Części i regeneracja

ponad rok temu  23.07.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Teoria i praktyka. Szkolenia i sportowe emocje. ZF Aftermarket Tech Adventure 2018

Tematy? Sprzęgła, koła dwumasowe, tarcze i klocki hamulcowe, zawieszenie. Zagadnienia? Diagnostyka uszkodzeń, prawidłowy montaż

ZF Aftermarket zaprosił swoich klientów do udziału w nowej odsłonie wydarzenia, które ma bogatą tradycję na rynku aftermarketowym. Tech Adventure to kontynuacja doskonale znanych w branży szkoleń warsztatowych Sachs Roadshow. Na nowo otwartym torze Modlin pod Warszawą spotkali się przedstawiciele warsztatów i dystrybutorów korzystający z części i rozwiązań technicznych ZF Aftermarket. Przez dwa tygodnie w dwudniowych sesjach wzięło udział łącznie kilkaset osób. Program spotkań wypełniony był szkoleniami teoretycznymi, praktycznymi i motorsportowymi wrażeniami.

– Poprzednie edycje spotkań z warsztatami były bardzo udane, jednak biorąc pod uwagę opinie naszych klientów, postanowiliśmy coś zmienić. Kiedy pytaliśmy uczestników o ich wrażenia z poprzednich edycji, większość podkreślała, że zależy im na większej ilości czasu poświęconego na szkolenia techniczne, porady i bezpośredni kontakt z ekspertami. Zdecydowaliśmy więc, że w tym roku na część szkoleniową poświęcimy cały dzień. Natomiast cały drugi dzień to wyjątkowe sportowe emocje – mówił nam w Modlinie Peter Rothenhöfer, dyrektor przedstawicielstwa ZF Aftermarket w Polsce.
I dlatego spotkania w Modlinie rozpoczynały się w salach wykładowych. Tematy? Sprzęgła, koła dwumasowe, tarcze i klocki hamulcowe, zawieszenie. Zagadnienia? Diagnostyka uszkodzeń, prawidłowy montaż.
– Główną ideą tych szkoleń jest przekazanie wiedzy, która pozwoli uniknąć dodatkowego nakładu pracy czy niedomówień na linii warsztat – dystrybutor części. Bardzo często jest tak, że warsztaty składają reklamacje dotyczące sprzęgieł czy kół dwumasowych, kiedy instalowane produkty są sprawne. Przyczyna tych sytuacji leżała po stronie nieprawidłowego montażu, wynikała z nieprzestrzegania procedur przez warsztat. Dlatego właśnie tym aspektom poświęcamy dużo uwagi – mówił Grzegorz Fedorowicz, doradca techniczny ZF Aftermarket. – Konieczne jest właściwe sprawdzenie bicia bocznego nowej tarczy sprzęgła przed jej montażem, ze względu na to, że możliwe jest uszkodzenie tego elementu w trakcie transportu. Podczas naszych szkoleń pokazujemy narzędzia, które pozwolą uniknąć błędów przy montażu i idących za nimi deformacji układu sprzęgła, mogących wynikać z nieodpowiedniego dokręcania docisku.
Druga część szkoleń odbywała się na płycie jednego z najnowocześniejszych w Polsce torów wyścigowych w Modlinie. Hamowanie awaryjne na mokrej i suchej nawierzchni czy wyprowadzenia auta z poślizgu na szarpaku to zajęcia związane z doskonaleniem techniki jazdy. Uczestnikom pomagali zawodowi instruktorzy. W programie znalazły się również przejazdy porównawcze samochodami ze zużytymi amortyzatorami (oba tylne zużyte w 50%) i w pełni sprawnymi. Na własnej skórze można było poczuć, że takie zużycie układu zawieszenia prowadzi nie tylko do mniejszej przewidywalności toru jazdy i precyzji prowadzenia, ale również zasadniczo wydłuża drogę hamowania. Do dyspozycji uczestników spotkania był też samochód, w którym można było wyłączyć dowolny zacisk hamulcowy i sprawdzić, jak zachowa się system ESP podczas wyprowadzania pojazdu z poślizgu lub przy awaryjnym hamowaniu. Organizatorzy zaprezentowali też innowacyjną technologię Cotec, w jaką wyposażone są wszystkie klocki hamulcowe z oferty TRW. Mowa o specjalnej powłoce krzemianowej, wpływającej na poziom współczynnika tarcia w pierwszych cyklach hamowania po wymianie klocków hamulcowych w samochodzie.
– Zarówno część teoretyczna szkoleń, jak i ćwiczenia praktyczne są na bardzo wysokim poziomie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału – komentował Marcin Zachwieja, jeden z uczestników spotkania Tech Adventure. – Porównujemy sprawne części wysokiej jakości z elementami zużytymi. Auta zachowują się zupełnie inaczej. Na pewno będę o tym opowiadał swoim klientom – podkreślał Jacek Meuś, kolejny uczestnik spotkania.
Zwieńczeniem pierwszego dnia było spotkanie z ambasadorem firmy ZF Aftermarket – Adamem Małyszem. Jeden z najlepszych skoczków narciarskich świata w ostatnich latach związał się ze swoją drugą pasją, jaką jest oczywiście motorsport. Jego udział w Rajdzie Dakar jest tego doskonałym dowodem. Podczas spotkań z uczestnikami Adam opowiadał też m.in. o kulisach najbardziej wymagającego rajdu świata, pracy serwisu w jego trakcie oraz roli najwyższej jakości części w codziennych zmaganiach. Gość specjalny wieczoru przytaczał anegdoty ze swojego prywatnego życia, jak ta, w której zdradził publiczności, że bardzo niewiele brakowało, a zamiast dekarzem zostałby mechanikiem samochodowym.
Drugi dzień spotkania Tech Adventure to już wyjątkowe emocje związane z motorsportem. Okazuje się, że pod Warszawą można z powodzeniem próbować swoich sił w off-roadzie. Teren historycznej Twierdzy Modlin i lasy wokół tego obiektu doskonale sprawdziły się w tej roli. Strome zbocza, głębokie błoto, a do tego duch historii sprawiły, że wszyscy uczestnicy poczuli niezwykły smak terenowej przygody. A prowadzenie w takich okolicznościach przyrody legendarnych aut Toyota Land Cruiser było nie lada atrakcją.
Z terenowych, obłoconych maszyn uczestnicy przesiedli się wprost do trzystukonnych VW Scirocco R-Cup w specyfikacji wyścigowej. Szybki przejazd po torze Modlin dla wielu gości był spełnieniem marzeń. Obok toru na stoisku ZF Motorsport można było dowiedzieć się wszystkiego o częściach zamiennych ZF stosowanych w najbardziej prestiżowych seriach wyścigów, takich jak m.in.: F1, DTM, WRC czy Formuła E.
Podczas spotkania w Modlinie organizatorzy przygotowali też stoisko ZF [pro]Tech – nowego konceptu warsztatowego, który właśnie wystartował w Polsce. Jego uczestnicy mogą liczyć na instrukcje montażowe zgodne ze specyfikacjami pojazdów, katalogi części online, wsparcie techniczne infolinii oraz dostęp do platformy online. Istnieje również możliwość otrzymania dostępu do specjalistycznych szkoleń oraz akcji serwisowych producentów, po wykupieniu odpowiednich opcji. 
– Dla nas ważną rzeczą w trakcie tego spotkania jest przekazanie informacji klientom. ZF Aftermarket to teraz trzy marki: Lemförder, Sachs i TRW. Jesteśmy razem i co najważniejsze, jesteśmy na dobrej drodze – podsumowuje Peter Rothenhöfer.

Piotr Łukaszewicz

GALERIA ZDJĘĆ

Tematy? Sprzęgła, koła dwumasowe, tarcze i klocki hamulcowe, zawieszenie. Zagadnienia? Diagnostyka uszkodzeń, prawidłowy montaż
– Zarówno część teoretyczna szkoleń, jak i ćwiczenia praktyczne są na bardzo wysokim poziomie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału – mówią Marcin Zachwieja i Hubert Andrzejewski, uczestnicy ZF Aftermarket Tech Adventure
– Porównujemy sprawne części wysokiej jakości z elementami zużytymi. Auta zachowują się zupełnie inaczej. Na pewno będę o tym opowiadał swoim klientom – podkreśla Jacek Meuś, uczestnik spotkania Tech Adventure
Takie urządzenie pozwala na zahamowanie auta zdalnie przez operatora z zewnątrz. W Modlinie wykorzystywano je podczas prezentacji technologii Cotec. Chodziło o to, by porównując drogę hamowania dwóch pojazdów (z klockami TRW oraz innymi), mieć gwarancję, że oba zaczną hamować w tym samym momencie
Niewiele brakowało, by Adam Małysz, ambasador ZF Aftermarket, został... mechanikiem samochodowym. Opowiadał o tym podczas spotkania z uczestnikami. Później rozdawał autografy i pozował do zdjęć
Strome zbocza, głębokie błoto, a do tego duch historii sprawiły, że wszyscy uczestnicy poczuli niezwykły smak terenowej przygody. Off-road bardzo przypadł do gustu gościom ZF Aftermarket
Strome zbocza, głębokie błoto, a do tego duch historii sprawiły, że wszyscy uczestnicy poczuli niezwykły smak terenowej przygody. Off-road bardzo przypadł do gustu gościom ZF Aftermarket
Strome zbocza, głębokie błoto, a do tego duch historii sprawiły, że wszyscy uczestnicy poczuli niezwykły smak terenowej przygody. Off-road bardzo przypadł do gustu gościom ZF Aftermarket
Szybki przejazd po torze Modlin w pełnej specyfikacji rajdowej dla wielu gości był spełnieniem marzeń. Do ich dyspozycji oddano 300-konnego VW Scirocco

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony