Części i regeneracja

12 miesięcy temu  23.05.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Technologia Hybrid Core

Wahacze Moog wykonane są w technologii, która zapewnia im wyższą trwałość. Producent skupił się na udoskonaleniu sworzni i ich panewek, ponieważ realnie wydłuża to okres bezproblemowej eksploatacji.

Wymiana wahaczy z powodu zużycia sworzni jest wyjątkowym marnotrawstwem. Tam, gdzie sworznie są zintegrowane, w zasadzie nie ma innego sposobu na naprawę – na złom trafiają całe tony takich elementów. Jedynym sposobem rozwiązania problemu jest poprawa jakości i wytrzymałości sworzni. I właśnie taki cel postawili sobie konstruktorzy Moog. Postanowili go osiągnąć, redukując tarcie wewnątrz przegubów kulowych i zwiększając wytrzymałość współpracujących elementów (panewek i samych trzpieni).
Hybrid Core Technology (technologia hybrydowego rdzenia) polega na zastosowaniu specjalnego materiału do produkcji panewek sworzni wahaczy. Jest on wytrzymalszy i stwarza mniejsze opory tarcia. Badania wykazały zmniejszenie momentu obrotowego koniecznego do ruchu sworznia średnio o 40% i mniejszy wzrost ugięcia lub poluzowania w porównaniu z dotychczasową konstrukcją. Ponadto indukcyjna obróbka cieplna sworznia spowodowała, że wytrzymałość zmęczeniowa, a tym samym żywotność sworznia osiągnęły wielokrotnie wyższy poziom. Oznacza to, że elementy zawieszeń Moog ze sworzniami wykonanymi zgodnie z Hybrid Core Technology są znacznie trwalsze od starszych, zwyczajnych odpowiedników.

Sekrety panewki
„Sekretnym” materiałem, z którego wykonano nowatorskie panewki sworzni, jest włókno węglowe połączone z PTFE. Hybrydowa konstrukcja ma zwiększoną odporność na odkształcenia, co powoduje wydłużenie żywotności gniazda.

Indukcyjna obróbka cieplna
Badania wykazały również, że zastosowanie obróbki cieplnej w określonych obszarach sworznia zwiększa jego trwałość zmęczeniową, co sprawia, że cały element jest wielokrotnie mocniejszy i trwalszy.

Innowacje w zasięgu ręki
Opisywany system, który obejmuje panewkę z włókna węglowego i hartowany indukcyjnie trzpień kulowy, znalazł zastosowanie w przegubach kulowych, wahaczach poprzecznych i trójkątnych, drążkach i końcówkach drążków kierowniczych.
– Rynek części zamiennych do zawieszeń jest niestety przepełniony produktami niskiej jakości, które kuszą atrakcyjną ceną, ale nie wytrzymują nawet kilku miesięcy – zwraca uwagę Jerzy Dziamski, ekspert Garage Gurus. – Klientom bardzo trudno zweryfikować ich jakość na etapie zakupu, ponieważ bez rozbierania nie da się ocenić takich elementów, jak np. sworznie. Jedynym rozsądnym z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia posunięciem wydaje się ograniczenie zakupów do renomowanych marek. Moog, oferując linię zawieszeń wykonanych w technologii Hybrid Core, jasno deklaruje, że pod względem wytrzymałości są to produkty z górnej półki, którym warto zaufać.

Więcej na: moogparts.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony