Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Tecneco Filters

Filtry samochodowe, a szczególnie filtry oleju to chyba jedne z najmniej docenianych elementów zapewniających prawidłowe działanie silnika. Dla przeciętnego użytkownika sprawność jego działania jest praktycznie niezauważalna w porównaniu chociażby z układem hamulcowym. Dlatego często jego dobór lub wymiana jest bagatelizowana. To błąd, gdyż w długim okresie pracy silnika skutki złego filtra są nieodwracalne. Co zatem warto wiedzieć i na co zwracać uwagę? Filtr oleju pracuje w zamkniętym układzie smarowania, w którym olej krążąc jednocześnie smaruje i chłodzi współpracujące ze sobą elementy. Jego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń dostających się do układu smarowania z zewnątrz oraz powstających w procesie zużycia ściernego współpracujących elementów silnika. Najczęściej występującym typem jest puszkowy filtr oleju SPIN-ON. Z zewnątrz filtry tego typu niewiele się różnią. Dopiero parametry eksploatacyjne jak ciśnienie pracy, skuteczność oczyszczania, chłonność zanieczyszczeń oraz parametry konstrukcji jak wymiary, typy zaworów wewnętrznych, element filtracyjny stanowią o ich różnorodności. To kluczowe czynniki wpływające na kondycję zespołu napędowego. W filtrach TECNECO, jednego z większych europejskich producentów filtrów samochodowych na aftermarket, w zależności od wymagań systemu smarowania zastosowanego przez producenta silnika występuje kilka typów zaworów wewnętrznych.


TECNECO stosuje wyłącznie wysokiej jakości materiały zapewniające maksymalną ochronę silnika.

Zawór przeciwzwrotny (anti-drain back valve) zabezpiecza pompę przed cofaniem się brudnego oleju. Zawór przelewowy (by-pass valve) otwiera się w momencie uruchamiania zimnego silnika po długim postoju lub w przypadku zapchania przestrzeni filtracyjnej przez zanieczyszczenia po zbyt długiej eksploatacji filtra lub jego kiepskiej jakości. Ma to niebagatelne znaczenie dla żywotności jednostki napędowej, ponieważ przy gwałtownym otwarciu zaworu dochodzi do wypłukania nagromadzonych zanieczyszczeń z powrotem do silnika. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny element w budowie filtra, jakim jest materiał filtracyjny i jego odpowiednie wypełnienie w przegrodzie filtracyjnej. Niektórzy producenci jego ułożenie zastrzegają patentem. Świadczy to o wysokiej roli, jaką pełni on w budowie filtra. TECNECO stosuje wyłącznie wysokiej jakości papiery, kompozyty i włókniny zapewniające maksymalną ochronę silnika. W obecnej dobie silnej konkurencji na rynku świadomość używania wyrobów wysokiej jakości ma zasadnicze znaczenie. Pojawiające się filtry z różnych “egzotycznych kierunków” za przysłowiową złotówkę na pierwszy rzut oka nie budzą zastrzeżeń. Często ich zastosowanie jest zunifikowane. Wystarczy jednak wziąć go do ręki, by przekonać się, że jego waga jest równie mała jak cena. Oszczędności na materiałach nie da się ukryć. Czy taki filtr jest w stanie odpowiednio oczyszczać olej i wytrzymać zakładany przez producenta okres eksploatacji – nietrudno odgadnąć. Niewłaściwe wypełnienie przestrzeni filtracyjnej lub zła jakość materiału, może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika. TECNECO swoją ofertą, pokrywa w pełni zapotrzebowanie rynku na filtry oleju powietrza i paliwa. Nowe referencje pojawiają się wraz z premierą nowego modelu samochodu. Zintegrowana produkcja i kontrola jakości w ramach jednego zakładu pozwala dostarczać na rynek filtry o wysokiej, powtarzalnej jakości z pełną gwarancją producenta. Warto czasami zastanowić się czy sięgając po małą metalową puszkę dokonujemy właściwego wyboru.

1. Gumowy zawór przeciwzwrotny. Z gumy nitrylowej. Odporność na temperaturę 150°C/-40°C. 2. Drążek papierowy z materiału o grubości 0,25 mm. 3. Materiał filtrujący. Filtrujący do 15 mikronów. 4. Zawór by-pass kalibrowany na ciśnieniu wejściowym 0,8÷1÷1,2÷2,5. 5. Obudowa metalowa. Z blachy P04, grubość 0,5÷0,7 mm. 6. Uszczelka mocująca. Z gumy nitrylowej. Odporność na temperatury 150°C.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony