodnioniemieckimi związkami branżowymi było zagadnienie: Warsztat samochodowy i procesy jakie w nim zachodzą. Do jakich wniosków doszli koledzy zza Odry? Na Amitec 2011 podjęta została próba odpowiedzenia na pytanie, czy GVO przynosi pożądane efekty. 6-osobowa grupa ekspertów (m.in. Philipp Hess, dyrektor Automotive Hans Hess; Detlev Moszicke, znany właściciel serwisu samochodowego, dr. Ulrich Walz, Head of Marketing ZF Services DAT), prowadziła dyskusję z publicznością na temat rozporządzenia GVO, którego celem jest wzmocnienie sektora usług niezależnego rynku napraw. Materiały do dyskusji dostarczyli badacze rynku z berlińskiej firmy LDB, którzy dokonali dogłębnych analiz ekonomicznych nowego GVO przez okres pierwszych 9 miesięcy obowiązywania. Wywiady przeprowadzono w 890 warsztatach i autoryzowanych salonach sprzedaży samochodów. Krytycznym punktem okazał się dostęp do informacji technicznych. Pomimo wyraźnych przepisów, nadal nie ma pełnej dostępności do specyfikacji technicznej producenta. Detlev Moszicke zwrócił uwagę również na fakt, że autoryzowane warsztaty w 98 procentach naprawiają również samochody innych marek, ale w dyscyplinie napraw nowych samochodów przegrywają niezależne warsztaty, gdyż GVO nie reguluje ustawy gwarancyjnej, co niewątpliwie powoduje wzrost niepewności właścicieli samochodów. Gwarancja i rękojmia jest nadal kwestią problematyczną, a producenci ciągle narzucają naprawę nowych samochodów w autoryzowanych salonach lub też odmawiają gwarancji auta po wizycie w niezależnym warsztacie. Ulrich Walz postawił więc pytanie: czy nadal aktualny (prawdziwy) jest podział na autoryzowane salony i niezależne warsztaty, skoro oba zakłady zajmują się naprawą samochodów różnych marek? Dodał jednak od razu, że jego firma (produkująca części zamienne – przyp. red.) zwraca jednak uwagę na to, czy części zamienne dostarczone będą do producenta samochodu czy na rynek aftermarketowy. Z kolei Phillip Hess zauważył, że warsztaty będą musiały dostosować się na różny przepływ klientów, którzy obecnie są dużo bardziej otwarci na niezależne warsztaty. Mogą jednak równie szybko wrócić do autoryzowanych salonów, jeżeli ta oferta będzie atrakcyjniejsza. - W każdym razie warsztaty będą musiały się przebić na rynku lokalnym – podsumował Hess. To oczywiście tylko najważniejsze wnioski konferujących ekspertów. Na co już dziś stawia niezależny rynek? Na alternatywne źródła zasilania. Montaż i serwis instalacji gazowych ma być argumentem dla klienta, szukającego nie tylko oszczędności.


Amitec promuje LPG
Promowanie LPG podczas Amitec jest nie tylko reakcją na rosnące ceny benzyny i oleju napędowego – to pojawianie się coraz to liczniejszych stref ochrony środowiska w niemieckich miastach stawia przed branżą motoryzacyjną wyzwania i szanse na nowe zlecenia. Wystawcy, wśród nich wiodące firmy w segmencie LPG, pokazali na targach swoje innowacyjne rozwiązania. I tak na przykład GAS GmbH - GAS GunnarAdamServices (oficjalny importer produktów takich jak systemy gazowe Prins i systemy tankujące Witte van Moort) przedstawił m.in. system wtrysku Direct Liqui Max i światową nowość firmy Prins-technikę VSI-2 (udoskonalona wersja sprawdzonej techniki VSI). Na stoisku nie zbrakło też systemów CNG. Atrakcją AMITEC był samochód Volvo z napędem na gaz ziemny firmy GAS, którego emisja CO2 wynosi zaledwie 38 g/km. Stoisko TWINTEC zdobił układ TWINfuel „Made in Germany”. Jest to system instalacji LPG, który został opracowany we współpracy z największym na świecie wynalazcą dla usług inżynieryjnych (w dziedzinie silników spalinowych i technologii pojazdów): FEV Engine Technology, z siedzibą w Aachen. TWINfuel posiada fazowy system wtrysku, który umożliwia skuteczniejszą kontrolę układu LPG, a sama instalacja jest łatwa i szybka, bo bazuje na wysokim poziomie prefabrykacji. Cały system może być zainstalowany w przeciągu 6 do 15 godzin. Firma Fisahn (generalny dystrybutor instalacji LPG ICOM JTG) pokazała na Amitec system ICOM JTG Common Rail. Ten nie wymaga zmiany pierwotnej elektroniki pojazdu, ponieważ system wykorzystuje standardowe komponenty w 100 procentach. W nowym systemie High-Pressure silnik z systemem wtrysku jak FSI, TFSI czy GDI jest w stanie zainicjować jazdę wyłącznie na LPG. Tylko wtedy, gdy LPG się kończy przełącznik decyduje o zasilaniu benzyną.
 
