Warto wiedzieć

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

TecCom Wspólny cel – zadowalająca obsługa klienta

TecCom jest uniwersalną, otwartą platformą elektroniczną typu Business-to-Bussiness (B2B), automatyzującą
procesy zamawiania samochodowych części zamiennych pomiędzy producentami, dostawcami oraz odbiorcami.

Dzięki komunikacji on-line istnieje możliwość automatycznego sprawdzania dostępności towaru, zamawiania, potwierdzania zamówień, określania terminów dostaw, dostarczania elektronicznych listów przewozowych oraz faktur (więcej o platformie TecCom – Nowoczesny Warsztat nr 5(81), maj 2005 oraz na stronach internetowych www.teccom.pl).

Elektroniczną platformę TecCom wykorzystuje dział części samochodowych firmy Bosch Sp. z o.o. Rosnąca lawinowo liczba partnerów handlowych firmy spowodowała konieczność poszukiwania bardziej nowoczesnej, szybszej i sprawniejszej techniki obsługi sprzedaży, prowadzącej do zadowolenia klientów. Platforma została wdrożona dwa lata temu, stopniowo program został zainstalowany u blisko 85% wszystkich klientów działu części samochodowych Bosch Polska. Elektroniczny program zamawiania TecCom zrewolucjonizował procesy sprzedaży i obsługi klienta. Pozwala na rezygnację z nieskomplikowanego, ale bardzo pracochłonnego, ręcznego systemu wprowadzania zamówień, przesyłania ich za pośrednictwem faxu, poczty e-mailowej itp.

Najważniejsze zalety rozwiązania TecCom wykorzystywane w firmie Bosch to:
- możliwość całodobowego wprowadzania zamówień dowolnego typu i trybu (standardowych, ekspresowych, z rezerwacjami lub bez rezerwacji), co przynosi w efekcie skrócenie terminów dostawy poprzez szybszą generację dokumentów spedycyjnych;
- ograniczenie kontaktów telefonicznych z pracownikami działu handlowego poprzez zastosowanie w programie odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące produktu (np. dostępność produktów, cena zakupu, cena detaliczna, rodzaj opakowania, koszty wymiany programu Bosch Exchange, koszty frachtu, dane o zamienniku, itd.); pozwala to na powierzenie pracownikom działu obsługi klienta nowych obowiązków;
- samodzielne sterowanie rezerwacjami towarowymi.

Program pozwala ponadto na kierowanie przesyłek na dowolne adresy dostawy (dotyczy to zwłaszcza filii dużych hurtowni), co ma bezpośredni wpływ na wzrost obrotów firmy.
Dobre funkcjonowanie platformy opiera się na dobrej, obustronnej współpracy pracowników i klientów firmy. Podstawą sukcesu jest zadowolony, dobrze wyszkolony klient, który dzięki dostępowi do bezpłatnych szkoleń oraz pomocy udzielanej przez kompetentnych pracowników biura obsługi klienta i przedstawicieli terenowych Bosch Polska, może korzystać ze wszystkich zastosowań programu TecCom. Warto nadmienić, że dla klientów program jest bezpłatny. Z drugiej strony, na dobre funkcjonowanie systemu, wpływa nieobciążony żmudnymi czynnościami pracownik działu obsługi klienta, który dzięki łatwemu dostępowi do informacji dotyczących przesyłek, może w każdej chwili precyzyjnie odpowiedzieć na pytania klientów. Klienci mają również możliwość korzystania z pomocy pracowników Help-Desk TecCom. Taka współpraca przynosi same korzyści.
Zespoły fachowców firm TecCom i Bosch realizują już kolejne zadania, które mają wpłynąć na dalszy rozwój procesów sprzedażowych i obsługi klienta. Trwają prace, dostosowujące możliwości platformy do realizacji pilnych przesyłek bezpośrednio z magazynu w Niemczech, do blisko 300 serwisów na terenie całej Polski. Rozwijana jest również opcja przekazywania wszystkich informacji dotyczących kolejnych etapów realizacji zleceń, jak potwierdzenie wysyłki czy wystawienie faktury (dotychczas przekazywana jest informacja potwierdzająca otrzymanie zlecenia).
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony