Części i regeneracja

ponad rok temu  02.07.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

TEDGUM wzmacnia Forda

W zawieszeniu każdego pojazdu znajduje się co najmniej kilka części, które muszą zmieniać położenie względem siebie. Przemieszczenia te powinny odbywać się płynnie i bez luzów mogących być źródłem stuków.

Tuleje metalowo-gumowe nie są trwałe i wiele z zamontowanych w fabryce ulega uszkodzeniu jeszcze w okresie gwarancyjnym. Konstrukcja większości tulei wydaje się prosta, a jednak potrafią się one znacznie różnić jakością. Tajemnica tkwi w technologii wykonania.
Dział prototypów TEDGUM stale ulepsza produkty i wprowadza nowe rozwiązania. Jednym z takich rozwiązań są wzmocnione konstrukcje tulei metalowo-gumowych, które udało się uzyskać dzięki optymalizacji mieszanki gumowej, zwiększeniu objętości gumy oraz zmodyfikowaniu konstrukcji wewnętrznej tulei ze zwiększoną odpornością na przeciążenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu tuleje TEDGUM wyróżniają się znacznie zwiększonym okresem użytkowania, ponadto poprawiają bezpieczeństwo oraz komfort jazdy.


Załączone zdjęcia przedstawiają porównanie badania wytrzymałościowego na przykładzie tulei oryginalnej i tulei TEDGUM do wahacza tylnego Forda Fiesty.
1. Pierwszym badanym elementem jest tuleja oryginalna.
Przy nacisku równoległym do osi tulei, przemieszczając tuleje wew. względem zew. o 10 mm, uzyskujemy wynik 290 kg.
2. Drugą analizę przeprowadziliśmy dla tulei TEDGUM.
Przy nacisku równoległym do osi tulei, przemieszczając tuleje wew. względem zew. o 10 mm, uzyskujemy wynik 640 kg.
Poniżej przedstawiona jest różnica między oryginałem a wersją TEDGUM. W produkcie tym dobrana została inna mieszanka gumy i jak widać na zdjęciu, jest jej więcej. Ponadto tuleja TEDGUM wykonana jest z zewnątrz z metalu zamiast z plastiku, jak w oryginale, który często pęka podczas wprasowywania.
Badania wykonane powyżej pokazują, że tuleja TEDGUM ma lepszą wytrzymałość, co pomaga nam uniknąć częstych wizyt w warsztatach, a co za tym idzie – zapewnia niższy koszt eksploatacji.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony