Od 2014 roku kierowcy startujący w Mistrzostwach Świata Formuły 1 mają w swoich bolidach nowe jednostki napędowe, które ze względu na swoją konstrukcję pracują na jeszcze wyższych obrotach i w jeszcze wyższych temperaturach niż dotychczas...
Silniki Formuły 1 zmieniły swoją pojemność skokową z 2,4 do 1,6 litra. Jednostka V6 ma także turbodoładowanie i system odzyskiwania energii (ERS). W wyniku tych zmian elementy silnika pracują na wyższych obrotach w dużo trudniejszych warunkach, zarówno jeśli chodzi o temperatury, jak i swoje umiejscowienie. O opracowanie technologii zapewniającej ochronę nowej jednostki zwrócił się do firmy Shell zespół Scuderia Ferrari.
- Zmiany wprowadzone w konstrukcji silników wykorzystywanych w sezonie 2014 powodują, że wymagania stawiane przed olejem silnikowym są jeszcze większe – komentuje Guy Lovett, Shell Formula One Technology Manager. - Niezawodność w ochronie i chłodzeniu jednostki napędowej wraz z silnikiem jest absolutnie konieczna. Dlatego też użycie oleju silnikowego, który wszechstronnie chroni jednostkę, a jednocześnie pozwala jej osiągać najwyższą moc i wydajność, ma nadrzędne znaczenie dla pracy bolidu Formuły 1.
Shell opracował na zamówienie zespołu Scuderia Ferrari olej silnikowy Shell Helix Ultra, który zapewnia wydajność i ochronę tej jednej z najbardziej złożonych jednostek napędowych w historii wyścigów samochodowych. Dodajmy, że wiele formulacji użytych do ochrony silników bolidów zespołu Scuderia Ferrari można znaleźć w produktach Shell Helix Ultra oferowanych klientom samochodów poruszających się po drogach publicznych.
Komentarze (0)