Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Technologie Delphi

na wyposażeniu nowej Alfy MiTo

Polski rodowód komponentów podnoszących komfort.

Koncern Delphi miał swój udział w opracowaniu nowego modelu samochodu Fiat Alfa Romeo MiTo, dostarczając zaawansowane technologie do tego nowego, agresywnego sportowego samochodu. Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), moduł sterujący, zintegrowany przełącznik na kolumnie kierowniczej, kluczyk ze zdalnym sterowaniem RF, immobilizer i wiązki przewodów układu wtrysku do silnika 1.4 turbo zostały opracowane przez Delphi w kooperacji z zespołem inżynierów i projektantów z Fiat Auto.


Elektryczne Wspomaganie Kierownicy (EPS) w modelu MiTO jest pierwszym takim systemem w samochodach produkowanych przez Alfa Romeo. To również kontynuacja współpracy pomiędzy Fiatem i Delphi, obejmująca dostawy systemów poprawiających osiągi pojazdów, przyjaznych dla środowiska i zapewniających oszczędne spalanie. Korzyści jakie mają kierowcy z montowanego systemu EPS to poprawa wyczucia, kiedy koła samochodu znajdują się w pozycji “na wprost” i aktywny powrót kół do pozycji “na wprost” – wymagający minimalnego wysiłku ze strony kierowcy. Średnio system EPS Delphi zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 0,2 do 0,3 litra na 100 kilometrów – w porównaniu z hydraulicznymi systemami wspomagania kierownicy. Ponadto, zaawansowane technologie EPS Delphi umożliwiają redukcję emisji CO2 nawet do 8 gramów na kilometr.

Elektryczne Wspomaganie Kierownicy (EPS) w modelu MiTO jest pierwszym takim systemem w samochodach produkowanych przez Alfa Romeo. Układ kierowniczy do Alfy MiTo jest produkowany w zakładach Delphi w Tychach, wraz z systemami EPS do kilku innych modeli Fiata, między innymi do Pandy, Fiata 500 i Grande Punto czy Lancii Ypsilon.

Układ kierowniczy do Alfy MiTo jest produkowany w zakładach Delphi w Tychach, wraz z systemami EPS do kilku innych modeli Fiata, między innymi do Pandy, Fiata 500 i Grande Punto czy Lancii Ypsilon.
Moduł sterujący (BCM) integruje dodatkowe funkcje do podstawowego projektu BCM, co pozwala na skrócenie czasu niezbędnego do opracowania nowego modelu a jednocześnie podnosi funkcjonalność urządzenia. Spełnienie szczegółowych wymagań dla marki tak rozpoznawalnej jak Alfa Romeo świadczy o dużej elastyczności i gwarantuje najwyższy poziom działania, jakości i niezawodności.

Moduł sterujący (BCM) integruje dodatkowe funkcje do podstawowego projektu BCM, co pozwala na skrócenie czasu niezbędnego do opracowania nowego modelu a jednocześnie podnosi funkcjonalność urządzenia. Moduły BCM są produkowane w zakładzie Delphi w Szombathely na Węgrzech, ich oprogramowanie powstało i zostało przetestowane w Centrum Technicznym Delphi w Krakowie.

To wszystko jest dodatkiem do korzyści wynikających z zastosowania nowoczesnej architektury elektrycznej, opracowanej wspólnie przez Fiata i Delphi, obecnie określanej nazwą “Small2”. Przy swojej uproszczonej strukturze, możliwościach integracji i kompaktowości, BCM montowany w Alfie MiTo ma możliwość obsługiwania innowacyjnych funkcji, które zapewniają użytkownikom większą wygodę i bezpieczeństwo. Moduły BCM są produkowane w zakładzie Delphi w Szombathely na Węgrzech, ich oprogramowanie powstało i zostało przetestowane w Centrum Technicznym Delphi w Krakowie. Zintegrowany przełącznik na kolumnie kierowniczej (CIM) przesyła wszelkie komendy, poprzez kodowanie rezystorowe, do BCM – skąd przesyłane są sygnały do aktywacji świateł, kierunkowskazów, wszystkich funkcji wycieraczek i menu komputera pokładowego. Jest to również główny interfejs pomiędzy urządzeniami elektrycznymi zamontowanymi w kolumnie kierownicy (dwustopniowa poduszka powietrzna, klakson, wyłączniki kierownicy) a systemami elektrycznymi i elektronicznymi zamontowanym w pojeździe. Działanie CIM jest oparte na wysoce niezawodnej technologii wspieranej przez zwielokrotnione styki przesuwające się po drukowanej płytce PCB. Zarówno PCB, jak i styki są pokryte złotem, co zapewnia znakomity kontakt.

Zintegrowany przełącznik na kolumnie kierowniczej (CIM) przesyła wszelkie komendy, poprzez kodowanie rezystorowe, do BCM - skąd przesyłane są sygnały do aktywacji świateł, kierunkowskazów, wszystkich funkcji wycieraczek i menu komputera pokładowego.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony