Tytuł silnika roku, nadawany przez kapitułę International Engine of the Year, w 2017 roku przyznany został – już po raz drugi – jednostce Ferrari 3.9 twin-turbo V8, w której zainstalowany został moduł filtracji oleju Sogefi.
Silnik, który napędza modele 488 GTB, 488 Spider oraz California T i GTC4 Lusso T, został uhonorowany tytułem silnika roku w kategorii od 3 do 4 litrów pojemności skokowej. Dokładnie ta sama technologia filtracyjna Sogefi zastosowana została w wolnossącym silniku Ferrari 6.3 V12, instalowanym w modelach F12 berlinetta oraz F12 tdf, który także został nagrodzony drugi rok z rzędu – w kategorii powyżej 4 litrów.
Moduł filtracji oleju Sogefi wykonany jest z tworzywa sztucznego, ma ochronną siatkę zaworu bocznikowego oraz wzmacniany, syntetyczny materiał filtracyjny. Wszystko to gwarantuje najlepszą w swej klasie wydajność i trwałość, połączone z wytrzymałością mechaniczną w ekstremalnych warunkach, na jakie narażone są wyczynowe silniki.
Komentarze (0)