Polski akcent podczas AMITEC i dominacja firm niemieckich
Po raz pierwszy na targach AMITEC pojawiła się firma Autopart S.A., która specjalizuje się w produkcji i dystrybucji wysokiej jakości akumulatorów kwasowo-ołowiowych, przeznaczonych do wszystkich typów pojazdów samochodowych, autobusów, ciągników i maszyn rolniczych.
- Dla nas argumentem do pokazania się podczas AMITEC był fakt, że dopiero co otwieramy najnowszą naszą filię w Niemczech, a nasza oferta w dziedzinie turbosprężarek, regeneracji takich, także wtryskiwaczy czy pomp cieszy się zainteresowaniem klientów z Polski, Słowacji, Czech, Węgier i starych krajów UE – informuje nas Martin Trencasky z Turbo-Tec, która podczas targów promowała najnowsze standardy gwarancji i dostaw w trybie 24 h. Ciekawostką targów były stoiska firm dedykowanych serwisowi maszyn rolniczych i budowlanych. Tu warto wspomnieć o produktach firmy HORN TECALEMIT: innowacyjnej pompie hydraulicznej HORNET W 85 H i systemowi do napełnień płynów, który powstał z myślą o serwisach maszyn tego typu (najnowszy system: TMS III). Z oczywistych względów mocno reprezentowane były firmy niemieckie i znani dostawcy narzędzi warsztatowych. Skoro niemiecki rynek, to na pewno pojazdy z logo BMW, Mercedesa i Porsche itp. Diagnostykę modeli, z myślą o niezależnym rynku naprawczym, proponuje firma Autologic. Przykładowo, CIP-Software to oprogramowanie dedykowane modelom BMW od 1986 do 2011 r. Firma Berner prezentowała gamę chemii warsztatowej. Nie zabrakło sztandarowego produktu; najnowszej serii klejów montażowych klasy PREMIUMline SAFE, m.in. mocniejszych o 10 proc. od dotychczas oferowanych. Promowano też nowe chromowo-wanadowej konstrukcji korpusy narzędzi warsztatowych, zwłaszcza grzechotki kluczy z serii TX. Ich korpusy, bardziej ergonomiczne, są teraz o 25% odporniejsze na siły gnące od dotychczas produkowanych. Podczas AMITEC sporo miejsca poświęcono reparacji karoserii. Przykładowo, Cebotech przedstawił mobilną stację marki MWM do usuwania wgnieceń na karoseriach aluminiowych i stalowych. Stacja składa się z wózka i wielorakich akcesoriów do konkretnych zastosowań związanych z usuwaniem wgnieceń. Wersja „Basis”, dedykowana do pracy z karoseriami stalowymi, posiada zgrzewarkę „Spot 3889”, dzięki której można dospawać typowe „oczka” czy nakładki do wyciągania wgnieceń. Opcja „klejenie” umożliwia usuwanie wgnieceń bez konieczności ich końcowego lakierowania. W wersji „Topline”, przeznaczonej do pracy na karoseriach aluminiowych i stalowych, znajduje się zgrzewarka „CD Spot 800”, która umożliwia przyspawanie nawet aluminiowych uchwytów (opcja „klejenie” jest również dostępna w tej wersji).

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony