Części i regeneracja

ponad rok temu  07.04.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Technologie Delphi w nowych samochodach

Poprawa bezpieczeństwa, ochrona środowiska oraz nawiązanie łączności ze światem – to najważniejsze zadania technologii firmy Delphi, które wykorzystane zostały w wielu nowych, prezentowanych na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie modelach pojazdów.

Na stanowisku Opla zaprezentowano nowy model samochodu Zafira Tourer Biturbo. Pojazd wyposażony został w opracowany przez Delphi inteligentny tempomat (ACC), wraz z systemem unikania kolizji i minimalizowania jej skutków. Układ ten monitoruje odległość od pojazdu jadącego z przodu i umożliwia automatyczne dostosowanie prędkości. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia, system automatycznie zacznie hamować tak, aby uniknąć kolizji lub znacznie zminimalizować jej skutki.

Produkowany przez Delphi system unikania kolizji i minimalizacji jej skutków (CMS) stosowany jest już w kilku modelach samochodów Volvo, a dostępny będzie również w nowym V60. CMS to pierwszy na świecie system czujników, który automatycznie aktywuje pełną siłę hamowania – tak, aby uniknąć kolizji z pieszymi i innymi pojazdami. Układ ten uruchamia wiele systemów bezpieczeństwa, m.in. inteligentny tempomat, system ostrzegania przed kolizją z pojazdem jadącym z przodu, system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu oraz automatyczny system sterowania położeniem reflektorów przednich i system rozpoznawania znaków drogowych.

Volvo V60 wyposażone jest również w system czujników tylnych i bocznych Delphi oraz radar, który spełnia trzy funkcje: wykrywa obecność pojazdów w polu martwym, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z kierunków prostopadłych.

Produkowany przez Delphi system Multec common rail dla silników Diesla przeznaczony jest dla lekkich pojazdów użytkowych. Układ ten montowany jest w nowych modelach samochodów, takich jak: Citroën C4 Picasso, Infiniti Q50 i Mercedes-Benz CLA, które debiutowały na genewskich targach. System, wyposażony w zespół solenoidowych wtryskiwaczy ze zrównoważonym zaworem, charakteryzuje się szybkim działaniem w porównaniu z urządzeniami opartymi na bazie technologii piezoelektrycznych. Zastosowanie unikalnych strategii sterowania systemem pozwala na dostarczanie precyzyjnie odmierzonych porcji paliwa i zapewnia optymalną kontrolę poziomu emisji.

W Genewie zaprezentowane zostały nowe modele BMW serii 3 GT i Rolls-Royce’a Wraith. Oba pojazdy wyposażone są w zintegrowane anteny Delphi, które producentom samochodów zapewniają dowolność w stosowaniu różnych systemów odbiorczych. Zintegrowane anteny gwarantują wysoką jakości odbieranego sygnału bez uszczerbku dla wyglądu pojazdów.

Lista aut, w których zastosowano technologie firmy Delphi jest znacznie dłuższa. Znajdują się na niej również takie pojazdy, jak: Alfa Romeo 4C, Chevrolet Corvette Stingray, Mercedes-Benz E-Class Facelift, Opel Cascada, Peugeot 2008, Porsche 911 GT, Renault Captur, Renault Kangoo, Renault Scénic XMOD, Seat Leon SC, Škoda Octavia, SsangYong Rodius, Volkswagen Golf Variant oraz Ferrari LaFerrari.

GALERIA ZDJĘĆ

Technologie Delphi w nowych samochodach
Technologie Delphi w nowych samochodach
Technologie Delphi w nowych samochodach
Technologie Delphi w nowych samochodach

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony