Bieżnikowanie opon coraz bardziej zyskuje na znaczeniu jako metoda redukcji kosztów. Jednocześnie użytkownicy opon przykładają bardzo dużą wagę do wysokich parametrów produktów. MultiTread to nowa generacja opon bieżnikowanych przeznaczona przede wszystkim na osi napędowe. Oferowana gama bieżników, dostosowanych do poszczególnych typów pojazdów, w najwyższym stopniu spełnia wymagania firm transportowych co do osiągów opon i kosztów użytkowania w przeliczeniu na kilometr.
Nowa linia produktów gwarantuje takie same korzyści jak nowe opony Dunlop: duże przebiegi, optymalna trakcja, sterowność podczas hamowania na mokrej nawierzchni, wysoka precyzja i komfort jazdy, a przede wszystkim niskie koszty w przeliczeniu na kilometr. Technologia MultiTread wydłuża żywotność i przebieg karkasów, pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji i pozytywnie wpływa na ochronę środowiska.
Gama opon wykonanych w technologii MultiTread będzie się początkowo składać z bieżnikowanych karkasów opon Dunlop najnowszej generacji. Charakteryzować się będzie takimi samymi osiągami jak nowe opony typu SP 444 na oś napędową do pojazdów ciężarowych i SP 372 na oś sterującą autobusów miejskich. Zostanie ona następnie uzupełniona o opony do naczep i transportu mieszanego.
Koszty zakupu opon stanowią około 4% całkowitych kosztów eksploatacji pojazdu. Stan opon wpływa także na poziom zużycia paliwa, co stanowi kolejne 25% ogólnych kosztów. Zarządzający flotą pojazdów dążą obecnie do obniżenia zużycia paliwa oraz kosztów w przeliczeniu na kilometr. Jednocześnie zależy im na spokoju, który gwarantuje wsparcie serwisowe.
- Firmy transportowe obecnie wybierają producenta opon, który zaoferuje im nie tylko najlepsze produkty i wsparcie serwisowe, ale także nowoczesną oraz kompletną usługę bieżnikowania – powiedział Hubert Moquet, dyrektor działu opon bieżnikowanych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). - Ta usługa znacząco wpływa na kontrolę kosztów. Wprowadzając na rynek linię MultiTread, Dunlop będzie w stanie wyjść naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorstw transportowych, oczekujących kompleksowej oferty produktów i usług.
Do produkcji opon bieżnikowanych MT SP 444 Dunlop wykorzystuje jedynie karkasy SP 344 i SP 444 najnowszej generacji. Przechodzą one kontrolę jakości, która pozwala upewnić się, czy mogą zostać bezpiecznie bieżnikowane. Po sprawdzeniu i wstępnym przygotowaniu nakładany jest nowy bieżnik i boki opony, wykonane z takiej samej mieszanki gum, z jakiej wykonano oryginalne opony. Następnie opona trafia do formy, która wytłacza w niej bieżnik o wzorze identycznym z oryginalnym. Utwardzone opony przechodzą surowy test jakości. Pozytywny wynik testu oznacza, że opona jest gotowa do użycia.
Przed końcem 2010 r. bieżnikowane opony będą dostępne w siedmiu rozmiarach: 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, 245/70R19.5, 265/70R19.5 i 285/70R19.5 oznaczonych jako MT SP 444 oraz w rozmiarze 275/70R22.5 oznaczonym jako MT SP 372. Opony w innych rozmiarach pojawią się w 2011 r.
MultiTread oznacza wydłużoną żywotność i przebieg opony, mniejsze zużycie bieżnika, zmniejszenie zużycia materiału i obniżenie zapotrzebowania na paliwo, co przekłada się nie tylko na redukcję kosztów, ale również pozytywnie wpływa na ochronę środowiska.
Komentarze (0)